לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

איזי ריידר בנדיב על גלגלים

נדיב על גלגלים הינה חווית אקסטרים הנמצאת במתחם של חוות הנדיב באזור רמת הנדיב ליד זיכרון יעקב. אוהבים חוויית רכיבה בשטח מוריק ופורח עם ריינגרים, רייזרים, איזי ריידר, או משחקי ניווט רכובים על האופניים?
אם כן, המקום הזה תפור בול בשבילכם.

חוות הנדיב  הוקמה לפני שנתיים  במיוחד למשפחות וקבוצות, כדי להעשיר את החוויה ולהתאימה גם לציבור בוגר יותר כגון :בני נוער, ומבוגרים. הוכנסה לחווה פעילות אקסטרים שנפתחה ב -1/7/21.

ניתן לצאת לטיולי ריינגרים באזור בקעת הנדיב. ישנם 54 מושבים של הריינגרים, שנטו מאפשרים ל- 50 לקוחות לקחת חלק בפעילות בו זמנית.

בקעת הנדיב
בקעת הנדיב

בנדיב על גלגלים יודעים גם לשלב ג'יפים, בתוך מגוון פעילויות הרכיבה שהם מציעים כלומר ניתן בהזמנה מראש להגיע ולעשות את המסלול עם ג'יפים.

זוהי פעילות אתגרית עם אפשרות לליזר טאג לקבוצות ואירועים מוזמנים מראש.

מעבר לריינג'רים ורייזרים שהם למעשה רכיבת שטח עם מספר אנשים בכלי. ישנה אפשרות לרכיבה יחידנית , למשל: השכרת אופניים ויציאה לשטח עם מסלולים מובנים הניתנים במקום.כמו כן בפורמט זה של טיול ניתן לעשות  משחקי גיבוש אפליקטיביים או יציאה לטיול שטח עם  איזי ריידר , זהו מעין "קורקינט חשמלי על 4 גלגלים". מאוד יציב מאוד נוח ומאוד עביר בשבילים צרים שכלים כבדים יותר אינם יכולים לעבור בהם.

הטיפוס לחוטם הכרמל
הטיפוס לחוטם הכרמל עם ריידרים

המסלולים עוברים באזור בקעת הנדיב שזה ממש מתחת לרמת הנדיב (הנקודה בה יוצאים למסלול). ישנם מספר אפשרויות טיול למשל : המסלול של נחל תנינים וחוות האיילים שני מסלולים שיושבים תחת בקעת הנדיב ,כשעה וחצי לכל מסלול.  מסלול הר חושן עורך שעתיים. זהו מסלול  אתגרי וארוך המתאים לקבוצות, ומתאים לחברות או קבוצות עם 30- 40 איש.

ישנם תשעה איזי ריידר ללקוחות, ניתן גם להרכיב על האיזי ריידר אדם נוסף. ניתן לעלות מגילאים  3 עד 12, אך הנהיגה באיזי ריידר היא מגיל 16 ללא צורך ברישיון נהיגה.

לגבי ההשתתפות בפעילות הריינגרים אין הגבלת גילאים , אפשר להתקין גם כיסא תינוק. אך לגבי הנהיגה בריינג'ר מותרת אך ורק מגיל 18 ומעלה עם רישיון נהיגה.

תיאור המסלול

במהלך חציו של ינואר 2023 יצאנו עם מדריך חביב מטעם "נדיב על גלגלים" לטיול היכרות עם האיזי ריידר וחייב לציין שנתקלתי באורח רוח , אחריות , הדרכה והתנסות לפני היציאה בכלי שלא ממש הכרנו. אבל חשוב מאוד לציין ממש מהר מתרגלים אליו , הוא קל לנהיגה אינו מהיר מדי .

התחלנו מהכניסה לחווה , חצינו את רמת הנדיב וירדנו לכיוון בקעת הנדיב, אזור עשיר מאוד בשטחים חקלאיים הכוללים גפנים לייצור של יין. אחד היקבים הגדולים בארץ נמצא על מסלול זה : "יקב תשבי" מפעל לייצור היין.

המסלול יורד במורד הבקעה ועובר בשביל רכיבה לאופניים , שמגיעים למטה ניתן לראות את שמורת רמת הנדיב , אפשר לעצור ולהתרשם מהפריחה הצבעונית הרבה. לאוהבי לכת אפשר גם להגיע לפה לבד ולטייל ישנו מסלול טיול בתוך השמורה.

רכיבה על איזי ריידר
רכיבה על איזי ריידר -נדיב על גלגלים

מכאן המשכנו פנימה ועלינו על שביל מורן ורדי, שביל לרכיבת אופניים שהונגש והוכשר לזיכרו של סרן מורן ורדי ז"ל לוחם שייטת שנהרג במהלך קרב עם מחבלים בשנת 2004. השביל עובר ממש מתחת לאמפי שוני ופארק ז'בוטיניסקי וסיומו  במפגש עם נחל התנינים. מכאן פנינו ימינה לדרך עפר וחצינו את מחצבת בנימינה, מחצבה עתיקה שנחשבת לאתר שימור , ניתן לראות את כלי החפירה עדיין בשטח. ממשיכים ברכיבה עם האיזי ריידר בטיפוס כשבדרך מגיעים לנקודת נוף ראשונה המשקיפה על כל בקעת הנדיב ועל יישובי הסביבה.

