לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

עין רמיאל

רקע

עין רמיאל הקרוי גם עין שפר הוא הוא מעיין בגליל העליון אחת הנביעות של נחל צלמון.

המעיין שנברא בצלם האלוהים. הוא נביעה קסומה המתנקזת לנחל יפהפה ומושלם.

ממש דומה ליער השחור בגרמניה. ובכן עונת האביב, מפליאה מחדש ואין כמו טיול בצפון בעונה זו של השנה, אמנם בשאר החלקים בארץ הצבע הצהוב מתחיל לשלוט על חשבון הירוק, אבל פה בצפון הכללים קצת שונים כמויות המים עצומות משאירות רושם כאילו הירוק פה נצחי.אז למה אתם מחכים בואו בהמוניכם לנחל שפר.

רקע 

סיפור טיולנו מתרחש הרחק בגליל העליון ליד היישוב אמירים. סמוך אליו שוכן לו מושב גלילי ושמו  שפר.

מעבר לצימרים, יש בו משהו מאוד מיוחד שלא ראיתי בשום מקום בצפון ובכלל בארץ. בתוך היישוב זורם לו נחל הנקרא "נחל שפר" המוכר יותר בשם נחל צלמון עליון.

מדובר על נחל הזורם בעצמה חזקה מאוד שלא מביישת את המכובדים בנחלים בארץ לנחל שני חלקים מרכזיים. הראשון הוא המקור:  עין רמיאל המכונה גם עין רומילה או עין שפר. השני הוא מפלי פרוד העליונים . שניהם נמצאים בתוך היישוב שפר. הנחל היפה הזה, מזכיר קצת את איטליה עם כפרים שבתוכם זורמים נחלים.

נחל שפר

מידע כללי

הכניסה למקום אינה כרוכה בתשלום אך אינה נגישה. כפי שציינתי הזרימה בנחל היא רק לאחר גשמים מרובים, או לקראת האביב שהאדמה רוויה במים אם תגיעו בתחילת החורף לאחר הגשמים הראשונים סביר להניח שהנחל יהיה יבש. זאת מהסיבה שמקורות שואבת את המים מעין רמיאל והנחל מרבית ימות השנה אינו זורם. רק בחורף טוב שהזרימה חזקה עודפי הגשם זורמים בנחל ומזינים יפה התוצאות ניכרות היטב בייחוד במפלי פרוד בחלק התחתון  ליד היישוב פרוד.

המראה הראשוני של עין שפר המכונה גם בשמות : עין רומילה ועין רמיאל.  מפתיע ביותר, בייחוד כאשר שומעים את שאון הנחל בעוצמה חזקה. העלילה מתחילה מבריכת מים הנמצאת בפסגת היישוב שפר.

שם נובעים מים מתוך נביעה , בחודשי החורף מגיע השיא שזרימת המים מתחזקת וממלא את הנחל הצמוד במים. הטיול בנחל הרווי במפלונים ובריכות קטנות חוויתי מאוד במיוחד שמסביב הכל יער עשיר בעצים (בעיקר אורן).

שממש זורם בתוך יער עבות. אני אישית הלכתי קצת בתוך הנחל שזה חוויה מיוחדת ואח"כ בצידו האחר, באזור שהוא נהיה קצת יותר חזק .כפי שניתן לראות בתמונות המסלול מיוחד מאוד וייחודי , התחושה מזכירה טיול באירופה לפחות לטעמי . שימו לב בתחילת החורף סביר להניח שלא תראו פה מים, כי לאחר הקיץ האדמה יבשה וכל המים נספגים באדמה. צריך להגיע לכאן לקראת פברואר-אפריל בהנחה שהיה חורף גשום. ואז תזכו למראות המופלאים הללו לזרימה שופעת.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
מפלי פרוד

איך מגיעים

בכניסה למושב שפר השוכן ממש מול מושב אמירים, ניסע בהתאם לשילוט המורה על נחל שפר. נחנה את רכבנו, ובהתאם לשילוט נגיע לתחילת המסלול הרגלי. המסלול נמצא ליד חווה חקלאית עם ברווזים וחיות משק. בחורף צריך להיזהר לא להחליק כי יש בוץ וסלעים.

תיאור המסלול

להגיע לעין רומילה : יש לעלות עם הרכב לחלק העליון של מושב שפר שם נמצאת נביעת מים,  אשר מזינה את נחל צלמון  ובריכה מים מלבנית בגודל 6*8 מטרים. בוויז  : `En Rami'el.

להגיע למפלים העליונים : סעו על כביש 866 אשר מוביל ליישובים שפר ואמירים . היכנסו בכניסה הראשית למושב שפר,  סעו בכיכר הראשונה ישר כל הזמן . סעו ברחוב האלון ולאחר מכן פנו לרחוב התאנה שמאלה . המשיכו איתו עד הסוף עד שתגיעו לחווה קטנה עם חיות משק . המפלים נמצאים פנימה בתוך האיזור המיוער.

יש מסלול נהדר שממש קרוב וזה מפלי פרוד התחתונים וקברי צדיקים שנמצא מתחת .

נחל פרוד

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עין רמיאל

מיקום במפה

דילוג לתוכן