לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

משחקי ניווט ביער

רקע

חג חנוכה מזמן חוויות אחת מהן היא ניווט משפחתי רכוב של חברת “יש לאן” שניתן לעשותו גם עם סמאטרפון ורכב  בלבד.
בחנוכה השנה ירד גשם חזק, חלקכם יגידו רק משוגעים יצאו החוצה ביום כזה ואני אומר רק משוגעים יישארו בבית שהכל בחוץ רענן, נקי, ירוק, טהור וכל כך יפהפה- טבע במלוא עוזו. בייחוד זרימת המים, הצבעים האותנטיים של הטבע הופכים לדומיננטיים וברורים כל -כך. מה גם שכעת בחג החנוכה 2019 זו תקופה למשחקי ופעילויות משפחתיות, יצאנו ליום גיבוש משפחתי ביער בן שמן למשחק ניווט באזור החשמונאים והמכבים -חבל מודיעין.

המשחק של חברת “יש לאן” – התמחה במשחקי ניווט רכובים בכל הארץ, עולה 130 שקלים בלבד. הוא כולל ערכת ניווט עם חידונים ושאלות חובקות נושאים מהנקודות אליהן תגיעו ברחבי יער בן שמן, תל חדיד וכל אזור חבל מודיעין. ערכת הניווט כוללת שאלות רבות הקשורות לחשמונאים ולשמן הזית אשר הן מרכז חג החנוכה. איך: כל בני המשפחה מקבלים קישור לערכת הניווט כך זה נראה במייל שלכם אחרי שאתם נרשמים.

קבר מתתיהו - מצבת הגרדי

אז מה צריך להכין לפני שיוצאים לדרך?

1.לארוז כובע, מים, נעליים נוחות להליכה, אוכל לדרך
2.להוריד את אפליקציית “יש לאן” – מ הApp Store או מ הGoogle Play בחינם
3.לוודא שמצלמת הסמארטפון שלכם תקינה, שיש לכם חבילת גלישה והסוללה טעונה במלואה
4. להדפיס את ברקוד הרישום – שבתחתית המייל (ניתן גם לסרוק ממסך טלפון, אך מומלץ להדפיס)
5. להדפיס בצבע את המפה – שבתחתית המייל (ניתן לצפות דרך מסך טלפון, אך מומלץ להדפיס)

מומלץ לבדוק תחזית לפני היציאה לפעילות ולהמנע מהשעות החמות של היום

רוצים להגיע קצת יותר מוכנים ולענות נכון על החידות? בזמנכם הפנוי כדאי לקרוא בויקיפדיה או בכל מקור מידע אחר על חבל מודיעין .

נקודת ההתחלה של הניווט: כביש הכניסה למתחם קברי המכבים

נקודת ההתחלה על מפת גוגל: 
קישור WAZEנקודת ההתחלה הכניסה לקברי המכבים – מכביש 443
חשוב לדעת: הניווט בחבל מודיעין הינו ניווט רכוב, הניווט כולל נסיעה בדרכי עפר העבירים לכלי רכב פרטיים, מומלץ לנווט בשעות האור.

בנוסף יש להוריד את האפליקציה של חברת “יש לאן” ולהדפיס ברקוד אותו צריך להדפיס ולסרוק אותו ולהגיע לנקודת ההתחלה של מסלול הניווט – קברות המכבים ביער בן שמן . לאחר שהתחלתם תקבלו מסך בסמארטפון שבו תמונה ובמקביל הפניה לנקודה על המפה שאותה ניתן להדפיס או לפתוח באמצעות הסמארטפון. עכשיו מה שנותר הוא לנסוע לנקודה הראשונה ושם יש להשלים את קטע הטקסט החסר הנלקח מאנדרטה / מצבה או נקודת ציון הכוללת עניין ותוכן היסטורי או תנכ”י. כמה זמן כשלוש שעות באיזי.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
קברות המכבים

נסענו בשבילים עם רכב פרטי שגשם זלעפות ירד, בתוך יער בן שמן, מה שהפך את משחק הניווט ביער למעניין, מרתק ופראי יותר. מים זרמו וחרצו את האדמה תוך שהם יוצרים יובלי מים רבים כמו נימי דם שעורו לחיים בגוף האדם. במפת הניווט, מצוינות בצבע אדום מספרי הנקודות ואילו באפליקציה יש ייחוס מקביל המציין שיש להגיע לנקודה במפה תוך הצגת חידה עם תמונה תיאורית של האתר אליו צריך להגיע.

