לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

שביל סטלה מאריס

טיול יומי בעיר חיפה הכולל מפגש עם אטרקציות נפלאות שיש לעיר חיפה להציע לתייר הישראלי מרכבלים, מוזיאונים, מצפורים אל עבר ים תכול המזכיר את יוון וחופיה ועד לאוכל אותנטי שיזכיר לכם טעם של פעם שכה חסר בתרבות האוכל הישראלית שנרמסה ע"י עקביה החדים של ארצות הברית -סמל התרבות המערבית.הנה סקירה מלאה הכוללת המלצות ליום בילוי בחיפה עם כל המשפחה. מנקודה לנקודה אפשר להגיע עם תחב"צ אבל מומלץ לעבור בין הנקודות עם רכב פרטי כדי להספיק הכל.

הרכבל החדש בחיפה

הרכבל החדש בחיפה הוקם לפני פחות משנה וכבר זכה לעשרות אלפי ביקורים גם של חיפאים מקומיים וגם של תיירים מחוץ לעיר. הרכבל החדש  מתחיל בעיר התחתית בחוצות המפרץ ומסתיים למעלה בראש הכרמל צמוד לאוניברסיטת חיפה. הנסיעה ברכבל דרך כל התחנות אורכת כ 20 דקות להלן 6 התחנות שבמסלול נסיעתו: חוצות המפרץ ,צ'ק פוסט,טכניון תחתון, טכניון מרכז,טכניון אלונים,אוניברסיטה.

הרכבלית - חיפה
הרכבלית – חיפה

המחיר של הנסיעה ברכבל הוא של תחב"צ רגיל 5.5 ש"ח לאדם. זהו מחיר סמלי מאוד לעומת מה שמקבלים נסיעה שעוברת לאורך הנופים היפים של חיפה, מורדות הכרמל המוריקים נראים בבירור ,

מפרץ חיפה בצבעו הכחול העז שהוא פוגש בקו החוף נראה גם הוא באופן בולט וברור מאוד. צפיפות החנויות ומרכזי התעשייה שצמודים מאוד זה לזה נראים גם כן ממרום נסיעתו של הרכבל הכחול המשולב היטב עם צבעי הים של חיפה.

ניכר כי עיריית חיפה עשתה פה עבודה מושלמת בתכנון והבאת אנשי מקצוע מחו"ל לסלילת הקו היפה והארוך ביותר בארץ של הרכבלית בחיפה.

היתרון הגדול של הרכבלית החדשה של חיפה היא העובדה שניתן להשתמש בה כתחבורה ציבורית באופן שוטף , כך אנשים ששאינם רוצים להשתמש ברככבם יכולים להגיע עד חוצות המפרץ לערוך קניות ושופינג ולחזור לביתם.
הרכבל החדש של חיפה עלה 330 מיליון ש"ח , אבל סטודנטים רבים המגיעים מכל רחבי הארץ לתחנת הרכבת בחוצות המפרץ ומשם עולים ברכבל לטכניון או לאוניברסיטה מברכים על אמצעי התחבורה היעיל החדש שמאפשר להם להגיע ליעדם בלי שימוש מתיש של אוטובוסים.

חיפה מהרכבל
חיפה מהרכבל

הרכבלית מכילה מספר רב של קרוניות שכל אחד בעלת מבנה מרובע עם כ 8 מקומות ישיבה המבנה החדשני של הקרונית כולל פתח אוורור אחורי ומוטות ברזל דקורטיביים שעוטפים אותו.הרכבלית פועלת 6 ימים בשבוע כך שהיא נותנת מענה רוב ימות השבוע.

כדי לנסוע ברכבלית אפשר לעושת זאת בכמה דרכים :או להגיע לתחנת הרכבת של חוצות המפרץ בחיפה ומשם לעלות למעלה או הפוך לרדת מאוניברסיטת חיפה מרחוב אבא חושי 199 למטה לחוצות המפרץ. כמובן שניתן גם לעלות בתחנות האחרות הנמצאות בתווך בין שתי תחנות קיצון אילו.

