לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

נחל דליה - שמורת טבע ברמות מנשה

רקע

שמורת הטבע נחל דליה הינה שמורה פנאמונלית בנוף של אזור רמות מנשה. היא מאופיינת בפריחות על גבעות ציוריות המשתפלות לאורך קילומטרים , כמו אדם הרוכב על גמל. בתקופת החורף היא עוטה על גבה מרבדים ירוקים , ופריחה אדומה של כלניות .בשמורה הוכשר שביל טיולים  ע"י רשות הטבע והגנים והיא גם משולטת. יחד עם שביל סובב דליה – שביל שהוכשר ע"י משפחות, אפשר לעשות פה אחלה מסלול משפחות מהנה.

שמורת הטבע נחל דליה

שמורה זו כוללת 2 יובלים של נחל דליה : נחל שלף ונחל מנשה, יחד הם מרכיבים תמונת טבע מושלמת הכוללת פסיפס של גבעות צבועות בירוק עז. בתוך שטח השמורה בייחוד בתקופת החורף שיש מים בנחלי השמורה. "קמים לתחייה" בעלי חיים רבים למשל בתקופה זו תראו ריכוזים גדולים של תולעי משי על אם הדרך. אשר מייצרים את דור העתיד של הפרפרים. אשר בבוא האביב מגיחים מן הגולם ומתעופפים בשלל צבעים ובחינניות בין הפרחים שבשמורה.

השמורה כוללת גם בוסתנים קדומים שניכר בהם עד היום צמיחה וגידול של עצים. כגון :רימון, גפן ותאנה.מומלץ בחום לרדת לערוץ נחל שלף ולצפות בזרימתו לאחר הגשמים.

כדי להגיע לנחל זה עליכם ללכת מתחילת המסלול עם הסימון הכחול כפי שיוסבר פה :הגעה .

ולפנות אל תוך אזור בו תבחינו בצמחיית פטל קוצנית המסווה ומכסה את הנחל כשערות ערווה את איברי הגוף האינטימיים, ושומרת על הנחל.  ניתן להאזין בשקיקה ובנחת לקצב פעימות וזרימת המים של הנחל.

שמורת נחל דליה ויובלי הנחל (1)

שביל סובב נחל דליה

שביל זה למעשה הוכשר והוקם ע"י בני המקום אורכו כ – 4 קילומטרים הוא בעל אופי מעגלי.הוא מסומן במשולש כתום לכל אורכו, זהו שביל היחידי בארץ שלמעשה לכל אורכו יש שילוט עם שמות המשפחה של חברי הקיבוץ אשר ייסדו אותו. הוא בעל אופי כפרי ואותנטי מאוד. ומומלץ מאוד בייחוד בתקופת הפריחה.מי שמתחזק את השביל היא משפחת זוהר מהקיבוץ , ומי שהגה ויזם את הקמת השביל המופלא הזה הוא חבר הקיבוץ יניב שרייבר.

שביל זה מתוחזק ע"י המשפחות מן הקיבוץ. כאמור הוא מסומן במשולש כתום ובשוליו מסגרת צהובה. השביל מקסים ומתאים לכולם. גם כטיול עם כלבים.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
שביל סובב דליה

מסלול סובב נחל דליה מתחיל מדמות של אדם זקן טבוע על פסל ממתכת, המצביעה על תחילת המסלול. לכל אורכו תראו שלטים בגובה של עד מטר, שבכל קטע השלט הוא עם שמות המשפחות האחריות על המקטע למשל :משפחת אברהם ,משפחת איילון ,משפחת שריד, משפחת אורן, משפחת שבתאי ועוד. לכל אורך המסלול ישנם ספסלי ישיבה למעוניינים במנוחה.כמו כן חשוב לציין שאין נקודות לאיסוף אשפה במהלך המסלול, לכן חשוב מאוד שתיקחו את האשפה עימכם.

במהלך המסלול ניתן לראות את בתי התושבים הסמוכים לשביל , ובין לבין פסלים סביבתיים ונדנדות ,הרקומים בתוך המסלול באופן אומנותי . ומחברים באופן מושלם את הטבע לחיי קהילה.

סובב נחל דליה בחורף

איך מגיעים לשמורה ולשביל סובב נחל דליה?

הזינו בוויז :קיבוץ דליה" . ממש קצת לפני השער של הקיבוץ דליה, ישנה חניה בצד ימין. החנו את כלי הרכב שלכם בצידי הדרך בזהירות , מבלי שיחסום כלי רכב אחרים.

היכנסו לתוך קיבוץ דליה ,ברגל, לכו ישר עד שתגיעו לשלט : "סובב דליה" – מפה המשיכו עם השילוט הכתום עם ברצונכם להתחיל עם מסלול זה.

לשמורת הטבע נחל דליה ,תרדו למטה וימינה, אך במקום לפנות עם הסימון הכתום לשביל סובב דליה. לכו רק ישר, הדרך אמנם איננה סלולה, אבל בהחלט יפה ונוחה להליכה, לכו על דרך זו כפי יכולתכם , תהנו מהפריחות מהנופים , מהאוויר הנקי .כעת חיזרו על עקבותיכם.

צילומים : Naama Cohen Barnea

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

3 תגובות

  1. 2.6.23
    מסלול לא מתאים להליכה. רעיון מעולה של התושבים אבל לא מתוחזק בכלל ברובו. חלק מהמסלול הליכה כמו בג'ונגל להלחם בצמחיה עוקצת ושורטת , חלק להחליק בכמויות של קקי פרות וסוסים. חלקים בודדים ביותר שמורים להליכה. לא ממליצה למשפחות.

  2. צעדנו במסלול היום, שני מבוגרים, יומיים אחרי גשם. מסלול מקסים, מטופח, ירוק, גדוש פריחת רקפות, כלניות, תורמוסים ועוד. מעט בוצי אבל בהחלט עביר. 3 שעות הליכה בקצב לא מהיר. מומלץ!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קיבוץ דליה

מיקום במפה

דילוג לתוכן