לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

מנזר סנט ג'ורג' מדבר יהודה

רקע

קסמו של מנזר סנט ג’ורג, אשר חבוי על צלע הקניון.  במורדותיו מתחתר ומתפתל נחל פרת. תיירים מכל העולם נוהרים לכאן.
מדבר יהודה מרשים, מיוחד ועשיר בערוצי נחל, חווארים, מפלים (שפעילים בעיקר בחורף),גם מים בחלק מהנחלים, הרי שולחן, גבישי מלח ועוד. אחד הדברים שמייחדים אותו והופכים אותו לכל כך מושא הערצה ע”י תיירים מכל העולם הם המנזרים שנבנו ממש בתוואי נחל פרת . זוהי עדות חיה לכך שחיי אדם אפשריים במדבר , אילו הם נזירים שהחליטו לחיות חיי פרישות והקימו כאן במקום כה נידח ומוסתר מעיני כל , מנזר יפהפה שמקשט את נחל פרת.

קצת על המנזר- זהו מנזר יווני אורתודוקסי, הנקרא גם “דיר מאר ג’ריס” – מנזר סנט ג’ורג נבנה והוחרב מספר פעמים בהיסטוריה, הראשונים היו הפרסים ששרפו והשמידו כליל את המנזר בשנת 614 לספירה. זה שעומד היום על טילו הוא האחרון שנבנה במאה ה -19. בקומה העליונה של המנזר יש מערה עתיקה בקומה האמצעית: 3 כנסיות מגדל הפעמון ובקומה התחתונה: מחסנים ומערות קבורה.

שמביטים מנקודת תצפית הנמצאת מעל המנזר ניתן לראות בבירור אמת מים אשר עד היום מעבירה את מי נחל פרת
אמה זו היא  מתקופת המלך הרומאי הורדוס ,שהיה ידוע בבניית אמות מים וניצול תוואי השטח להטיית מים ממקומות גבוהים לנמוכים לטובת אספקת מים לערים השונות בארץ ישראל הקדומה.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
נחל פרת - מנזר סנט ג'ורג'

קימורי ההרים שבמדבר יהודה נראים היטב מנקודת התצפית הגבוהה אשר משקיפה על  המנזר. לא הרחק מהמנזר, נמצא עין קלט זהו השלישי מבין המעיינות אשר מזינים את נחל פרת : עין פרת(עין פארה) ועין מבוע.

אל המנזר נוהרים בעיקר תיירים נוצרים מיוון. כיום חיים במנזר 10 נזירים (מרביתם מיוון), הם מתבודדים בתוך כוכים מיוחדים החצובים בצלע ההר. מנזר זה קשור קשר הדוק למנזר דיר חג’לה אשר סמוך ליריחו שגם הוא מנזר יווני אורתודוקסי וגם הוא מנוהל ע”י יוונים.

ציפור במנזר סנט - ג'ורג'

המנזר קיבל את שמו על שם הנזיר  גיאורגיוס (ג’ורג’) מכוזיבא – אשר הרחיב אותו במאה ה-6 לספירה. המתיישב הראשון שהחל בהתיישבות במנזר זה הוא יוחנן שהגיע מהעיר תבאי במצרים להתבודד כאן לבדו.  למנזר כיפות שחורות והוא פתוח לביקורים של הקהל הרחב בימים שני – שישי בשעות 07:00 עד 18:00, ביום שבת בשעות 07:00 עד 17:00,ביום ראשון שעות הפתיחה 09:00 עד 17:00. תאריך ביקור:03/12/2019

איך מגיעים : נוסעים על כביש 1 מכיוון ירושלים אל ים המלח בפנייה ליישוב מצפה יריחו , פונים שמאלה מהכביש הראשי ושוב שמאלה ממשיכים בדרך טובה אך צרה לפי השילוט עד שמגיעים לנקודה בה רואים מעין שער מאבן גבוה . המנזר נמצא מתחתיו יש ללכת כחצי שעה בירידה תלולה עד שמגיעים אליו. העלייה כמובן יותר קשה ואורכת יותר זמן. בכל אופן אפשר גם להסתפק בתצפית על המנזר- בכניסה בצד שמאל תבחינו בשביל עם חבל שנמשך על צלע ההר – לכו עליו עד שתגיעו לסככה גדולה משם תראו בבירור את המנזר.

מה בסביבה:

נחל פרתעין בוקקמערות קורמאן ; מנזר המרסבא

ולא לשכוח להביא :
מים
מצב רוח
כובע
ונשנוש

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מצפה יריחו

מיקום במפה

דילוג לתוכן