הרכבלית הכחולה של חיפה
הרכבלית הכחולה של חיפה

מגדל אשכול קומה 30 מצפור סמי ואביבה עופר

סמוך לרכבלית החדשה של חיפה נמצא מגדל רב קומות שהוקם ע"י סמי ואביבה עופר לטובת משרדי אוניברסיטת חיפה. במהלך השבוע נפתחת לעיתים האפשרות לעלות לקומה 30 בניין (במעלית כמובן) ולהגיע למצפור אביבה וסמי עופר אשר צופה על כל העיר חיפה ב 360 מעלות בתוך מבנה סגור , מפה ניתן לראות את כל מפרץ חיפה פרוס במבנהו המעוגל והיפה. צמוד אליו כל אזור התעשייה צ'ק פוסט והר התחתית של חיפה בעורפו של המצפור בחלק הדרומי ניתן לראות את כל שמורת הטבע של הר הכרמל בצבע ירוק עד בוהק המצפה את כל רכס ההר בגוון יפהפה עם המון עצים. בחלק המערבי ניתן לראות כמעט את כל השכונות של העיר חיפה מוטלות בנחת על מורדות הכרמל הצפוניות. ניכר כי הצפיפות עולה מדי שנה והעיר חיפה הופכת לאחת מהערים הגדולות ביותר באזור הצפו ןאם לא הגדולה מכולן.

מוזיאון הכט

מפה שמנו פעמינו עם שי לוי מנהל התפעול של מוזיאון ראובן ועדית הכט,כדי להכיר את עולם המוזיאונים. ראובן הכט היה אדם אמיד מאוד שהחליט להנגיש :אומנות , תרבות והיסטוריה לקהל הרחב ללא תשלום כך שכל רבדי האוכלוסיה גם אילו שאינם ידם משגת יוכלו להנות מנפלאותיה של האומנות ושרידי הארכיאולוגיה המדהימים המטילים אור על פועלו של האדם על ציר הזמן הארוך.

רצפת פסיפס במוזיאון הכט
רצפת פסיפס במוזיאון הכט

המסע ההיסטורי המרתק במוזיאון הכט חיפה החל עם יואב ארכיאולוג שליווה את תחילתו של הסיור. יואב סיפרא לנו אודות משטח הפסיפס הגדול הניצב בחלקו הקדמי של המוזיאון כפי הנראה שימש כרצפתו של בית כנסת עתיק.

משם הגענו לאטרקציה המרכזית של מוזיאון הכט מדובר על הספינה העתיקה ממעגן מיכאל. זוהי ספינה טרופה שהתגלתה  1985 כ -70 מטרים בלבד מקו החוף ובעומק 3 מטרים בלבד. יואב סיפר לנו אודות תהליך הוצאת שרידי הספינה הטרופה מהים ועל תהליך השימור המורכב כדי להביא אותה לכדי תצוגה כל כך משמעותית ומיוחדת במוזיאון.

שרידים ארכיאולוגיים במוזיאון הכט
שרידים ארכיאולוגיים במוזיאון הכט

אטרקציה ייחודית שנמצאת באודיטריום המוזיאון היא עוגב מקורי עם 1800 חלילים שנבנה עי גדעון שמיר במשך 8 שנים. מאחורי העוגב מערכת חלילם  וצינורות אוויר המייצרים את הצלילים.

אפשר לטייל שעות ברחבי המוזיאון ולעבור על ציר הזמו ההיסטורי ולפגוש פה ממצאים רבים ומיוחדים מפלחי היסטוריה שונים שנמצאו במהלך חפירות בארץ ישראל כגון: כדים, פסלוני אדם, מכשירים להטבעת חותמות, סלעים ששימשו כחלק משערי בית המקדש בירושלים, כלי נשק עתיקים כגון : בליסטראות , חומות אבן , מסכות המשמות כמכסה של קסרים, שריונים קדומים ששימשו את הלוחמים ועוד.

לפרטים נוספים על המוזיאון היכנסו לקישור זה : מוזיאון הכט חיפה

כספת ומטילי זהב במוזיאון הכט

איפה לאכול בחיפה?

אחרי שהדעת הגיעה לסיפוקה זו העת לתת לבטן גם קצת נחת רוח, אחד המקומות המחזירים אותי אחורה בזמן מעולם הקולינריה, זו העיר התחתית של חיפה לא הרחק מהתחנה המרכזית הישנה יש שדרה ארוכה של שווארמיות שלדעתי הן מהמשובחות ביותר שתמצאו בארץ, אחת מהן היא שווארמה האחים הנמצאת בדרך יפו 136. במקום מכינים לאפות , פיתות או באגטים שבתוכן מכניסים ברוחב לב כמות נדיבה מאוד של שווארמת שבבי עגל או שווארמת הודו. אפשר גם לשלב . מבחר הסלטים עצום , יש בפנים שולחנות ישיבה, שירותים בהחלט מקום שווה נקי ומומלץ מאוד.

המוזיאון הימי הלאומי

בחלקה הדרומי של העיר חיפה באזור העיר התחתית נמצא מוזיאון יפהפה המגולל 5000 שנים של היסטוריה ימית שמו "המוזיאון הימי הלאומי" . בהחלט מדובר על מוזיאון הכולל מודלים מוקטנים של אוניות מכל הסוגים והמינים מתקופות דונות למשל אוניות פיראים, אוניות מלחמה , אוניות מסחר ועוד.

