לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

מעיין אייל ברחלים

רקע

אזור השומרון וגוש עציון עשיר במעיינות רבים שיופיים ניכר מאוד. מעיין אייל הנמצא ביישוב רחלים שבנפת שומרון. הינו מעיין מלאכותי אשר נבנה בתוך תחומי היישוב. זוהי אינה בריכת שחייה במלוא מובן המילה. כי אם בריכת שכשוך שעומקה הינו כ – 40 ס"מ בלבד.

אך גודלה ומיקומה האטרקטיבי בתוך היישוב מקנה לה יתרון עצום. מעיין אייל הוקם רק לפני כ -5 שנים לזכרו של אחד משלושת הנערים החטופים , אייל יפרח. כזכור השלושה נאספו בטרמפ ע"י מחבלים אכזרים שהתחפשו לחרדים. הם רצחו את השלושה באכזריות בקיץ 2014 בגוש עציון.

מה שמזין את הבריכה הוא ברז מים המזרים לתוכה מים. מעיין אייל ברחלים הוא בול למשפחות וילדים קטנים. ובשנים האחרונות הפך לאטרקציה של ממש, עבור תושבי האזור ומטיילים המגיעים מרחוק יותר.

סביב הבריכה יש רחבה מרוצפת למניעת החלקה,נדנדנות ,שולחנות פיקניק והרבה עצים ושיחים המוסיפים צבע ירוק לסביבת המעיין.

הכניסה למעיין איננה כרוכה בתשלום ,אך בשבתות ובחגים לא ניתן להגיע למעיין בגלל שזהו יישוב דתי. כיום הבריכה מתוחזקת ע"י משפחתו של אייל יפרח ז"ל.

מעל בריכת השכשוך הגדולה שהינה בצורת חצי עיגול. יש בריכה קטנה נוספת שממעוף הציפור מקנה למעיין לוק של אייל. ניתן להגיע עד למעיין עם הרכב.

מעיין אייל -רחלים

איך להגיע לפה?

מעיין אייל נמצא בתוך שטחי היישוב רחלים הנמצא באזור השומרון בין צומת תפוח ליישוב עלי. בסמוך ליקב טורא שגם הוא בשטח היישוב. בוויז :מעיין אייל.

אם הגעתם מכיוון מערב עליכם לעלות על כביש מספר 5 שיוביל אתכם  למפגש עם כביש 505 שמגיע עד לצומת תפוח.  שם פנו ימינה לכביש 60 ליד כפר סאוויה פנו פניית פרסה חדה שמאלה בצד שמאל של הכביש וסעו עם הדרך עד ליישוב רחלים. בפנייה הראשונה בכניסה ליישוב קחו שמאלה אחר כך תגיעו לצומת קחו בה ימינה עד שתגיעו למעיין אייל.

הערה חשובה : למרות שהרחצה בתוך המעיין בטוחה מאוד כי היא בתוך יישוב יהודי ,הנסיעה ליישוב רחלים כרוכה במעבר ליד כפרים פלסטינים וכבישים בהם נוכחתם גבוהה. ולכן מומלץ להגיע בקבוצה או/ו להצטייד בנשק

צילומים : שי יד – אל פורת

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רחלים

מיקום במפה

דילוג לתוכן