לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

פארק נחל השבעה

רקע

פארק נחל השבעה (וואדי אל מידי)הוא פארק חדש דנדש שנפתח לפני שבוע בלבד. זוהי הנאה צרופה של שביל הליכה שהוכשר במיוחד עבור טיילני משפחות. אורכו של השביל כ-  3 ק"מ עם נוף מקסים, מים זורמים ,גשרונים ,חלק מהשביל יועד כמסלול למשפחות כי עשו אותו מבטון ואפשר לעשות אותו עם עגלות שזה מעולה .במהלך ההליכה הרגלית בשביל יש המון פינות מנוחה. ניתן לעשות את המסלול הלוך חזור להשאיר רכב בכפר תבור ולחזור לשם. או לשים רכב נוסף בכדורי שיהיה המאסף. בהכשרת מסלול זה הושקעו כ 750,000 ש"ח הכשרת ושיקום שמורת הטבע לקחו כ – 4 שנים.

תוואי הנחל

הנחל מתחיל לזרום מרכס הרי נצרת מכיוון מזרח וזורם מערבה לעבר קיבוץ בית קשת בסוף לאחר שעבר את הכפר שיבלי הוא מתחבר לנחל תבור באזור גזית. הנחל שוקם בעזרת מימון של ר"מי(רשות מקרקעי ישראל) אחד המעיינות בעלי שם מאוד מיוחד הוא "עין זעטוטא". זהו מעיין חביב למדי אשר נובע לאורכו של נחל השבעה ונמצא ליד כפר שיבלי.

נחל השבעה קיבל את שמו על שום 7 לוחמי הפלמ"ח אשר קיפחו את חיייהם במקום זה במהלך הקרבות של מלחמת העצמאות.

נחל השבעה

תיאור מסלול נחל השבעה

לשביל יש כמה מקטעים , אחד מהם מתחבר לכפר תבור ומקטע נוסף(האחרון) חובר לנחל קשת. תוואי הנחל הוא בין הכפר שיבלי, כפר תבור והיישוב כדורי. הוא מתחיל בשיבלי או בכפר תבור.

ישנם 2 מקטעי הליכה אותם ניתן לעשות:

השביל הצפוני

הארוך יותר – זהו שביל המתחיל בחורשת אקליפטוסים עם שולחן פיקניק .הוא משולט ויש בו הסברים יפים מאוד לאורך הנחל. שלטי פסיפס למשל על :שועל ,צבוע צבי ועוד. הליכה של כחצי קילומטר בשביל מונגש בתוך חורשה המסתיים בגשרון עץ עם מי הנחל זורמים מתחת. אפשר לחזור באותה דרך למקום בו החניתם.  אופציה נוספת להמשיך ימינה בשביל כורכר לא מונגש  עם השילוט עץ לכדורי כ 1.5 ק"מ לערך . זהו מסלול קל עם הר תבור מולכם ונחל השבעה לצידכם. אופציה שלישית לחזור בשביל כורכר חיצוני (מצידו השני של הנחל)בסוף השביל המונגש לפנות שמאלה מימינכם תראו שטחים חקלאים של כפר שיבלי. בחלופה זו תוואי המסלול מתעקל שמאלה ובסוף חוזר לנקודת ההתחלה .בחורף השביל הזה מאוד בוצי ולא מומלץ לחזור בו. יש מפה באתר של הפארק.

השביל הדרומי

הקצר יותר , גם הוא יוצא מאותה הנקודה (מהחורשה) רק עובר דרומה ואחרי רבע ק"מ מגיעים לפרגולה יפה עם שולחנות פיקניק ונחל הזורם בניחותא . מכאן אפשר לחזור חזרה או להמשיך עם השביל בטיפוס קל אל גבעה סמוכה הצופה לשיבלי והר תבור ,באזור יש מרבדי כלניות ורקפות בחורף. אחד הצמחים שאופיניים לפארק נחל השבעה והאזור הוא עולש הבר(עילט). אופציה נוספת היא ללכת בשביל  עפר פנימי לא מונגש המסתיים בכפר תבור. בחלופה זו עליכם לעלות מהנקודה בה חניתם ומיד לפנות ימינה וללכת כל הזמן עם השביל הזה יש המון פריחות בדרך.

לנוחיותכם למטה מצורף צילום של מפת המסלול.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
מפת נחל השבעה

איך מגיעים

מתוך כפר תבור מערב ניכנסים לכפר תבור מערב ממשיכים כדקה ישר כל הזמן ויש חנייה גדולה אספלט כחול לבן ,והכניסה מימין.

קישור בוויז : https://waze.com/ul/hsvc1vyv0t  . זה מקום החנייה המדוייק בכפר תבור מערב. והכניסה לפארק נחל השבעה משם יש מסלול כוכרכר עם מלא סביונים צהובים ומולכם הר תבור במלוא הדרו. לאחר הליכה של כחצי שעה  חוצים את הנחל בגשר ואז תראו שילוט עץ לכדורי כ 1.5 ק"מ הליכה. שימו לב דרך זו תוביל אתכם לאזור חנייה ממנו השביל איננו מונגש.

אם אתם רוצים להגיע לשביל המונגש עליכם לנסוע דרך הכפר שיבלי ואז תגיעו לחורשה קטנה עם שולחנות. בשני הצדדי תראו שביל עם בטון בכל אחד מהצדדים בסוף השביל המונגש יש גשר חדש אליו ניתן לעלות ולראות את הנחל זורם מתחת. עליכם לנסוע עם כביש 65 לפנות ימינה לכביש 7266  לתוך כפר שיבלי חילפו על פני תחנת דלק סונול סביון , בכיכר הראשונה פנו ימינה לאחר מכן סעו כל הזמן ישר בפניה הראשונה בה תיתקלו פנו ימינה עד שתגיעו לפארק נחל השבעה לתוך חורשה קטנה. הכניסה בחינם וללא תיאום. חלופה זו בוויז :" פארק נחל השבעה"

נחל השבעה בחורף

למי שרוצה את השביל המונגש לא להגיע לכפר תבור השביל משם איננו מונגש בתחתית הפוסט יש  מפה מוקלטת הממחישה את אופי המסלול במדויק.


רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

9 תגובות

  1. נחל נפלא מתאים לכל המשפחה .הפריחה מדהימה .והנחלים זורמים כרגע,ודרך אגב אתר בא לי לטייל ,אתר מדהים מקצועי ויפה .
    בהצלחה

  2. אכן נראה מבלול נחמד שאעבור אותו בקרוב אך… עם כל התאור היפה נאה היה גם להוסיף מדוע השם "נחל השבעה או פארק השבעה"

    1. היי אילנית תודה על הארתך הבונה , הוספתי את מקור השם של נחל השבעה בפיסקה הראשונה של הפוסט

  3. שימו לב!!! היינו במקום, לא ניתן להכנס מכוון כדורי, יש גדר ושער שלא ניתן לעבור ברגל, צריך כנראה לתאם את הפתיחה שלו

    1. חשוב לדעת כי הלוך המסלול בירידה וחזור יש עלייה תלולה יחסית. לנו עם עגלה, תינוקת בת שנתיים ואישה בהריון היה קשה והסתובבנו באמצע. לא ראינו את הפרגולה או חורשת האקליפטוס (אולי אם מגיעים מכיוון כדורי). בכל מקרה השער אכן סגור ולא ניתן להיכנס, גם לא להשאיר רכבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

https://waze.com/ul/hsvc1vyv0t 

מיקום במפה

דילוג לתוכן