אוניה ויקינגית במוזיאון הימי חיפה
אוניה ויקינגית במוזיאון הימי חיפה

המוזיאון הימי הלאומי בחיפה מציג מגוון תערוכות קבע ומתחלפות וכולל מרחבים חוויתיים לכל ב המשפחה. המוזיאון מציג מודלים כגון אוניות מינאטוריות וסוקר בצורה ידידותית וצבעונית את תולדות והתפתחות הספנות מהתקופה העתיקה ועד הלום.
במוזיאון יש מספר קומות ואולמות תצוגה.

לפרטים נוספים :  המוזיאון הימי הלאומי 

מערת אליהו המחודשת

מערת אליהו שופצה בשנה האחרונה בעשרות מיליוני שקלים והיא כיום אחד מהאתרים המקודשים החשובים והמרכזיים לנו היהודים. סביב הקבר מתרכזים עשרות ואף מאות מתפללים מדי יום ומדי שעה. כמו כן מתקיימות הילולות וטקס החלקה המסורתי הידוע. אל קבר אליהו הנביא ניתן לעלות בדרך מונגשת לעגלות ונכים או במדרגות מעל רחבת הכניסה ישנה תצפית נוף למפרץ חיפה ולרכבל של חיפה העולה מבת גלים ועד סטלה מאריס.

קבר אליהו הנביא
קבר אליהו הנביא

מדרגות אבן צרות יובילו אתכם לחלל הקבר שבמרכזו ישנן עמדות תפילה מעץ . בכניסה אל הקבר יש נרות נשמה שמתפללים ומתפללות מדליקים. הכניסה אינה כרוכה בתשלום. במקום הוכשר ם מטבחון למשפחות שרוצות להגיע לחגוג בר מצווה. יש אדם המתחזק ונמצא במקום.

המקום קדוש ולכן חשוב למשור על שקט וניקיון בחלל המערה. בסוף חלל המערה ישנה מעין גומחה בתוך הסלע.

על פי המסורת היהודית אליהו הנביא הגיע לכאן כאשר חמק וברח מאחאב המלך

למערה סגולות רפואיות רבות והיא מחולקת ל2 אזורי תפילה אחד לגברים ואחד לנשים.

אורך מערת אליהו כ 15 מטרים ורוחבה כ 8 מטר.

מערת אליהו הנביא היא אחת מהמערות הקדושות ביותר בארץ.לפי המסורת הוא היה בתוכה במהלך המלחמה שלו בנביאי הבעל  על ראש הכרמל.

בימי ראש חודש וחג התפוסה במערה רבה ויש לקחת בחשבון שיש צפיפות רבה.

איך מגיעים:

בוויז: מערת אליהו הנביא מומלץ להחנות לאורך הרחוב וללכת ברגל לקבר. הכניסה בחינם.

הנוף ממערת אליהו

ממערת אליהו ניתן לעלות עם הרכב לסטאלה מאריס כ 10 דקות נסיעה שעוברות בנוף משגע ביופיו.

מצפור סטלה מאריס – מצפור סן פרסיסקו

סטאלה מאריס היא בתרגום מלועזית "כוכב בים"  ,בשנת 2007 שופץ המצפור ידי עיריית חיפה והחברה הממשלתית לתיירות מלונות דן לזכרם של יקותיאל סי וסמואל פדרמן. נקרא גם מצפור סן-פרנסיסקו על שם העיר התאומה לחיפה. חלק מדרך נוף חיפה  מתפתלת לאורך כ-60 קילומטרים וכוללת נקודות תצפית שונות ברחבי העיר. אתם נמצאים בראש הכרמל בגובה של 150 מטרים מעל פני הים. יחד מתקבלת תמונות נוף  של מפרץ חיפה ושל שכונותיה המערביות של העיר בימים של ראות טובה ניתן לראות את עכו את נהריה וגם את הצוק הלבן של ראש הנקרה.

שביל סטלה מאריס

שביל עפר יפהפה היורד מסטלה מאריס ד שכונת בת גלים ומערת אליהו הנביא לפרטים על המסלול המלא היכנסו : שביל סטלה מאריס.

המושבה הגרמנית בחיפה

את הטיול שלנו קינחנו בכנאפה משובחת במושבה הגרמנית בחיפה, שם המקום "כנאפה המושבה" יש במקום שירותים ומקומות ישבה גם בפנים וגם בחוץ. רחוב שבשעות הערב כולו מואר ובראשו תלויים הגנים הבאיים שהם מוארים בתאורה חזקה ויפה המתחילה מראש הכרמל ועד למורדותיו

מסלולים נוספים באיזור

מיקום במפה

דילוג לתוכן