לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מרכז מבקרים על שם משה נובומייסקי

מרכז המבקרים ע"ש משה נובומייסקי  אשר סדום – ים המלח. הינו אתר חברת האשלג הישראלי הגדול ,במרכז מסופר סיפור החלוציות , הציונות במלוא תפארתה. מדובר על מחנה עבודה משנת 1934 שאת בתי העובדים  במחנה ניתן לראות במרכז. כמו את יתר המקומות כגון :חדר האוכל. מי שעמד מאחורי הרעיון האדיר הזה הוא מהנדס צעיר יהודי מסיביר בשם משה נובומייסקי.

כל הביקור מלווה באמצעים חדשניים ואינטרקטיביים כגון משקפי מציאות מדומה(VR). שדרכו תבינו לעומק והלכה למעשה את סיפור הקמת המפעל וההיסטוריה שלו. כמו כן בביקרו תראו דגם מיוחד של ים המלח המראה באופן ברור כקריסטל את היווצרות בקעת ים המלח מלפני מיליוני שנים עד היום. מעב רלתנאי חום עימו נאלצו להתמודד יושבי המחנה. הם נאלצו גם להתמודד עם מלחמת יום העצמאות שהייתה מהקשות במלחמות ישראל.

כך שהתמודדות הייתה מאתגרת וקשה מאוד וכנגד כל הסיכויים עובדי המחנה צלחו את כל הקשיים והצליחו להחזיק ולקיים מפעל לתפארקת מדנית ישראל לדורותיה.

אורכו של הסיור כ 1.5 שעות.

מרכז המבקרים משמר ומשחזר את "אתר מפעלי ים מלח בסדום", אשר שימש משנת 1934 ועד תחילת שנות החמישים כמחנה העובדים של מפעלי חברת האשלג. הוא שזור בהמון יזע ,יזמות ונחישות של חלוץ ציוני בעל חלום לפיתוח תעשיה בארץ ישראל. ששמו משה נובומייסקי – הכירו את הסיפור שכמעט ולא סופר ומהווה חלק מהאתוס הציוני והתחדשות הציונות בארץ ישראל.

המרכז נמצא בדרומו של ים המלח בדרככם לחופשה דרומית בים המלח, מדבר יהודה או אילת, תפגשו סיפור מרתק על חזון ציוני.

משה נובומייסקי במפעלי ים המלח

משה נובומייסקי במפעלי ים המלחקישור להזמנת ורכישת כרטיסים : לחצו פה. שימו לב זו זו הדרך היחידה להזמנת כרטיסים למרכז המבקרים ע"ש נובומייסקי.

שעות פעילות כל השבוע בין השעות 9:00 עד 17:00.למעט יום שישי 9:00 עד 15:00.

איך מגיעים?

בוויז: מרכז מבקרים על שם משה נובומייסקי ים המלח.

מהי חוות דעתך מהאטרקציה

אטרקציות נוספות באיזור

מסלולי טיול באזור האטרקציה

דילוג לתוכן