לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

פארק הירדן צילום אביב אלמלם

צילום אביב אלמלם

רקע על פארק הירדן

פארק הירדן הוא גומת חן בפניו של הגולן. כליל היופי, אתר מרהיב עין, עשיר במים צמחייה והרבה בעלי חיים. בשנים האחרונות הוכנסה אטרקציה ייחודית שמופעלת בפארק שמה "תופעת טבע".

פארק הירדן שוכן בסמוך לכנרת בקצה הצפוני שלה. אין מדובר במעיין קטן או בבריכה טבעית זעירה אלא בפארק עצום בגודלו כ -1000 דונם השוכן על האפיק הראשי של הירדן מה שהופך אותו לאטרקציה לילדים והמשפחה.

בפארק  נמצאות נקודות חמד רבות. אחת מהן היא מעיין המשפע אזור עם שולחנות פיקניק ומעיין זורם למרגלות תל בית צידה.  מסלול זה של מעיין המשפע נגיש לנכים ומותאם לכיסאות גלגלים. אחת התחנות הבולטות בפארק היא אמת הדיג – מדובר בפנינת טבע לדייגים חובבים. הנמצאת על גדות הירדן שם הם יכולים לשבת שעות להתבונן בירדן ולדוג כל זאת ללא כל תשלום נוסף. לא בכדי זכתה האמה לשם "הזולא" בקרב המבקרים הקבועים הפוקדים את המקום באופן תכוף.

תופעת טבע

זוהי האטרקציה הלילית המטורפת והמדהימה של פארק הירדן. מדובר על סיור לילי אור קולי. מבדר, מצחיק ומלמד על בעלי החיים הנמצאים בפארק הירדן. זאת דרך שימוש בדיבוב והומור ע"י כוכבי ארץ נהדרת.

מה יש בפארק

הפארק כולו כולל אזורים מונגשים לרווחת המטיילים היומיים והנופשים אשר מגיעים פה גם ללון. עבורם, לפארק יש הרבה מה להציע: הדבר בא לידי ביטוי באזורי קמפינג מוסדרים לצד הירדן המזרחי. שלצידם: גני שעשועים; שירותים מוסדרים; פינות עם שולחנות פיקניק;פינות מנגל; חניון לקראוונים ;מעיינות ובריכות טבעיות לשחייה ושכשוך.

יש לציין, כי במהלך ביקורי בפארק רחב הידיים עם אדם חביב בשם חיים. הפארק מתוחזק ברמה גבוהה מאוד בייחוד מבחינת הניקיון בכל פינה. משימה שקשה מאוד לעמוד בה לאור העובדה שאלפי מבקרים מגיעים לפארק מדי יום. ומשאירים אחריהם פסולת לא מועטה כלל וכלל.

מעבר למגוון אפשרויות הלינה המרובות הקיימות פה לכל קשת המטיילים מחדרים ממוזגים עם מיטות, שירותים ומקלחות צמודות. עד  מאהל בדואי גדול, יש בפארק אפשרויות טיול רבות. המסלולים בפארק מופו ע"י הנהלת הפארק ושותפיה. באמצעות צבעים, זאת על-מנת להקל על המטייל בבחירת מסלול ההליכה המתאים לו ולמשפחתו.

כך למשל המסלול האדום. הוא מסלול מעגלי אותו עושים בהליכה בין צמחייה עבותה של קני סוף ועצי ערבה הניצבים ממש בסמוך לירדן אשר מלווה את את המטייל לאורך כל הטיול שאורך בסה"כ כמחצית השעה וכולל גם טחנות הקמח העתיקות שבעבר הרחוק השתמשו במי הירדן להפעילן ולהפיק קמח.

עוד בפארק אתרים ארכיאולוגיים, שביל יטיול מסומנים, קיוסק וחנויות נוחות.

תיאור המסלולים בפארק

מסלול נוסף מעניין ומרתק מאוד הוא המסלול הצהוב, אמנם מדובר במסלול ארוך יחסית של כ 2 קילומטרים לערך (כ -20 דקות הליכה) אך ההליכה בין פלגי הירדן היא תאווה לעיניים, אחת האטרקציות הנמצאות במסלול זה היא עץ שקמה עתיק בן 500 שנים. המסלול עובר במקום מיוחד שנקרא תחנת הצב עשיר במים וצמחייה.

תופעת טבע - מסלול לערב

האטרקציה תופעת טבע

אם תגיעו לפה עם ילדיכם  בשעות החשכה אז צפויה לכם במסלול זה הפתעה מיוחדת במינה אשר לא קיימת בשום מקום בארץ(עדיין)."תופעת טבע " – זהו מופע אור קולי המדובב ע"י חברי ארץ נהדרת בו הילדים הולכים בסיור לילי מיוחד כ 1200 מטרים במסלול עם תחנות הפעלה ונקודות מידע מיוחדות .

