לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

שפך נחל אלכסנדר

רקע

זהו מפגש מיוחד בין מי נחל מתוקים לבין מי הים המלוחים .נחל אלכסנדר הוא נחל הנשפך לים התיכון סמוך לחוף מכמורת בין נתניה לחדרה.
שמורת נחל אלכסנדר, היא אחת משמורות הטבע היפות בארץ באזור המרכז. וגם אחת משמורות הטבע בה יש מים זורמים כל ימות השנה. דבר שפחות אופייני לאזור זה ויותר אופייני למקומות טיול בצפון כמו הבניאס. חצבאני, ודן בעלי שפיעת המים כל השנה.

נחל אלכסנדר זורם לאורך 40 ק"מ ממרכז השומרון ועד אזור מכמורת. שבסופו הוא נשפך לים התיכון- בזרימתו ממזרח למערב. כמו מרבית הנחלים בישראל הוא מתחיל באזור ההר. עד אשר מגיע לאזור מישור החוף שהוא נמוך יותר. הפרש גבהים זה יוצר את הזרימה המפוארת והיפה הזו ישירות אל הים. שמורה זו היא אחת המומלצות והמעניינות לשילוב במסגרת טיולים במרכז.

סמוך לנחל אלכסנדר נמצאות דיונות חול שאופייניות לאזור חוף ים  מגדירות את תחומי הנחל בבירור ומעניקות לו ממד מיוחד וקסום של ים מוגש עם נחל  ברוטב סמיך של חול לבן.
מזח מעץ שהוכשר במום מאפשר הצצה אל עבר המפגש המרתק בין מי הנחל לים.
בנחל אלכסנדר צמחיית קנה על רקע הים – מראה לא שגרתי של מאפייני חוף ים יחד עם מאפייני נחל. דגי מים מתוקים עושים את דרכם חזרה אל הנחל להימנע ממפגש עם מי הים המלוחים.

טיול לשפך של נחל אלכסנדר

תיאור המסלול בשפך נחל אלכסנדר

שמורת נחל אלכסנדר  מורכבת מקטעים רבים מקטע אחד נקרא, גשר הצבים, שם למעשה מתחיל המסלול, ניתן להשאיר שם רכב אחד, את הרכב השני ניתן להשאיר בסוף המסלול שזה השפך לים. בסמוך למקום בו כביש 2 חוצה את הנחל. אני ומשפחתי הגענו לסוף המסלול שהוא לטעמי הדובדבן שבקצפת. כפי שניתן לראות בתמונות, הנחל נשפך לתוך הים במלוא הדרו. בשפך אמנם לא רואים את הצבים הרכים אך ניתן לראות בעלי כנף ייחודיים ומרשימים ודגי מים מתוקים בתוך שלוליות בקרבת הים.

אפשר לעמוד על המזח מעץ שנבנה ע"י קק"ל , להביט באנפות שעל גדות הנחל ולהביט על השפך של נחל אלכסנדר לתוך הים. נחל אלכסנדר סבל בשנים האחרונות מזיהום בעקבות הזרמת שפכי המשחטות בטייבה לתוכו. מה שגרם לנחל פגיעה אקולוגית קשה. ניתן להמשיך ללכת לכיוון הים עד שתגיעו אליו שם ניתן להתרחץ. קטע זה של השפך יכול לקחת כשעה וחצי הלוך ושוב . תלוי בקצב שלכם

המסלול של נחל אלכסנדר עצמו חביב והוא קצת יותר עמוס ומתויר ,בייחוד בסופ"ש, לעומת השפך שמתואר כאן בפרוטרוט. בכל מקרה 2 הספוטים האלו של נחל אלכסנדר  יפהפיים ומומלצים בחום רב.

למי מיועד: למטייל שעושה דרכו לטיול בצפון, אפשרי לעצור בדרך ולהנות ממסלול קליל וקצר זה, טיולי משפחות.
קצת נתונים לגבי המסלול : עונות : כל השנה, אורך : 3 ק"מ, רמת קושי : קל, רחצה : ניתן בים. הכניסה ללא תשלום.
אפשר להסיע עגלות על גשרוני העץ.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
השפך של נחל אלכסנדר

הוראות הגעה לשפך נחל אלכסנדר

לשפך נחל אלכסנדר:

לנוסעים מתל-אביב, יש לנסוע על כביש החוף (הכביש המהיר) לכיוון חיפה, ולרדת במחלף בית ינאי. לפנות שמאלה מעל הגשר, וימינה לכיוון מכמורת. לאחר כ-100 מטרים, לאחר שעוברים על הגשר מעל הנחל, נמצאת ירידה לדרך עפר המובילה לתוך השמורה. שם תבחינו בחניון עם שלט.

לגשר הצבים :

על כביש חיפה הישן (כביש מס' 4 מתל-אביב לכיוון צפון עד צומת חפר, ושם פונים שמאלה לכיוון כפר ויתקין. נוסעים כ-2 קילומטר, ולפני מסילת הרכבת פונים ימינה עד לגשר. המסלול של גשר הצבים מתאים מאוד למשפחות עם ילדים כי הוא נגיש עם שבילי עץ כך שאפשר להגיע עם עגלות לילדים ועם אופניים. קחו בחשבון שלא תמיד ניתן לראות שם צבים, אבל שכהם נראים מדובר על צבים רכים שיכולים להגיע עד משקל של 50 ק"ג.

מסלול שפך נחל אלכסנדר לים

היכן אפשר לטייל בסביבה :

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שפך נחל אלכסנדר

מיקום במפה

דילוג לתוכן