לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

שקיעה במערת ישח

רקע

מערת ישח הינה מערת אבן הנמצאת בפארק הכרמל ,באזור הכרמל המערבי לא הרחק מבית אורן. בין גבעותיו של הכרמל לים תיכון התכול ספונה לה מערה ענקית. על תוואי שביל ישראל מקטע 13 מיגור לחניון נחל אורן.

מדובר על מערה קראסטית בעלת מבנה קשתי בכניסה , רחבה הנובעות ממנה זוויות נופיות מיוחדות בשעות השקיעה. גווני הכתום של השמש צובעים ונשפכים על צלעות המערה וסביבת בגוון אפור -שחור. ויחד יוצרים סימביוזה מיוחדת של צבעים.

מערת ישח אינה מערה המוכרת למטיילים רבים, זאת מאחר שהיא מוסתרת וקצת אפילו מרוחקת יחסית מהחניונים שבכרמל.

כדי להגיע למערת ישח עליכם להחנות את רכביכם בחניון רקית (רישמו בוויז חניון רקית). כדי להגיע לפה עליכם לעלות עם כביש 721 המגיע לבית אורן. ממש לפני חניון האגם פנו ימינה לכיוון אחוזת יערות הכרמל.

זהו חניון יום וסמוך אליו גם חניון לילה. משם לכו עם הסימון של שביל ישראל שבמקביל אליו תראו גם סימון שבילים ירוק. רדו איתו למטה עד שתגיעו למפגש עם כביש אספלט(זהו הכביש המחבר בין מלון יערות הכרמל לכביש 721 העולה לבית אורן).

בצידו השני של הכביש תראו שער בקר ומעליו שלט ישן "מערת ישח". מפה יש אזור קצר של הליכה בתוך חורש טבעי , שלאחריה הופכת הדרך לחשופה לחלוטין.

מערת ישח באזור הכרמל

אם הגעתם בתקופת הסתיו נכונה לכם חווית פריחה משגעת של כרכומים ונרקיסים. לכו לאורך השביל המסומן המתפתל ועובר לאורך שדרת כוכים מרשימים הדומים לחלונות עגולים בתוך קיר האבן הגדול משמאלכם. בדרך זו האטרקציה המשמעותית היא צניר ארוך ויפהפה, הנמתח לאורך חלקו התחתון של קיר האבן ומזכיר מעין גל. צניר הוא למעשה חצי צינור – זה אומר מבנה אבן עגול של צינור חצוי .

לאחר הליכה זהירה לאורך מצוק יפהפה תגיעו למתחם עם קיר אבנים עתיק ,  שבמרכזו יש מעין חלון. ממש מאחורי הקיר תראו חלל ענקי בלב ההר שבתוכו חדרים קטנים זו מערת ישח הנישאת לגובה רב ופתח הכניסה הוא דמוי קשת.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
הצניר במערת ישח

גובהה הפנימי של המערה עד התקרה כ 4.5 מטרים ועומקה מוערך בכ 11.5 מטרים.

מקורו של השם מערת ישח  הוא מעניין ומגיע מהמקרא מספר מיכה. ישח הינו אדם החולה במחלת קיבה ונאלץ ללכת כפוף , כדי להיכנס למערה זו צריך ללכת כמו אדם שכזה ומפה שמה.

משך ההליכה למערת ישח וחזור לחניון רקית הוא כשעה וחצי לערך. כמובן מומלץ לעצור להפסקת אוכל וקפה בנקודה זו . לאוהבי לכת ניתן להמשיך ברגל אל חניון פתחת נחל אורן הנמצא כשעתיים הליכה מפה על תוואי שביל ישראל.

 

מערת ישח על שביל ישראל

הערות ואזהרות

*מומלץ לא להתחיל את הטיול לפני החשיכה כי ההליכה היא על סלעים.

*אחרי גשמים קיימת סכנת החלקה לכן מומלץ לא להגיע לפה מיד אחריהם שהמסלול רטוב וחלקלק.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חניון רקית

מיקום במפה

דילוג לתוכן