פעילות ריינג'רים בנדיב על גלגלים
פעילות ריינג'רים בנדיב על גלגלים

ניתן לראות את המושבה בנימינה ממעל. ופנימה לכיוון מזרח ניתן לראות מכתש ענקי שנותר שומם וגלמוד. עם שרידי מסילות לאורך צלעות ההר . עוד מהתקופה שהמקום היה מחצבה פעילה. מכאן ממשיכים לטפס ומגיעים לאחת מהשמורות היפות באזור זה- "שמורת חוטם הכרמל"  שנקראת  גם  "מצפה ורדי". החנינו את האיזי ריידר,טיפסנו על שביל עם מדרגות ומעקים בעלייה חדה מאוד וקצרה אל תצפית משגעת של חוף הכרמל והאזור כולו.

פה הסתיים מסלולנו חזרנו על עקבותינו חזרה לנדיב על גלגלים . משך המסלול כשעה וחצי . עם המון פריחה : נופים יפים  : חווית רכיבת שטח ויופי משכר. רוצים גם ? הנה הפרטים.

פרטים כלליים

טלפון להזמנות : 

04-9515500 שלוחה 4

מחירים:

ריינגר : 600 שח שעה וחצי ל- 4 אנשים מסלול מודרך . לשעתיים 800 שח.
רייזר : למחפשי האקסטרים של פולאריס ל – 4 אנשים מתחיל מ 800 ש"ח לשעה וחצי 1000 ש"ח לשעתיים.
איזי ריידר : עד 2 משתתפים בכל כלי , 450 שח לזוג , מעל שניים 180 שח לאדם.

טיולי אופניים בנדיב על גלגלים

טיולי אופניים אל שמורת הטבע והנופים הפנורמיים של רמת הנדיב (כל משתתף מקבל זוג אופניים + קסדה, תדריך בטיחות בתחילת הפעילות. )

חשוב להדגיש כי יש מגוון מסלולים המתאימים לכל הרכב משפחתי, הציוד איכותי , חדיש וחדש, יש מענה לכל הרכב משפחתי לכל הגילאים(כסאות תינוק ונגררים, אופני ילדים), מסלולים מותאמי משפחות (לגני רמת הנדיב) וניווט עצמי דרך אפליקצייה ייעודית ומפות. ישנם מסלולים המותאמים להרכב משפחתי .

להלן חלק ממסלולי האופניים שניתן לעשות :

מסלול חורבת מנצור אל-עקב : המסלול מגיע לאחוזה כפרית מהתקופה הביזנטית, בית החווה הוא המקום הגבוה ביותר ברמת הנדיב. תצפית מדהימה על מישור חוף הכרמל, ג'סר א-זרקא, קיסריה ואור עקיבא. תחנת הכוח "אורות רבין," ובמזרח הרי השומרון, רמות מנשה והכרמל. אפשר אפילו להבחין ב"קרן הכרמל," המוחרקה.

אורך המסלול 6.8 ק"מ / כשעתיים פעילות.

מסלול הנשרים : המסלול המוצע אל שביל הנשרים עובר דרך צמחייה עשירה, נקודות תצפית נפלאות ומערה פרהיסטורית . אלון התבור ואלון מצוי ממלאים חורש טבעי סבוך בשיחים ומטפסים. בדרך ישנן תצפיות מרהיבות לעבר מישור חוף הכרמל, בוסתן מעגן מיכאל ומערת כבארה . כלוב הנשרים משמש לאקלום עופות דורסים, ובו מוחזקים עופות שאינם כשירים לחיות בטבע לצד עופות וגוזלים שישובו לטבע בבוא העת.

אורך המסלול 6.8 ק"מ / כשעתיים פעילות.

לסיכום:

נדיב על גלגלים חוויה אתגרית ,קלילה נעימה המשלבת טיול רכוב בטבע הפתוח בשמורות הטבע הנושקות ונמצאות באזור בקעת הנדיב. החוויה מתאימה לכל בני המשפחה ומומלצת בחום גם כחווית גיבוש למקומות עבודה.

חשבתם פעם להשתתף במרוץ ולא העזתם?

הגיע הזמן לצאת לדרך עם מרוץ הנדיב. מזמינים אתכם לקחת חלק בפעילות גיבוש כיף ואתגר בסגנון המרוץ למיליון, בשמורת הטבע של רמת הנדיב. חוויה אינטראקטיבית המשלבת את הנייד שלכם לצד אתגר ידע וגיבוש. במרוץ זה תתחרו צוות מול צוות בחלוקה לתפקידים במסלול הגיבוש הקבוצתי. בנדנות צבעוניות בחלוקה לקבוצות ותחנת ריענון, )בקבוק מים,פירות העונה, ארטיקים,( בלב השמורה. בסיום יוכרז הצוות המנצח לצד תה/קפה ועוגיות. המסלול בנוי בתוך שמורת רמת הנדיב ומשלב נופים, מים, צמחייה, עתיקות ועוד… המעבר בין התחנות השונות מתבצע על ידי מענה על משימות, חידות הגיון וטריוויה, ידע כללי וניווט בעזרת מפה.

משך הפעילות נעה בין שעה וחצי- שעתיים כולל.

מהי חוות דעתך מהאטרקציה

אטרקציות נוספות באיזור

מסלולי טיול באזור האטרקציה

דילוג לתוכן