לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

תל מקנה - עין יובל

רקע

תל מקנה המכונה גם עין יובל הוא  שילוב של טבע, נחל וסיפור מקראי מלווה באתר ארכיאולוגי יפה וקסום.
זו אחת מהמלצות הטיולים בשפלה. בין דרום לשפלה, בלב ליבה של השפלה סמוך ליישוב טל שחר ובתוך קיבוץ רבדים חבויה לה שמורה. אמנם  לא כל כך מוכרת אבל מאוד אקזוטית מדובר על תל מקנה סמוך לקיבוץ רבדים.
תל מקנה ,או בשמו המוכר יותר עין יובל. מעיין יפהפה עם חבל טרזן שמאפשר לקפוץ לתוך המים. קצת היסטוריה על המקום : העיר עקרון המקראית עיר פלשתית ידועה, עם תל קדום הטומן בחובו היסטוריה רבה ועשירה, גוליית, אשורים, פלשתים ועוד.

כאמור, עקרון הייתה עיר פלישתית, שנכבשה ע"י הפלישתים בתקופת הברזל. מאוחר יותר במאה ה- 8 לפנה"ס. כבשו האשורים את עקרון והפכו אותה לאימפריה בתחום ייצור שמן הזית.

במקום ישנם אינספור סיפורים מקראים וממצאים ארכאולוגיים. כגון : בית בד, באר מים קדומה ששימשה מקור מים ללכיש עתיקה ונחל תמנה. נמצאים כאן למכביר.
תל מקנה הוא אחד המסלולים המדהימים בארץ ישראל אשר פחות מוכרים. אם תגיעו לטבילה במעיין או סתם לטיול אופניים במרחבים האינסופיים של קיבוץ רבדים. ומובטחת לכם הנאה צרופה.

עין יובל

מאוחר יותר ב- 600 לפנה"ס לערך, נחרבה העיר כליל ע"י הבבלים .עקרון לפי המקרא יועדה לבני שבט יהודה, לפי המקורות אחרים ביהדות, יועדה העיר עקרון לבני שבט דן. עקרון הוזכרה בסיטואציה היסטורית-תנכית שהפלשתים תפסו את ארון הברית ומתוך חשש להכניסו לעיר עקרון, הם הכניסו אותו לתוך העיר בית שמש.

גם גולית הוזכר בהקשר של העיר עקרון, לאחר מותו, נמלטו הפלשתים עד שערי עקרון המקראית. מעבר לכך, באתר ניתן למצוא גם אתרי טבע, כמו נחל תמנה, שמתנקז בדרך לתוך בריכה חביבה, המציעה התרעננות ראויה בתקופה זו של השנה, ומשחק טרזן לילדים.

במהלך הטיול ראינו באר מים עתיקה, מדובר בפיר עמוק גדול ורחב שנחצב בתוך הסלע, ארכיאולוגים סבורים כי הבאר שעומקה מוערך בכ 44 מטר, סיפקה את מקור המים המרכזי לעיר לכיש העתיקה והייתה גורם חשוב ומכריע בתקופה בה היה מצור על העיר, במקום גם נמצא בית בד קדום רחב ידיים.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
נחל תמנה

למי שחפץ בטיול, ניתן לעשות את המסלול בעזרת אופניים, המסלול נוח מאוד ומישורי ברובו, אינו ארוך מדי כ- 12 ק"מ, מתאים למשפחות. הדרך נופית וייחודית ומעניקה לרוכב בה מראות מהפנטים של מטעי אפרסמונים ושדות כותנה מרהיבים, השייכים לקיבוץ רבדים.  עין יובל, מעיין קסום בתוך שמורת נחל תמנה.

מעיין רבדים

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

2 תגובות

  1. מקום מאוד מסוכן! מחליק מאוד. הבן שלי רק נכנס למיים וכבר החליק מהירוקת שעל האבנים שם. ולכן יצא מיד! (לא אופייני לו). לאחר כמה דקות אמא שלי שהלכה ממש בזהירות החליקה ושברה את היד (מקווים שלא תצטרך ניתוח).
    בקיצור ממש לא נעים… למרות שזה ממש יכול להיות מקום נחמד וכיפי.
    מעניין אם אפשר לעשות משהו עם סכנת ההחלקה שם. חבל….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עין יובל

מיקום במפה

דילוג לתוכן