לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

נחל יתלה

רקע

נחל יתלה הוא נחל מרשים העובר בתוך שמורת טבע נחל כפירה.
התוואי הנוח להליכה, הנופים הכל כך יפים.  מנתקים אותך תודעתית מהארץ ומחברים אותך למדינות אחרות. נותנות לנחל יתלה , בייחוד באביב , מראות מיוחדים במינם.
טיולים בארץ זה ביטוי שגור בפיותיהם של ישראלים רבים נוכח סגירת השמיים בגלל הקורונה. אזור הרי יהודה עשיר במסלולי טיול עשירים ורבים מאוד במרחק כלום נסיעה מהמרכז. פריחות מופלאות, ירוק בעיניים , שמיים בהירים עם עננים השטים להנאתם בתוכם. פסגות הרים הנושקות אליהם ואיך לא הים הנראה באופק הרחוק בתכול בוהק וברור מאוד.

אם לטייל בישראל ,אז אחרי הגשם שהראות ברורה כל כך זה כיף לא נורמלי. נחל יתלה הוא אמנם נחל אכזב אשר עובר בשמורת נחל כפירה אך יופיו יקר מפז ומצדיק השקעה של הגעה הנה. שמו של הנחל נגזר מהעיר יתלה אשר שויכה לשבט דן.

מסלול זה עשינו בערב חג פסח 2021 מיד אחרי הגשם. המסלול מתחיל מתוך היישוב נווה אילן, נכנסים בכניסה הראשית ליישוב נווה אילן -עוברים דרך השער הראשי – וממשיכים כל הזמן ישר עד שמגיעים לכיכר גדולה פנו בה שמאלה ותראו לשמאלכם את יער המכללות. רדו ימינה עם הרכב בכביש אספלט צר בירידה חדה מאוד שברקע רואים את הים פרוס לנגד עינכם וכל איזור השפלה.

שתגיעו למטה תראו שער ברזל ארוך ועליו מפה של נחל יתלה מימינכם תראו שלט "שמורת טבע נחל כפירה". החנו את הרכב במפרץ הקטן בצד שמאל.

שביל הליכה נחל יתלה

יש כאן כמה אפשרויות אחת היא ללכת עם השביל אשר נמצא בצד ימין של הכביש, עם השלט "שמורת נחל כפירה " השביל הזה יוביל אתכם לאחר הליכה של שעה בנוף מרשים בתוך ערוץ נחל כפירה עד למעיין הנקרא "עין כפירה" בתחילת המסלול הזה תראו מימינכם מתוך היער יורד נחל שכולו מסולע ועליו זרזיפי מים זהו נחל אילן .

אפשרות שנייה אותה בחרנו היא לעשות מסלול מעגלי בתוך נחל יתלה . ההליכה עוברת במקביל לערוץ הנחל בצד ימין , הולכים על שביל אספלט נוח ומישורי בצדי הדרך פריחה מרהיבה של : דם המכבים, רקפות ,כלניות, קידה שעירה, לוטם מרווני, שום לבן ועוד. ממולכם תראו הר ענקי ויפה מאוד הנראה כמו גב של פיל ענקי שחותך את השמיים . ככל שמתקדמים עם השביל המסומן בצבע שחור (9356) ברור  מאוד על הסלעים בצדדים. מה שאומר אתם על נחל יתלה. מבחינים בהמשך באזור עמק איילון , מנהרות הרכבת המובילה לירושלים , היישוב מבוא חורון ומאגר המים הגדול הצמוד לו.

גם העיר מודיעין נראית בבירור. פה תגיעו להתפצלות שבילים : ימינה המשך עם הסימון האדום זהו המשכו של נחל יתלה שיוביל אתכם בסופו של דבר למאגר מים של מבוא חורון ולבית הקשתות. מסלול זה דורש הקפצת רכב נוסף לסוף המסלול מאחר שהוא קווי. בצד שמאל יש עלייה עם הסימון הכחול שעוברת בתוואי של טיפוס חד על גבעה , השביל צר עם סלעים אך נוח מאוד להליכה. הוא יוביל אתכם למסלול המעגלי של נחל יתלה. אתם תצאו מהתוואי של נחל יתלה.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
השביל הכחול מתוך נחל יתלה

הנוף שלגביכם מרהיב ביופיו , ניתן לראות באופק את אזור השפלה ומישור החוף חתוך לפרוסות פרוסות של צבעי חום, לבן ובסוף כחול תמהיל מושלם של נוף עם ים כחול אזורים חקלאים ואזורי מגורים. שאת הכל עוטפים ההריים ועצים מחטניים. ככל שמטפסים אמנם קשה יותר אבל מבחינת הנוף זה רק משתפר. המשיכו כל הזמן ישר עד שתגיעו להתפצלות ימינה או שמאלה עם סימון אדום . קחו שמאלה והמשיכו ללכת שימו לב לכתף ההר בצד ימין  בולט בפריחתו הזוהרת והצהובה הוא הקידה השעירה.

מכאן המשיכו בהליכה עד שתגיעו לחורבת מצד .אילו הם שרידי מצודה עתיקה אשר מתצפתת על הדרך שעוברת מאמאוס – פארק קנדה ועד לירושלים.  מצודה זו הוקמה בתקופה החשמונאית יש בה חצר, בורות מים, מחסנים, חדרי מגורים, הוא היה פעיל עד לתקופת המרד הגדול. ניתן לעלות על אבני המצד הגדולות ולהנות מהפנורמה שסביב.

הנוף מחורבת מצד

מכאן המשיכו כל הזמן ישר עם השביל אשר מתפתל בהמשך ומגיע בסופו של דבר ליער המכללות , יער נחמד עם פינות ישיבה , אנדרטאות שיש ופסלי ברזל.  כדי לחזור לרכב עליכם להמשיך עם השילוט הירוק מעץ הפונה למטה ושמאלה בדרך עפר עד שתגיעו לכביש אספלט היורד למטה . פנו איתו שמאלה ורדו עד למטה, שימו לב ההליכה היא על הכביש בו עוברים רכבים ולכן חשוב שתשימו לב במהלך ההליכה למטה. תתענגו על הנוף מולכם עד שתגיעו למטה לרכב ולסוף המסלול המעגלי של נחל יתלה. לנו לקח שעה ו 45 דקות. המרחק הוא כ 5.5 ק"מ.

קישור לוויז  לתחילת המסלול: https://waze.com/ul/hsv8vjb2xb

יש גם מפה מוקלטת של המסלול.

היכן אפשר לטייל באזור :

נחל חלילים ; עין טייסים ; הסטף ; עין לימון ; עין חמד ; עין כפירה

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

https://waze.com/ul/hsv8vjb2xb

מיקום במפה

דילוג לתוכן