לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

עין נזם - עמק המעיינות

רקע

עין נזם הוא מעיין ענקי ועמוק מאוד הנובע כל השנה ונמצא בשדות החקלאיים של קיבוץ שדה אליהו אשר בעמק המעיינות

תיאור המעיין

לאזור בקעת בית שאן 2 פנים ; מאידך האזור עשיר במים רבים מאוד  ומחד האזור  חם מאוד באופן קיצוני בייחוד בתקופת הקיץ. עין נזם הנקרא גם עין חונזיר, הוא מעיין רחב ידיים ועמוק. נבנתה בו מקפצה מאולתרת  ע”י תושבי המקום שלדעתי זו האטרקציה המרכזית כאן? עד כמה מרכזית – עד כדי כך שהילדים והנערים שקופצים פה קפיצות מרשימות למים עומדים בתור..הדבר שמאוד אהבתי בעין הנזיר זה המרחבים בתוך המים ,בייחוד בתקופת הקורונה שאנו נאלצים לשמור מרחק, אם נשווה אותו לעין הנציב שנמצא לא רחוק ממנו ובו ביקרתי בדיוק לפני שהגעתי לכאן, אז שם הצפיפות רבה וגדולה מאוד..
עין נזם עמק בית שאן
שימו לב איך שנכנסים למים הם מאוד עמוקים מעל -2 מטר עומק ולכן צריך מאוד להיזהר עם ילדים קטנים וכאילו שלא יודעים לשחות. ליד המים יש אזור קטן ומוצל, אין איסוף אשפה במקום ולכן עליכם לשמור על הניקיון ולדאוג לפינוי בעצמכם.
הכניסה למעיין חופשית כל ימות השבוע ואינה כרוכה במגבלות כלשהם. הבריכה היא בצורת מלבן ארוך שנדמה שלא נגמר , אמנם המים בצבע ירוק אך הם נקיים וראויים לרחצה (לא לשתייה – אל תיסחפו) . מומלץ להביא מזרוני מים כי צריך כל הזמן לפדל עם הרגליים במים כדי לא לשקוע וזה מעייף לאורך זמן.
מתוך שביל עץ- דק הקצר שהוא דו שימושי :יש גם מקפצה וגם ירידה למים דרך סולם ברזל שהוצב בקצהו. המים לא קרים מאוד ,כמו במעיינות ברמת הגולן, מה שמאפשר להתרגל אליהם במהירות יחסית.אם הגעתם עד כאן ממליץ לבקר גם בבריכת נחל אבוקה ובעין צמד שנמצאים לא הרחק מכאן.
הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
הבריכה בעין חונזיר

מידע כללי

המעיין איננו נגיש , הבריכה חשופה לשמש מלאה, מתאים לכל המשפחה , אין שירותי הצלה, ליד הבריכה יש אזור חנייה שממנו בהליכה קצרה של כ- 100 מטר בלבד הגעתם שפת הבריכה של עין נזם.

איך מגיעים לעין נזם

בוויז הזינו “עין נזם” – בכביש 90 פנו אל כביש 6678 המוביל ל : עין הנציב, טירת צבי, ושדה אליהו.
היכנסו בכניסה הדרומית של קיבוץ שדה אליהו -שאתם מול שער הקיבוץ פנו שמאלה לדרך עפר המשיכו לנסוע בה כ- 600 מטרים לערך עד שתגיעו לשדרת צמח הקנה המצוי פנו ימינה החנו את הרכב לכו קצת חלפו על פני מעבר צר והנה המעיין פרוס בפניכם.
רחצה בעין נזם

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עין נזם

מיקום במפה

דילוג לתוכן