לוגו אתר בא לי לטייל

Flowers – תערוכת הפרחים הגדולה באקספו תל אביב

אגם הברבורים בתערוכת הפרחים

Flowers – תערוכת הפרחים הגדולה באקספו תל אביב (אביב של פרחים) הינה תצוגת תכלית משגעת ,ססגונית , רבת צבעים השזורה בתוך עולם של פרחים יפהפיים. מרבית התצוגה היא בתוך אולמות ממוזגים וקרירים.

אחת התערוכות המרשימות והיפות ביותר שהיו פה בארץ בנושא פרחים. מדובר על תערוכה המציגה מעל 2 מיליון פרחים. שהם ממלאים חלק חשוב ביצירת דמויות מרהיבות עין. משך התערוכה אמנם קצר כ – 8 ימים בלבד בתקופת חג הפסח 2024 בין התאריכים : 22-30/4/2024.

הפרחים היפים שתראו בתערוכת הפרחים באקספו תל אביב הפסח הזה הגיעו חלקם מחו"ל וחלקם מעוטף עזה.

סמל החטופים של רביד זהוב מופיע כמוטיב בתערוכה שנזכור ולא נשכח אותם..

התערוכה הנקראת "אביב של פרחים". משלבת מופע וידאו ארט מלהיב לצד פרחים אמיתיים בצבעים מהפנטים ומלאים חיים. שעוצבו כמיצגי ענק.

מיצגי פרחים של סחלבים
מיצגי פרחים של סחלבים – תערוכת פרחים

האולמות בתערוכה

האולם הטרופי

כל אולם בתערוכה הוא סביב נושא אחר. למשל האולם הראשון, שהוא ממש גדול ומרהיב. כלל תצוגה של צמחים טרופיים. ולכן הדמויות שהוכנו מהפרחים כללו את העולם הזה. כבר בכניסה היה פסל של ציפור מפרחים,ואחר כך הפרח היפה הנקרא : "ציפור גן עדן" שמקורו נראה בולט.

למשל נחש ענקי שנבנה מאלפי פרחים בצבעי לבן, צהוב, אדום ועוד. שהוא ממש מוגבה מעל הקהל.

או 2 דמויות של קופים שנוצרו מ – 5000 פרחים שונים כגון: אכליאה, רוסקוס, ציפורן ברבטוס, ציפורן אמריקאית, גרברה גדולה ועוד. הקופים שלפניכם בנויים מספוג שלתוכו הוכנסו מלא פרחים.

אחד מזני הפרחים שמופיע הרבה באולם הטרופי הוא הסחלב המופיע בגוונים של ורוד -סגול. אחד מזני הסחלבים שהובא לפה הוא סחלב הקוף הערפדי שמזכיר בצורתו קוף. עוד מונומנט מרשים ביופיו המופיע בחלק הקדמי של העולם הוא טווס ענקי שכל כולו נעשה מאלפי פרחים.

רבים אינם יודעים אך הטווס הידוע ביופיו המיוחד והצבעוני ,ניזון  מעלי כותרת של פרחים. אומני התערוכה יצרו כאן מודל מיוחד של טווס עם זנב באורך ארבעה מטרים הנמתח על הרצפה כמו מניפה צבעונית.

הפרחים המרכיבים את הטווס וזנבו הם : ליזיאנטוס (פרח שהוא עשב בר שחי בדרום אמריקה), פרח התגית שנפוץ אצלנו כפרח בר. הזנב הוא משובץ בפרחים הללו בצבעים :כחול ,ורוד, לבן.

דמויות נוספות שהוכנו כאן סביב הז'אנר הטרופי הם: פרפרים, אריה ,זברה ועוד. בחזית העולם יש מסףך ענק עם מופע משגע וצבעוני עז …

האולם הבא בתערוכה היפהפיה הזו היה אולם בו הוקרנו יצירות של אומנים מפורסמים שהקהל צריך לגלות. למשל החמניות של וינסנט ואן גוך.  ציורים של האמנית המקסיקנית פרידה קאלו ועוד.

מכאן יוצאים לחצר גדולה עם פסלים סביבתיים מפרחים כגון :מריצת פרחים, פרחי מים על מזרקה, משחת שיניים מפרחים..

הטווס בתערוכת הפרחים

אולם כוכבי הלכת

הכניסה לאולם זה, של תערוכת הפרחים הגדולה באקספו תל אביב. היא כמו טיסה בחלל. מעבר בתור פרזדור מתעקל הכולל :  תאורה כחולה פלורסנטית, שעוברת בין מודלים של פרפרים זוהרים מעל אדניות פרחים. ותאורת לד הנראית כמו לייזר תביא אתכם לחדר עם כוכבי לכת כגון :השמש, הירח וכדור הארץ.

כדור הארץ נבנה ככדור פורח שעוצב ושזור בפרחי לובליה כחולים ויפים. הירח לעומתו עוצב כסהר בצבעי סגול וכחול מהפרחים : לילך, אנגוליה ולובליה. כוכב השמש לעומתם עוצב בצבע צהוב כתום עם פרחים בעלי גוון זה כגון: בידנס ,טגטס, חרצית קריזנטמה עטורה במניפת צבעי צהוב.

כל כוכב כאן נבנה מכ- 1400 שתילים שונים. שמוקמו זה לצד זה בצפיפות וכך נתנו למיצג צורה עגולה. תערוכת הפרחים מנסה להעביר כאן מסר שמגובה במציאות עתידנית. בה מדענים ינסו לגדל פרחים בירח בשנת 2025.

