לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

עין איה

רקע

הוא מעיין הניבט מן האדמה ונמצא בנקודה עם נוף מרהיב ופתוח של הרים אינסופיים והרבה מאוד שמים.

הסבר על האזור

עין איה הוא אחד מן המעיינות המיוחדים אשר בדרום רמת הגולן ומדוע. המעיין מוקף בצמחייה עשירה האופיינית למקורות מים ומעיינות. סביבתו טובלת בירוק על רקע היבש והחום שדומיננטיים ונראים מרחוק. מעבר לכך המעיין עמוק דיו להבטיח רענון הוגן וכה מבוקש.

הסבר על עין איה

מתחת לבריכת עין איה יש בריכה נוספת, אשר עודפי המים מתנקזים אליה דרך חור בחלק העליון של הבריכה. סמוך לבריכה יש פינה גדולה המוצלת ע”י עץ שיזף ענקי. שאנחנו היינו, ישבו שם ח’ברה ובישלו להם ארוחת צהריים על גבי כירה. הריחות נפוצו לכל עבר והגיעו עד למעיין.

הבריכה השנייה בעין איה מוקפת סלעים והיא צלולה מאוד , אם אתם חושבים להיכנס שימו לב היא מכוסה ירוקת ואתם עשויים להחליק. אבל בהחלט אפשר לשבת על הסלעים ולהנות ממה שיש לה ולאזור להציע.

עין איה מעיין

לגבי כמות אנשים בעין איה ?

אנו הגענו ביום שישי בשעות הצהריים והיה יחסית רגוע , אך בטוחני שבסופי שבוע המקום הומה אדם. המים להפתעתי הגמורה אינם קרים מדי ואף נעימים מאוד..

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
עין אי"ה

היסטוריה של המקום

בריכת עין איה  נבנתה בעבר  ע”י הסורים כמו מרבית המעיינות בגולן, ובשנים האחרונה נוקתה ושופצה ע”י חיילי גבעתי שהקימו גם מצבה לזכרו של “איילון יעקב הורביץ” (ראשי תיבות אי”ה)  שנהרג בתאונת אימונים בשנת 2004 , מכאן קיבל המעיין את שמו. גדולו של המעיין כארבע על ארבע מטרים רבועים והוא בהחלט יכול להכיל בו זמנית כ -7 איש. גם סתם לשבת על שפת המעיין המבוטן ומדופן היטב לקרקע ולהנות מכך.

מידע על מעיין איה

הכניסה לעין איה היא חופשית בסמוך למעיין יש רחבת עפר לצורך חנייה, שימו לב ניתן גם להחנות רחוק יותר ליד מעבר הבקר , או לחלופין להיכנס עד החנייה , אמנם יש קצת מהמורות אך רכב פרטי יעמוד בהם אם תנהגו בזהירות ויתר תשומת לב.

המעיין מיועד בעיקר לזוגות צעירים ולח’ברה צעירים שמגיעים לפה, אך גם משפחות עם ילדים יהנו – רק זהירות הבריכה עמוקה כ-1.8 מטרים והיא שופעת ומלאה במים כל ימות השנה.
לסיכום: עין אי״ה הוא אחד המעיינות היפים שניתן למצוא באזור דרום רמת הגולן.

מעיין עין איה

 

איך מגיעים לעין איה?

המעיין נמצא סמוך למושב מיצר, בוויז עין איה, או מקודקודה הדרומי של הכנרת עלו מכביש 92 לכביש 98 (לכיוון חמת גדר ומבוא חמה) תמשיכו לנסוע בכביש המתפתל עם הנוף המרהיב של הרמה שכל העת נראה היטב. לפני קיבוץ אפיק פנו ימינה לכיוון מצר, סעו בדרך נופית שלימינכם גדר תיל ,לאחר שתרדו תבחינו בצד שמאל מעבר לבקר עם עץ גדול ומתחתיו ושלט המסביר על המקום מבחינה טופוגרפית ומוקדי עניין באזור.

המשיכו בנסיעה על פסי הברזל לאחר נסיעה קצרה של כ -250 מטרים תבחינו במגרש חנייה גדול מעפר – המעיין נמצא בקצה  העליון של החנייה – יש שם שביל המוביל אליו.

מה בסביבה

עין פיק; שמורת טבע גמלא; עין כנף ; עין תינה -עין דיבשה

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

2 תגובות

  1. האם איזה מהמקומות באל ישנה נגישות לנכים?
    חשוב שאתם כותבים על מקומות מומלצים, שישנה נגישות לנכים ועגלות של ילדים קטנים!

    1. שלום יורם יש באתר התייחסות לנושא הנגישות בכל פוסט יש כפתור שנקרא חשוב לדעת אם אתה לוחץ עליו יש מאפיינים של המסלול אחד מהם הוא הנגישות .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עין איה

מיקום במפה

דילוג לתוכן