לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

חרבת צורה

רקע

טיול סתווי העובר ממצפה משואה לרמת אבישור.חרבת צורה ותל גודד. פארק בריטניה הוא עולם מופלא של טיולים ,פיקניקים. על אחת מפסגותיו נמצא מצפה משואה ברום של 326 מטר מעל פני הים. נקודה הצופה על מרחבי השפלה. את הטיול שלי התחלתי ממצפה משואה, מבנה דמוי ראש של נחל הניבט מן הקרקע אל על. מצופה זכוכיות בצבעי כחול ,אדום, צהוב. כיום משמש כמגדל שמירה מטעם קק"ל כצעד מנע כנגד ההצתות המרובות שאירעו ביערות בקיץ האחרון.

שביל המסומן בצבע ירוק יוצא מתחת למצפה משואה. לכו איתו  ימינה לאורך הכביש עד שתיכנסו לתוך היער. שם יתווסף לו סימון נוסף של שביל ישראל. זהו מקטע של שביל ישראל שאורכו כ 5 קילומטר ושמו ממצפה משואה לתל גודד. חשוב לציין שזהו מסלול קווי לכן אם אנכם מטיבי לכת מוטב שתשאירו רכב בסוף המסלול. אני בחרתי ללכת ולחזור על עקבותיי.

המסלול מתחיל מתוך אזור מוצל עם עצי אורן ועצי ברוש. מבין העצים נשקף מערבה נוף מרהיב, רצועות בצבעי חום ,ירוק שממעל עננים בתנועה מתמדת שצילם נראה על הקרקע. גדמי עצים שרועים על הארץ המסלול עובר בין סלעים מכוסים בזרדים של עצים. לאחר מכן המסלול משנה את אופיו והופך לחשוף לחלוטין חשוף בשמש.

בכיוון מזרח נשקף נוף פתוח וזו תחילתה של דרך נופית מרתקת ומיוחדת הכוללת אליפ עצים וחורש נמוך הנראים למרחוק.

מצפה משואה

המשיכו כל העת ללכת בעקבות הסימון הירוק. אשר לידו מופיעים עוד 2 סימונים אחד של שביל ישראל בצבע לבן, כחול, כתום. שכתוב מסמן את כיוון דרום (נגב) ולבן כיוון צפון (חרמון). והשני שביל גולני .לאורך כל הדרך עננים מלטפים את השמיים הכחולים והראות ברורה מאוד , אוויר נעים חולף ממערב למזרח . ומנעים את ההליכה לאורך הדרך הנופית המרשימה.המסלול עובר על רמת אבישור – זהו מעיין רכס הררי אשר חוצה את הרי יהודה והשפלה ומאפשר הצצה אל נוף משגע משני עברי הדרך בה עובר המסלול. דרך זו היא דרך ג'יפים לכן היזהרו במהלך הליכתכם שימו לב למעבר כלי רכב שחוצים את המסלול.

לאחר כ- 3 קילומטר לערך מנקודת ההתחלה תגיעו למקום מרשים ביופיו הנקרא חורבת צורה. אילו הם שרידים של כפר מוסלמי מהמאה ה 6 לספירה. במקום קשתות אבן שמהם ניתן להביט אל הנוף של הרי יהודה במזרח.גלי אבנים מסודרים כמו שרידים של בתי מגורים שהיו כאן לפני יותר מאלף שנים. עוד במסלול תפגשו בורות מים וגתות עתיקות.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
הנוף משביל ישראל

מחרבת צורה השביל יורד אל שיפולי רמת אבישור ושוב עולה חזרה מעלה אל נקודת הסיום של הטיול שלנו תל גודד. סה"כ כ – 5 קילומטרים של מרחבים ונופים. תל גודד הוא נקודת השיא של הטיול הוא מאפשר פנורמה של 360 מעלות ,התל נמצא בגובה של 398 מטרים מעל פני הים והוא מאוד גבוה . מראש התל ניתן לראות במערב את קרית גת ,אשקלון ואשדוד. בצפון את שכונת רמת בית שמש ואילו במזרח את אזור חברון . באזור הדרום ניתן לראות את הנגב הצפוני. בהחלט נקודה לפתוח פק"ל קפה וסנדוויץ ולהנות מהנוף האוויר, חברה טובה. מצורפת מפה מוקלטת של המסלול וסרטון וידאו.

ממצפה משואה לתל גודד

מכאן או שחוזרים חזרה על דרככם, אם אין לכם רכב נוסף, או להגיע לרכב השני אותו השארתם בחניון העליון הנמצא גבעה אחת ליד תל גודד.

איך מגיעים :

נוסעים על כביש 38 , אם הגעתם מכיוון צפון לדרום עליכם לעבור , את היישוב גבעת ישעיהו , קצת אחרי הצומת פנו ימינה לכיוון מצפה משואה, המשיכו כל הזמן עם הכביש למעלה עד שתגיעו למעלה.

לתחילת המסלול : בוויז  : "מצפה משואה".

היכן לטייל בסביבה :

חורבת מדרס ; שביל הבורות והבארות ; תל עזקה ; חורבת עתרי ; מנזר בית ג'מאל ; גן לאומי בית גוברין ; חורבת בורגין

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מצפה משואה

מיקום במפה

דילוג לתוכן