כיום כמובן ככל שידוע למדע רק בכדור שלנו פורחים פרחים. הסופר הצרפתי אנטואן דה סנט הרחיק לכת בספרו "הנסיך הקטן" בו גדלות שושנות בחלל החיצון בכוכב אחר בו מבקר הנסיך הקטן.

מפה תערוכת הפרחים הענקית של אקספו תל אביב תיקח אתכם לעולם אחר לגמרי עולם האגדות.

הנחש בתערוכת הפרחים באקספו תל אביב

אולם האגדות

באולם זה מופיע שולחן רחב ידיים הכולל עוגות וממתקים שפוסלו עם יותר מ 4500 פרחים ב"עבודת נמלים" שלקחה יותר מ 3 ימים. זהו "שולחן התה" המפורסם של אליס בארץ הפלאות. בשולחן הוקמה עוגת קומות מרהיבה ביופיה. עוגות ועוגות שונות פוסלו ע"י שימוש בפרחים צבעוניים כגון: ציפורן ,ורדים בשלל צבעים, בוורדיה, אלסטרומיה, קרספידיה, סחלבים ועוד.

זהו אחד המיצגים המרשימים שיצרו הרבה עניין ותשומת לב בגלל השימוש בצבע לבן בוהק ויפה.

המיצג הבא. הנמצא באולם סמוך לאולם זה הינו אגם הברבורים. יצירת הבלט המופרסמת של פיוטר איליץ' צ'יקובסקי תורגמה כאן לבריכת פרחים ענקית . בשלל צבעים, 10 הברבורים בצבע לבן צחור הוקמו מ – 5000  חרציות ואלטרומטיות לבנות.

הטווס הענקי שמוצג פה הוקם מפרח שושן צחור. ומסחלבים בצבע לבן קטיפתי .ברקע יש מוזיקה של אמן הבלט המפורסם.. הפרחים הרבים שמרכביים את בריכת המים בה שטים הברברורים הם בצבעים כגון: אדום ,ורוד,צהוב. והם נותנים קונטרסט וניגודיות מיוחדת לברבורים.

הפינאלה של התערוכה המשגעת הזו הוא מיצג מדהים של לוח שחמט. שכלי המשחק נבנו מפרחים רבים וצבעוניים. למשל : פרש בצבע ירוק מעוטר בבסיסו בצבע ורוד. או מלכה הבנויה מבסיס ירוק שעליה 3 טבעות המעוצבות ככתרים.

איך מגיעים?

התערוכה מתקיימת בגני התערוכה תל אביב . הדרך הטובה ביותר היא להגיע עם רכבת ישראל לרדת בתחנת האוניברסיטה. ללכת 5 דקות והגעת לכניסה. אופציה אחרת להגיע עם רכב (פחות מומלצת) ולהחנות בחניוני הירקון שממול.

שעות ימי פתיחה

התערוכה תתקיים :

בימים ראשון עד חמישי ושבת בין 8:30 בבוקר ועד 21:00 בערב.

יום שישי 8:30 עד 19:00 בערב.

ערב חג פסח  8:30 עד 17:30.

שימו לב הכניסה האחרונה היא חצי שעה לפני שעות הסיום המוצגות כאן.

מחירים

מ 39 ש"ח לבעלי מועדון חבר ועד מחיר מקסימלי של 129 ש"ח לאדם. קישור לרכישת כרטיסים מכל המועדונים : לחצו פה

לסיכום

Flowers  היא תערוכת הפרחים מהגדולות שהיו בישראל הכוללת מיליוני פרחים צבעוניים וריחניים. המציגים אומנות של שזירת פרחים משולבת בוידיאו ארט יחד עם מוזיקה. האווירה היפה של התערוכה מכניסה את המבקר לעולם דימיוני ומטורף של פריחה חסרת מעצורים.

שולחן התה בתערוכת אביב של פרחים

רוצים לקבל עדכונים טריים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת הטיולים שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו גם לשתף בעצמכם.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשויות :Baliletayel

מסלולי טיול באזור המקום

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

4 תגובות

  1. תערוכת הפרחים בושה !! חבל על הזמן ועל הכסף !! רמה נמוכה של אירגון.. של סידור פרחים… כמו לטייל בגינה ציבורית.. מוצגים לא ברמה.. ברבורים שנראים כמו פוחלצים.. צפוף וקשה להתקרב… התאכזבנו… לא מומלץ !!! אם היה אפשר הייתי מבקשת לקבל את הכסף בחזרה !!!

  2. המיצגים מרשימים אבל חבל שהתכנון שלהם הוא פרונטלי בלבד ולא סובב.
    נוצר מצב שלא ניתן לגשת בחופשיות ולראות את הדברים אלא צריך לחכות בתור ועל הדרך נרמסים ע"י מבקרים אחרים שבאים לראות את התערוכה.

  3. אתמול ביקרנו בתערוכת פרחים בתל אביב. נהננו כל רגע! הצטלמנו ליד שולחן מקושת מזרי פרחים , ברבורים ועוד. צוות סדרנים היה מעולה. תודה ליוצרים תודה על יום כיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלנו ?  נשמח שתפרגנו לנו.

היכנסו לחנות בקישור זה  : חנות .  והזמינו פריט/ים  של "בא לי לטייל".   דמי המשלוח עלינו…

דילוג לתוכן