לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

באר טבעון - עין שרקרק

רקע

הקיץ פה וכולנו מחפשים מזור ומפלט מהחום הרב. עין שרקרק המכונה גם באר טבעון הוא אחד כזה. מדובר על באר בצורת ריבוע שבתוכה יש נביעת מים המזינה את הבאר ללא הרף. עין שרקרק נמצא בתוך מבנה קטן מאבן כך שהוא מוצל. קוטרו אמנם קטן וצר אך עומקו מפצה על כך. בכניסה למעיין יש סולם המוביל את המתרחצים בזהירות פנימה אל תוך הכיף הקריר והמרענן. המעיין עמוק מאוד ומשמש בסופי שבוע כאתר טבילה ומקווה טהרה.

מעבר לחווית התרעננות ורחצה נעימה ניתן להשקיף על נופיו המוריק והרב גוונים של העמק המופלא זהו עמק יזרעאל. אל תפתחו ציפיות לרחצה ושחייה מקצה לקצה , מאחר שמדובר בנקודת התרעננות בלבד. מומלץ שחוזרים מטיול בצפון לעצור פה ולהתרענן בסך הכל כ – 50 מטר הליכה מהרכב לפה כך שזה יתרון עצום בייחוד שאתם עם ילדים ברכב שסבלנותם פוקעת במהרה.

מידות הבריכה הם 200 ס"מ על כ – 250 ס"מ ועומקה של הבריכה כ 2 מטרים לערך.

 

באר טבעון - עין שרקרק

באר טבעון זכתה גם לכינוי " המקווה של רבי יהודה הנשיא" כידוע רבי יהודה הנשיא היה תנאי ונשיא הסנהדרין. (משול למועצת חכמי תורה היום). הכינוי הזה ניתן לבאר טבעון (עין שרקרק) משום קרבתה למרכז חייו של הרבי – בית שערים. חלק חשוב מהמשנה מתייחס לחשיבות טהרת גוף האדם שבעת רחצה בעין שרקרק ממלאים חובה יהודית זו המעוגנת בהלכה.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
באר טבעון

המבנה בו נמצא עין שרקרק מחופה באבני בזלת מרשימות שלצידו ספסל ישיבה ופינת מנוחה. גם פה כמו שני המעיינות הנוספים בסביבה  : עין חזין(עין אורן) ובאר אבא. תושבי הסביבה הצעירים (תיכוניסטים וסטודנטים) שינסו מותניים ועמלו קשות במטרה להפוך את עין שרקרק לנקודת חמד של ממש. והצליחו בכך ממש טוב.

חשוב לשמור על ניקיון המקום!!

אז איך מגיעים ?

בוויז: עין שרקרק .

אם הגעתם מכביש 6 (מדרום) רדו במחלף יקנעם לכיוון כביש מספר 722 צפון , משם פנו ימנה לכביש 75 מזרח ואז פנו שמאלה לכביש 7513. כאן ישנן שתי אפשרויות עם שער הכניסה פתוח אז לאחר נסיעה קצרה תראו משמאלכם שער פתחו אותו וסעו ולאחר רגע נסיעה תראו את המבנה של באר טבעון.

חלופה שנייה עם השער סגור פשוט להחנות את הרכב במרכז קניות אלונים   ללכת לאורך כביש 7513 לחצות את הכביש לאחר כ 400 מטר , ולאחר הליכה קצרה להגיע למעיין.

קרדיט צילומים: אלוירה גלבוע האחת והיחידה!!

 

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עין שרקרק

מיקום במפה

דילוג לתוכן