לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

העין הכחולה בגוש חלב

רקע

חמוקיהם של גבעות חלב בגליל העליון,  מסתתר לו מעיין יפהפה בגוונים מופלאים של ירוק- כחול העונה לשם העין הכחולה.

רקע על העין הכחולה

עין חלב או או בכינוי שלו זכה בפי מטיילים רבים, “העין הכחולה”. הוא לא פחות מאשר מפגש מרתק בין גבעות, נופים, נחלים ובריכת מים המסתתרת מעיני המטייל עד אשר הוא מגיע ממש קרוב אליה. אנחנו טיילנו כאן באביב 2017 בטיול משפחתי. התארחנו בכרם בן זמרה. יישוב ציורי הטובל בכרמים ובוסתנים של עצי זית בכל האזור. אין ספק שמדובר בחבל ארץ מרתק ויפהפה המספק הצצה אל טבע במלוא עוזו .

רקע על האזור

מבחינה גיאוגרפית מדובר על אזור קטן יחסית של היישובים ג’יש חלב, כרם בן זימרה, דלתון וצבעון. בשטח זה נמצאת שמורת טבע מהיפות באזור הגלילי העליון. לטייל כאן זו חוויה שיכולה להימשך שעות. האפשרויות כאן הן רבות ומגוונות באזור. וכוללות את : עין עלווה, נחל גוש חלב, נחל דישון, אגם דלתון , נחל חלב, עין רחו, עין ברדי ,נחל צבעון, שמורת יער ברעם. וכמובן גולת הכותרת “העין הכחולה”  טיול רגלי במתחיל מרום 800 מטר מעל פני הים בכפר ג’ש חלב(או בשמו העברי גוש חלב). ועובר דרך הרים מוריקים , ואדיות, עמקים עם סוסים ברקע.

תיאור המסלול

המסלול של העין הכחולה בגיש הוא מעגלי ועובר בשביל עפר. יש בוחרים לעשות אותו עם ג’יפ ויש כטיול הליכה קלאסי כפי שעשינו. הקטע הראשון כולל ירידה שבהתחלה היא תלולה מאוד ואחר כך אט ,אט נהיית למישורית יותר. כל מסלול הטיול נהננו מאוויר צלול ומשכר ומנופים מלאי חן ויופי שסבבו אותנו.

באזור עצי הזית , שם תפגשו עדרי פרות, כפי שאתם רואים הטיול כולל נופים מרשימים של צלעות ההרים והגבעות הקרובות והרחוקות במסלול זה. לאחר כשעה הליכה לערך מגיעים למרגלות הכפר ג’ש חלב(כפר ערבי נוצרי -מארוני). לאחר מכן ממשיכים בהליכה במורדות גבעת חלב. שם תבחינו לפתע מבצבץ מבין הגבעות. אגם תכלכל -ירוק, הדבר היפה כאן הוא שבכל זווית ראיה. צבעו של האגם משנה את צבעו זוהי העין הכחולה.

סוסים מעל העין הכחולה

מה שנותר לעשות הוא להתקרב לשפת האגם להצטלם, להוציא פקל קפה, או לפרוס מחצלת ולעשות פיקניק על רקע העין הכחולה. כינויים נוספים שקיבל המקום הם: העין הכחולה ג'ש או אגם העין הכחולה.

מבחינת המשך מסלול הטיול, המשיכו בהליכה לכיוון מטה עד אשר תפגשו את נחל גוש חלב, משם קחו ימינה חזרה בשביל העולה חזרה לכיוון הכפר גוש חלב, העלייה אמנם קצת קשה אבל אל חשש הנופים מפצים על כך בכל שעל ושביל במסלול הזה המוביל מהעין הכחולה חזרה אל גוש חלב, באמצע הדרך ישנו שביל הפונה שמאלה, אם ברצונכם להגיע עד עין עלווה פנו לשם (שימו לב זהו מסלול קווי ולא מעגלי ולכן רק עם השארתם רכב נוסף סמוך לעין עלווה פנו לשם). אנחנו המשכנו ישר במעלה השביל לתחילת המסלול.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
העין הכחולה ג'ש

זהו הגענו לאחר הליכה כוללת של כשעתיים וחצי במסלול טיול יפהפה לנקודת ההתחלה. המסלול הוא בעל רמת קושי בינונית וכולל עליות וירידות תלולות, ממליץ לעשותו באביב שהכל ירוק.

לסיכום :

בריכת העין הכחולה בגוש חלב היא טיול בגליל המספק מבט אל קוסמוס מנותק ומרוחק.

פריחות באגם העין הכחולה

הוראות הגעה לעין הכחולה

היכנסו לתוך הכפר גוש חלב הנמצא על כביש 89 – צפון -מערבית לצפת .כחצי קילומטר לאחר הכניסה לכפר פנו שמאלה וטפסו עם הרכב במעלה הכביש שתגיעו לצומת T קחו שמאלה וגם בפנייה הבאה אחריה פנו שמאלה גם כן. שהכביש מתחלף בדרך עפר אשר סבירה ואפשרית עם רכב פרטי, יש לפנות בפנייה השנייה ימינה וכעבור כ-400 מטר, תגיעו למעבר בקר מגודר שם יש להחנות את כלי הרכב.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

2 תגובות

  1. נפעמתי מכל הפירסום של האתר וכך קמנו בבוקר ושמנו פעמינו אל עבר היעד "העין הכחולה " .
    עלק כחולה הגענו אל האתר ונפלו פניניו כל השבחים כבר החלו מתנפצים בתיאור כמו האגמים באיסלנד עלק איסלנד כבר באזור החניה ים של לכלוך מכל מה שאפשר לחשוב עליו טוב אמרנו באנו בוא נלך ירדנו אל המעיין החבוי אין ספק ממוקם במקום פשוט אלוהי וזה הכי קרוב לאיסלנד מסריח מפרות אשר באות לרוות את צמאונם מלא באצות והכחול אפור ודלוח .
    לסיכום : מבאס וחסר כל קשר בין התיאור למציאות !!!!!!!!!!!!!!!

    1. בוקר טוב ריימונד ראשית תודה על העדכון שנתת מביקור שלך בשטח שנית אתר זה אינו יכול לתת המלצות לכל המקומות בארץ בכל נקודת זמן זה בלתי אפשרי ושום אתר אינו פועל כך בשביל זה יש פייסבוק צוות האתר ביקר בעין הכחולה לפי כשנתיים לערך שהתמונות המופיעות בפוסט שלעיל היו כך ונראו כך בדיוק . מקווה שעניתי לך יום טוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גוש חלב

מיקום במפה

דילוג לתוכן