לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

בריכת יער -יער חדרה

רקע

בריכת יער חדרה הינה שמורת טבע הנמצאת בשיא שגשוגה בתקופת החורף, לאחר הגשמים. זוהי שלולית חורף, כאשר בתום החורף יכולה להגיע לגודל של כמעט 400 דונם. ונחשבת לאחת מבריכות המים הגדולות ביותר בישראל.

הבריכה נמצאת ממש סמוך לעיר חדרה , דרומה ממנה ובמקביל לכביש מספר 4.

מדי חורף , לאחר גשמים מרובים , מתמלאת הבריכה בהדרגה עד אשר מכסה שטחים נרחבים בתוך יער אקליפטוסים גדול בתוך שטח פארק השרון.

עצים אילו ניטעו פה מזמן ע"י הברון רוטשילד, אשר קנה את השטחים הללו בכדי להתמודד עם ביצות חדרה שגרמו להרבה מחלות והפצתן וללא מעט מתים. מחלת המלריה היא זו שגבתה את חייהם בעקבות יתוש האנופלס שהדביק רבים מהמתיישבים באזור חדרה.

אם זאת מהלך זה של הברון לא הצליח לבלום לחלוטין את המחלות ואת התרחבות הביצות אלא רק לצמצמן.

לאחר כשלושים שנה לערך, נעשה מהלך של הטמנת צינורות מתוך הבריכה , אשר אילו ניקזו את מי הביצות ישירות לנחל אלכסנדר ומשם לים. ובכך פתרו את הבעיה באופן כליל. כיום, הבריכה יבשה בתקופת הקיץ ומלאה רק בחורף ובאביב.

צב מים בבריכת יער

בריכת יער מכונה גם בריכת עטא, בתוך הבריכה שטים וצוללים להנאתם צבי מים. כמו כן במהלך הביקור בבריכה בינואר 2023. גילינו מספר אנפות צחורות בסביבתה. בריכת יער המכונה גם "בריכת יער חדרה", כוללת גם צמחי מים רבים ובחורף לא מעט פרחים כגון : סביונים צהובים, נרקיסים, כלניות ועוד.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
בריכת יער חדרה

תיאור המסלול

המסלול מתחיל מאחורי תחנת דלק "דור" הנמצאת ממש על כביש מספר 4. יש סימון שבילים כחול ושלט ברור : "גן לאומי – פארק השרון  , ברוכים הבאים חניון ברכת יער" המורה על כניסה לשביל עפר שיוביל אתכם עד הבריכה.

לאחר הליכה של קצרה של כ 15 דקות תגיעו למגדל גבוה , זהו מגדל שמירה משנות הארבעים .אשר שימש בתקופת המרד הערבי להגנה על משאבות המים שסיפקו מים לפרדסים שבאזור.

לאחר המגדל תראו גבעת עפר צרה וארוכה שמשמאלה , רואים את הבריכה הולכת ומתארכת במקביל לגבעה עד שהופכת לרחבה ורחבה יותר ככל שנכנסים פנימה.

סביבת הבריכה כוללת חורשת אקליפטוסים , גזע עץ ענקי שנגדע יכול לשמש כנקודת ישיבה ומרגוע מול הבריכה. ניתן לראות צבי מים הנשענים על ענפים הבולטים מעל פני המים.

מפה המשיכו ללכת ישר לכיוון צמחיית הקנה , שם תראו מעין "מנהרה " העוברת בין הצמחייה, עיברו בתוכה ,בצידה השני תגלו דיונות חול חומות גבוהות ומרשימות. המשיכו ללכת לאורך השביל המסומן בצד ימין של הדיונות .

בדרך תחוו פריחות רבות ויפות בעיקר של סביונים אבל לא רק. שביל זה מתמזג בחלקו גם עם שביל ישראל. עד אשר הוא מגיע לשביל הראשי , פה פנו ימינה ולכו איתו עד שתגיעו לתחנת הדלק .

אורך מסלול זה כ – 2.5 ק"מ והוא לוקח כשעה ורבע לערך.

מצורפת למטה מפת המסלול וסרטון של הבריכה.

דיונת חול בבריכת יער

איך מגיעים?

בוויז : בריכת יער.

אם הגעתם מכיוון דרום עליכם לעלות על כביש מספר 4 , ולנסוע איתו צפונה, שהגעתם לחדרה עשו פניית פרסה וחזרו עם כביש מספר 4 דרומה, עד שתגיעו לתחנת הדלק דור , מאחוריה יש אזור חנייה . המסלול מתחיל ממש מתחת ומאחורי תחנת דלק  בצד שמאל יופיע שלט עץ עם סימון כחול.

אופציה שנייה היא לפני תחנת הדלק לפנות ימינה לתוך דרך עפר לנסוע איתה כל הזמן ישר , בסופה תראו מולכם חורשת אקליפטוסים, שם פנו שמאלה עד שתגיעו ותראו את תחנת הדלק מצד שמאל שלכם. עלו לחנייה של תחנת הדלק . ורדו משם לשביל.

שימו לב אסור להיכנס לבריכת יער היא שמורת טבע ומהווה בית גידול לדו חיים רבים כגון : צבי מים.

שנית יש לשים לב לא להיכנס פנימה אל תוך אזור הבריכה עם רכב פרטי בגלל שיש המון בוץ. אלא לנסוע רק בשבילים הראשיים.

שלישית במהלך ההליכה באזור הדיונות תפגשו לא מעט רייזרים הנוסעים על שביל ההליכה , הישמרו וגלו עירנות !!!

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בריכת יער

מיקום במפה

דילוג לתוכן