לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

פארק נחל עקרון

רקע

לא הרחק מגבעת ברנר וצמוד ליישוב בית אלעזרי , נמצא פארק נחל עקרון. מדובר בנחל ששוקם שאורכו הכולל הוא כ 12 קילומטרים והוא אחד מיובליו של נחל שורק. הנחל אמנם זורם רק בחודשי החורף (נחל אכזב) .

תיאור המסלול

אך השביל שאורכו כ 3 ק"מ העובר ממש בצמוד לנחל מספק חוויית טיול נעימה ויפה . אפשר לעשות את טיילת נחל עקרון בהליכה או ברכיבה על אופניים. השביל הוא שביל טוב מישורי וישר העובר בדרך המשלבת נוף של עצי ברוש,  מעטפת ירוקה הצמודה לאדמה. ובמקביל אליה נחל המתפתל לאורך ומתחת לשביל ההליכה.

הפארק הוכשר בשנים האחרונות . ההליכה ברגל של שביל זה עד סופו היא הלוך ושוב כלומר במסלול קווי שעובר ממש צמוד לבית אלעזרי. אורכו של השביל הוא כ 3 ק"מ  לכל כיוון (סה"כ 6 ק"מ). שיקחו לכם ברגל בקצב סביר כשעה פלוס. במרכז הדרך מתחת לשני עצים גבוהים במיוחד הוצבו 2 סלעים מלבניים גדולים , ניתן לעצור לשבת ולצפות בנחל הזורם מתחת. לנוחיותכם מפה מוקלטת של המסלול בתחתית הפוסט. אפשר גם לעשות המסלול עם רכב פרטי אבל זה פחות כיף.

עוד במהלך המסלול ניתן לראות בשולי הדרך חווה קטנה זוהי חוות פרפרים וכן משתלה.

שביל נחל עקרון

מומלץ מאוד להגיע לפארק נחל עקרון בשבתות או באמצע שבוע להחנות את הרכב בתחילת הנחל ולהתחיל ללכת לאורכו , פריחה אמנם לא מצאתי אבל הרבה מרחבים ירוקים ונחל שוקק חיים הזורם מתחתם. מה שאהבתי בקטע הנחל שהוכשר כאן , זה "טייל כפי יכולתך" , תמיד אפשר לחזור אם מתעייפים ולא צריך לעשות את כל המסלול.

רקע על נחל עקרון

נחל עקרון מתחיל את זרימתו מתחת לגן לאומי תל גזר ליד בתי היישוב כרמי יוסף, משם זורם הנחל בניחותא בין 2 היישובים פדיה ופתחיה שבמועצה אזורית גזר. מכאן פונה הנחל לכיוון שמורת עינות גיבתון ומזין אותה במימיו , לאחר שעשה זאת חוצה הנחל את היישוב מזכרת בתיה שגם שם לאורך הנחל הוכשר פארק טבע. משם ממשיך הנחל בזרימתו לקרית עקרון ולבית אלעזרי , כאמור כאן יש קטע הליכה ונקודות צפייה על הנחל שבסופו מתאחד נחל עקרון עם נחל גמליאל ומשם מתמזג עם נחל שורק.

ממש מעבר לכביש יש את גן לאומי גבעות מרר שבהחלט שווה לבקר בו ונמצא במרחק נסיעה של כ – 10 דקות בלבד.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
נחל עקרון בחורף

איך מגיעים

בוויז : פארק נחל עקרון .

סעו על כביש מספר מס' 40 הנמצא בטווח בין רמלה לבני עייש .  אחרי רחובות ובית חולים קפלן  וממש מול גבעת ברנר , פנו שמאלה אל תוך קרית עקרון לרחוב הראשי הנקרא המלך חסאן השני. סעו ישר כל הזמן בכיכר השנייה פנו ימינה  לכיוון בית אלעזרי על כביש מספר 411 , בפניה לבית אלעזרי פנו ימינה וממש לפני הכניסה ליישוב פנו ימינה לדרך עפר המשולטת "פארק נחל עקרון" . (שימו לב בתקופת החורף לא מומלץ להגיע בדרך קיצור שממליץ הוויז , העוברת ממש בתחילת עקרון דרך קאל אוטו אני נתקעתי שם). סעו וחזרו רק בדרך שציינתי כאן דרך כבישי אספלט ודרכים ראשיות.

זרימת נחל עקרון בחורף

מפת המקום



רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פארק נחל עקרון

מיקום במפה

דילוג לתוכן