שבכל תחנה יש סיפור אחר,בחלק מהתחנות הילדים צריכים לעשות פעילות כלשהי : למשל לתופף בתופים, לצפות בסרט. התחנות הן על שם בעלי חיים כגון :צבי הצב, נטלי השבלולה, גחליליות הלילה, -כל תחנה  מסבירה על בעלי החיים, הצמחייה והאבנים שבפארק המותאם לילדים, אחת התחנות שהילדים התחברו במיוחד היא תחנת זיקי הזיקית- מרקידה את הילדים עם מוזיקת ריקודים ועשן ברקע .

הנה טעימה מביקור שערכנו במקום אני ומשפחתי בחג השבועות האחרון הממחיש בצורה ברורה עד כמה המקום מתאים למשפחות עם ילדים, אז הנה  תופעת טבע, טיול לילי מלווה במופע אור קולי בפארק הירדן: לצפייה בסרטון לחצו כאן

המסלול הצהוב

המסלול הצהוב מעניין מאוד כי הוא מתמזג בדרכו עם המסלול האדום ובסופו עם המסלול הכחול כך שהוא מאגד בתוכו אלמנטים ממסלולים אחרים כמו: תחנת הקמח ואמת המים אשר ניתן ללכת בתוכה. עוד בדרך עברנו בתחנת אבני הבזלת הנמצאת לאורך הירדן. לאורך כל הדרך ניכרת ובולטת זרימה מדהימה וחזקה ביותר של מימי הירדן.

לאור הזרימה החזקה שהייתה בחורף הנהלת הפארק רצתה למנוע הצפות ולכן היא הפנתה רק כחמישית ממי הירדן לפארק השאר לכנרת. אחד הדברים שאהבתי במסלול הצהוב זה את המעבר הגלילי הזה המכותר בקנה סוף
איך שמתקרבים לתחנה הסופית של המסלול הצהוב מבחינים באמת המים של תחנות הקמח אשר המים מגיעים לנקודה גבוהה ומשם יורדים במגלשת מים טבעית מאבן  בעוצמה רבה אל האבנים הטוחנות תוך שהן מסובבות אותן בעוצמה רבה .
בסופו של דבר המים מתנקזים אל תוך בריכת שחייה טבעית בעומק של כחצי מטר כך שזה מתאים מאוד לילדים, במהלך השחייה והשכשוך בבריכה ניתן לצפות במים זורמים בניחותא לתוכה.
תופעת טבע בפארק הירדן

פרטים נוספים

פארק הירדן פתוח 24 שעות ביממה בין החודשים פברואר – נובמבר בשאר חודשי השנה הוא פתוח
בין 8:00-16:00  מייל ליצירת קשר : yarden@megolan.org.il . כתובת אתר האינטרנט: פארק הירדן. מספר טלפון: 04-6923422  איך מגיעים : בוויז הזינו פארק הירדן. אם אתם נוסעים על כביש 87 ממערב למזרח (בקודקוד הכנרת) סעו שמאלה לפי השילוט לכביש 888.

הכניסה לפארק כרוכה בתשלום אבל אם אתם מגיעים לצפות בחזיון הארו קולי "תופעת טבע " הכניסה היא חופשית. אמנם לא הייתי בסיור האור -קולי כי הייתי במקום בשעות היום אבל ללא ספק עושה רושם שמדובר על אחת מהאטרקציות בצפון היותר מוצלחות שקמו בשנים האחרונות.

איך מגיעים לפארק הירדן

בוויז הזינו : פארק הירדן" , בכביש 87 הסובב את הכנרת, עלו  לכיוון רמת הגולן  בכביש  888 לאחר נסיעה קצרה תבחינו בשילוט שמאלה ל"פארק הירדן" . תאריך ביקור:23/05/2019הירדן

לסיכום

פארק הירדן הוא אתר קסום ומופלא בייחוד לילדים שכעת יכולים להנות מ"תופעת טבע " שבימים אילו נפתחה לציבור הרחב במחירי השקה: 20 ש"ח לילד ו – 25 ש"ח למבוגר. לסיכום : פארק הירדן – חוויה שהיא בגדר חובה, אם אתם מטיילים בצפון ובאזור הכנרת. היופי, הקסם בכל פינה הופכים את המקום לאוצר טבע של ממש בייחוד נוכח החורף הגשום האחרון שהותיר כמויות משקעים יפות במיוחד.

מהי חוות דעתך מהאטרקציה

אטרקציות נוספות באיזור

מסלולי טיול באזור האטרקציה

חשוב לדעת

דילוג לתוכן