לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

נחל להבות הבשן

רקע

על אחת מצלעותיו של הרי הגולן בתוך אזור הגליל העליון. בתוככי קיבוץ להבות הבשן. שוכן לו נחל להבות הבשן שופע ומבעבע הזורם לו בתוך תחומי הקיבוץ ומשווה לו מראה כפרי.
לא הרחק מנחל זה. נמצא מעיין חם ,אשר התגלה ממש באופן מקרי. נביעת מים חמים התפרצה מבטן האדמה. חברי קיבוץ להבות הבשן בנו צינור המזרים מים חמים טרמומינרליים הנובעים מבטן האדמה היישר אל תוך בריכה קטנה. מומלץ להגיע בחודשי החורף הקרים ולרחוץ.  המטרה של הפניית המים החמים היא לצרכי חקלאות. המקום מכונה החם – קר בלהבות הבשן. בגלל שזורמים 2 צינורות  גם מים חמים וגם מים קרים (מנהר הירדן).
איך מגיעים : בוויז : "חם קר בירדן" . מכביש 90 , המוביל לקרית שמונה ומטולה.  יש לעלות על כביש 977 (לפנות ימינה עם באתם מכיוון דרום)  הכביש מחבר בין היישובים : נאות מרדכי  לבין להבות הבשן. קצת לפני צומת להבות הבשן (צומת המחברת הכבישים 977 ו 918)  תראו בצד ימין  דרך עפר,  עלו עליה וסעו איתה כל הזמן ישר והמשיכו עם העיקול שמאלה , לאחר מכן קחו ימינה חזק , סעו צפונה במקביל לנהר הירדן וחצו את כביש 977, עד שתגיעו למעיין החם של להבות הבשן.
אם כך מהו נחל להבות הבשן ? מדובר בנחל קטן, אך עם אופי, המתחתר לו בתוך תוואי קיבוץ להבות הבשן.  בין הבקתות הציוריות וגשרוני העץ שנבנו פה על-מנת לייצר נגישות מלאה. את מלאכת המחשבת פה הקימו בתקציב לא מבוטל של כ- 90,000 ש”ח ע”י רשות הכינרת. הכשירו כאן, סביב תוואי הנחל, עצים וצמחיית נחלים רבה.
בקיבוץ הסמוך לעמק החולה. ולא רחוק מקרית שמונה תפגשו ערב רב של אפשרויות טיול. מעבר לשקט והשלווה ושאון פכפוך המים המלווה את החוויה הפסטורליה מושלמת. ניתן להגיע לכאן גם בלי להתארח להסתובב בקרב המעיין הקסום הזה ולהמשיך ולבקר במעיינות רבים אשר ברמת הגולן כמו : עין ירדינוןעין פאג’ר ועוד.
הנחל בקיבוץ להבות הבשן
אחד הדברים המאפיינים את אזור אצבע הגליל בכלל ואת האזור של להבות הבשן בפרט זה הירוק בעיניים, היכן שלא תסתכלו הכל צבוע ירוק בגוונים בהיר-כהה, אבני הבזלת שמעטרים את הנחלים ואת הסביבה הכל כך יפה משרים אווירה מיוחדת במינה.
די להביט בעצים החוגגים משפע המים והמזג אוויר הטוב השורר פה רוב ימות השנה, יש כאן בשורה למטייל הישראלי הניתנת לו על מגש של כסף, דבר שכה קשה מאוד להשגה באזורים אחרים של ארצנו הקטנטונת והכל כך יפה.
גם מסביב לקיבוץ יש הרבה היכן לבקר מאגמון החולה, עמק החולה, צוק מנרה, נחל דן ועוד. כך שניתן לסדר פה טיול מושלם עם הרבה חוויות רטובות ומרעננות לקיץ ההולך וקרב אלינו בצעדי ענק.
הקיבוץ השייך למועצה האזורית גליל עליון, ממוקם באזור פנטסטי לטיולים ובתור אחד שישן כאן, בהחלט ממליץ להעביר פה ערב או שניים כחלק מרפטואר של טיול בצפון ישראל.
הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
נחל להבות הבשן
לרומנטיקנים שרוצים לברוח מההמולה יש פה בהחלט מענה לצורך זה. הליכה רגועה פה בין שבילי העץ בשקט יכולה להעביר את המטייל פאזה של 180 מעלות מהלחץ היומיומי לניתוק מוחלט ועולם אחר.
גווניו של המים מובעים ובולטים היטב נוכח השראתם הקוסמית של הצומח וסלעי הבזלת(שנותרו כאן מהתקופה בה היו פה הרי געש פעילים).
מים זה דבר שתמיד יפה לראות בפעולה, הרמוניה של צבע, תנועה וקולות – מקור החיים האוניברסלי.
בהחלט ביקור חובה למי שמחפש אתנחתא במהלך הטיול באזור. טבע חלומי מעוטר בפרחים וירוק מעשה אדם.
הנחל בקיבוץ להבות הבשן

הוראות הגעה ב waze לנחל להבות הבשן :

" קיבוץ להבות הבשן". קצת אחרי קיבוץ גונן נוסעים על כביש 918 עד שפוגשים בשער הכניסה לקיבוץ.

איפה לטייל עוד בסביבה:

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

להבות הבשן

מיקום במפה

דילוג לתוכן