לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

התרעננות בנחל ערוגות

רקע

נחל ערוגות הוא מסלול טיול של נחל יפה בשמורת עין גדי המשלב מים, מדבר, צומח וחי. זוהי אחת משמורות הטבע היפות של ישראל הנמצאת במדבר יהודה. שהוא מדבר צחיח ויבש חסר כל חיים. אך אם זאת טומן בחובו מעיינות זורמים, יעלים, שפני סלע ועוד. נחל ערוגות אשר בשמורת עין גדי הוא נחל איתן אשר זורם כל ימות השנה ונמצא בצפון מדבר יהודה  בקרבת ים המלח.מקורותיו של הנחל הם מי שיטפונות המגיעים בחורף מאזור מזרח הר חברון, נאגרים מתחת לאדמה ונפלטים החוצה בתור מעיינות, דבר האופייני למעיינות במדבר יהודה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Visit2Israel (@visit2israel)

מידע על נחל ערוגות שבעין גדי

כידוע לשמורת עין גדי ישנם 2 מסלולים מרכזיים, נחל דוד ונחל ערוגות. מסלול זה מומלץ ביותר כטיול עם ילדים. לכל אחד מהם קיימות אפשרויות שונות ממסלול קל ביותר. בינוני ועד מטיבי לכת הכל נתון לבחירתכם. המסלול שיתואר כאן מתאים למשפחות עם ילדים והוא מוגדר כמסלול בינוני. את טיולנו התחלנו בחניון השני של שמורת עין גדי, כלומר שנכנסים עם השילוט לשמורת עין גדי (מגיעים מכביש 90).
 מגיעים לחניון גדול עם לא מעט כלי רכב זהו החניון המיועד למטיילים בנחל דוד, נמשיך פנימה לאורך הגדר של השמורה, נבחין בשילוט לנחל ערוגות, נסיעה קצרה עם קצת פיתולים תביא אותנו בסופו של דבר לחניון נחל ערוגות חניון קטן יחסית לעומת החניון של נחל דוד. נחנה את כלי הרכב בכניסה לשמורת נחל ערוגות ונצטייד בכ.מ.ח – כובע, מים, חטיף כי במדבר חם והשמש קופחת על הראש בחלק לא מבוטל מן המסלול.
הכניסה לשמורה כרוכה בתשלום . ובעקבות הקורונה מחייב נחל ערוגות הרשמה מראש. כפי שנהוג בשאר השמורות של רשות הטבע הגנים.
נחל ערוגות -שמורת עין גדי

נחל ערוגות מסלול

המסלול של נחל ערוגות מתחיל בדרך מדברית שאופיינית בחשיפה מלאה לשמש ללא מים או צל. לאחר הליכה טובה בשביל המסומן בצבע אדום ולבן שאורכו כ- 2 ק”מ. הליכה של כחצי שעה בממוצע  נגיע לתחילתו של נחל ערוגות. התמונות נראות כאילו נלקחו מסרט היסטורי תנכ”י קלאסי. רק שכאן לא תפגשו מטיילים עם בד כרוך סביב ראשם וסנדלי אצבע תנכ"יות.

אלא מטיילים משוכללים המצוידים בסמארטפונים, כובעים מודרנים מעוטרים, משקפי שמש בשלל צבעים  ונעלי הליכה חדישות. תוך כדי הליכה בתוואי הנחל, אם יאיר לכם המזל תפגשו בעל חיים נחמד  האופייני יותר למים מלוחים אבל גם מתגורר במים מתוקים הוא הסרטן.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Visit2Israel (@visit2israel)

לאחר שביקרנו במפל הקטן גילנו שזה רק מתאבן לעומת מה שחיכה לנו בהמשך, עוד קצת מאמץ הליכה מאומצת יותר עם עליות ושבילים צרים יותר אבל מסתבר שזה שווה את זה. המשיכו בשביל המסומן באדום תגלו שהוא מתחלף לסימון כחול, שביל זה יוביל אתכם לשלוש בריכות מרשימות בהחלט. שהם הדובדבן שבקצפת ,שמן בריכות האיסיים. כבר לא מדובר בבריכות שכשוך כפי שראיתם בהתחלה אלא בריכות עמוקות יותר עם מגלשות מים סלעיות שלא היו מביישות את טובי פארקי המים בישראל. הבריכות הטבעיות, מאפשרות טבילה של כל רמ”ח האיברים. הבריכה העליונה מבין הבריכות היא זו שמזינה את יתר הבריכות.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
נחל ערוגות מסלול

מידע חשוב נוסף

לאחר שהתרחצנו, קפצנו, נהננו ונשנשו קצת וכמובן לא שכחנו לשתות במסלול של נחל ערוגות, חיזרו על עקבותיכם, אך במקום לחזור בשביל עם הסימון האדום, חיזרו בהליכה על השביל עם הסימון הכחול שעובר למעשה בתוך נחל ערוגות עצמו. דברים חשובים שצריך לשים לב אליהם,צריך לסיים את הביקור בשמורה בשעות אחה”צ המוקדמות (14:00 בחורף ו 15:00 בקיץ).
חזרתם עם עייפות מהטיול מומלץ להפיג אותה במלון עין גדי הנמצא לא הרחק ממסלול זה. למי מיועד מסלול זה : למטייל שאוהב לצעוד וללכת ובעיקר למשפחות עם ילדים. חשוב לשים לב לפני הגעה למקום להתעדכן בתחזית הצפויה, בשל שיטפונות בנחלי מדבר יהודה והנגב המקום מסוכן עם זרימות מים חזקות מאוד. מומלץ להיעזר בקישור זה : מבזקים אתר רשות הטבע והגנים או באתר השירות המטאורולוגי.
המסלול בנחל ערוגות

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נחל ערוגות – כניסה

מיקום במפה

דילוג לתוכן