מסתבר שבתוך מעבה יער בן שמן, יש הרבה מאוד אנדרטאות ונקודות ציון, אחת המעניינות היא אנדרטה לזכר נופלי אזור מודיעין, מודיעים היה בעבר הרחוק מולדתם של החשמונאים- חבל ארץ השוכן באזור גבעות פתוח בין לוד-פתח תקווה ומודיעין בשנת 1948 התחוללו כאן קרבות רבים לכיבוש השטח מידי הירדנים החשוב מבינהם היה מבצע דני. הפעילות מאפשרת לילדים להתרוצץ  משולהבים ברחבי היער תוך חיפוש הפתרון לחידה, אשר בלעדיה לא ניתן להמשיך לתחנה הבאה.

באנדרטה, שנמצאת בתוך יער בן שמן,  מונצחים הנופלים בקרבות באזור מודיעין בתקופת מלחמת העצמאות, וכן בני היישובים באזור שנפלו במערכות ישראל. מסורת חדשה מחברת מקום זה למקום קבורת המכבים. ברוח זו תיאר אחד הלוחמים ש”במכורת המכבים לימדנו את הלגיון הירדני גבורת מכבים מהי”.לפי המסופר בספר מקבים א’ (י”ג 27)הקים שמעון (בנו של מתתיהו החשמונאי – אבי מרד החשמונאים) שבע מצבות בצורת פרמידה על קבר בני משפחתו : אביו מתתיהו הכהן, אימו וארבעת אחיו שנהרגו במהלך הקרבות הקשים שנערכו כאן במהלך המרד נגד היוונים :אלעזר, יהודה,יוחנן, ויונתן, ומצבה נוספת לקברו שלו.האנדרטה אשר בתמונה הוקמה בשנת 1981 והיא משחזרת את מצבת הפירמידות שהייתה על קברי המכבים.

הידעתם? בשנת 168 לפנה”ס פרץ מרד המקבים ביוונים. בעקבות הצלחתו הוקמה מדינה חשמונאית שהתקיימה עד שנת 66 לפנה”ס.

 הדרך שעוברת בחלקה בתוך שביל עפר בתוך יער בן שמן סביב צבועה בצבע ירוק, קולות זרימת מי הגשם הניתך בשאון רב על גג הרכב נשמעים היטב. העצים, הסלעים והאדמה שכה חיכו לרגע מיוחל זה קיבלו את מבוקשם. שלוליות מים רבות ניקוו על הקרקע במהרה והפכו את משחק הניווט לטיול חינוכי ומעניין בלי להירטב כלל וכלל.

בתמונה בין יער בן שמן לתל חדיד יש אנדרטה לזכרם של יהודי לוב בלב היער עם שבילים ופינות ישיבה.

אחת מנקודות התצפית המרתקות של המסלול היא תל חדיד נקודת תצפית מעניינת על כל אזור השפלה.

תל חדיד הייתה כפר ערבי העונה לשם ” אל חידיתיה” במקומות שרידים מתקופות שונות : הברונזה, הערבית גם בתקופתו של יהושוע בן נון  שעבר עם בני ישראל מעבר הירדן. תל חדיד גם מוזכרת ומצוינת במפת מידבא. במקום התגלו בורות מים, גתות, מערות קבורה ומתקנים חקלאיים.

הגשמים שירדו ושטפו את הסלעים מחזירים מהם אור בוהק המנצנץ למרחקים.

נקודות קסומות ורבות יש במהלך הנסיעה הכוללות נופים, גבעות ויערות שבעת זו מעבר לאתגר החשיבתי הן טיול חורפי לכל דבר ונותן הרבה מאוד חמצן והנאה לאוהבי טיול באשר הם.

לסיכום : משחק הניווט של חברת “יש לאן” הוא טיול רכוב שמעבר לטיול מוצלח באחת מהריאות הירוקות של אזור המרכז, הוא סיור רכוב עם חידות ברוח חג החנוכה והחשמונאים שחיו כאן כמו כן רמת המשחק מתאימה לכל בני המשפחה מאחר שבעיקרה עוסקת בזיהוי האובייקטים בשטח ושיוכם לתמונה בסמארטפון בנוסף מקנה ערכת הניווט צרור שאלות אמריקאיות מעניינות עם תשובות אחת השאלות שהפתיעה אותי מאוד היא על שם מה נקרא “יער בן שמן” מסתבר שהיה כאן פעם בית חרושת ענקי לייצור שמן זית.

את הסיור ניתן לעשות באופן עצמאי בכל זמן יש אפילו מוקד תמיכה אם נתקעים או מתברברים הם עוזרים לכם.זו בהחלט פעילות לחנוכה המאפשרת באמצעות שיתוף פעולה משפחתי למצוא את המקומות ולענות על השאלות יחד.לינק לרכישת הסיור : משחק ניווט למשפחות בחבל מודיעין.

מה בסביבה:

פארק נאות קדומיםגבעת התיתורה ; פארק יער שוהם ; בקעת הנזירים

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קברות המכבים

מיקום במפה

דילוג לתוכן