לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

עין קדם מעיינות חמים

רקע

מעיינות חמים בים המלח זו לא אימרת שפר. וכן זה גם לא לקוח מסרט בדיוני. על שפת ים המלח מסתתר לו מעיין קדום המפיק מים חמים ונעימים להפליא המכונה עין סדק.

שמו הפופולרי של המעיין החם שבים המלח הוא עין קדם. הוא נמצא על שפת ים המלח. המעיין החם מחובר לתבור כדור הארץ. ומפיק מים תרמו מינרלים ללא הרף המגיעים מקרבו של כדור הארץ היישר אל בריכה הנמצאת ממש על קו החוף של ים המלח. כבר שמתקרבים אליו מבינים שמדובר בתופעה: מעוררת התפעלות, מהממת, יוצאת דופן ואטרקטיבית במיוחד.

הדרך אל עין קדם יפהפייה וכוללת נופים פרהיסטוריים. התחושה היא כמו ללכת על כוכב לכת אחר. חברים ברוכים הבאים לפלנטת “קדם”. כל מה שתראו כאן מבוסס על סיפור אמיתי ולא דמיוני בכלל. רחצה במימיו החמים של עין סדק ביום חורפי היא חוויה יוצאת דופן.

בכדי להגיע למעיינות החמים של ים המלח. עברנו כברת דרך של כ-30 דקות בירידה תלולה מאוד. עשירה בחלוקי נחל שבסופה: שתי בריכות. המרחק בינהן הוא כ- 200 מטרים. ובשתיהן תגלו בעבוע של מים המגיעים מבטן האדמה ונובעים החוצה מטמפרטורה של כ-45 מעלות צלסיוס, הכניסה למעיינות היא תענוג בימי חורף שבחוץ קר וגשום ובתוך המעיין חם במיוחד, וכך עשינו במהלך הטיול המשפחתי האחרון שלנו שבחוץ תפס אותנו גשם ורוחות.

המעיין אמנם אינו גדול אך חם מאוד כמו כן הוא עשיר במינרלים רבים התורמים לתחושת רוגע וחיוניות של הגוף. המעיינות החמים בים המלח הם ספא טבעי לגמרי. ממש בתוך הטבע עם בוץ אפור וגופרית מספקים חוויה ייחודית.
המעיין נקרא גם בשם עין סדק והוא נמצא על תוואי נחל קדם, נחל קטן השוכן במדבר יהודה ואורכו כ 7 ק”מ בלבד.

מעיינות חמים ים המלח

כפי שאתם רואים הנופים הם חלומיים. כבר שמתחילים את המסלול מבחינים במפרצי החוף של ים המלח. תולדה של נסיגה מסיבית של ים המלח אשר אינם מותירים מקום לדמיון. מדובר בייבוש קשה של הים משתי סיבות: האחת, הקטנת הזרמת המים מהירדן לטובת השקיה וצריכת מים ביתית ותעשייתית השניה, הרחבת מפעלי האשלג לטובת שאיבת ואיוד מים בבריכות.

מאחורי ים המלח לכיוון מערב ניצבים הרי יהודה, כמו פרגוד שמכסה את ההצגה הגדולה : ים המלח, ושהלוט הוסר, עת יורדים מהכביש מטה אל ים המלח, מבינים שמדובר בלא פחות מפלא- הטבע גדול מהחיים עם נפלאותיו עוטה הוד והדר שאינם ניתנים לתפיסה אנושית נוכח העצמה הזו.

שלא תתבלבלו למרות שמדובר בים שזכה לכינוי האיום “ים המוות” סביבתו מלאת חיים: עצים מיוחדים הגדלים רק כאן, וציפורים ייחודיות שלא תראו במקומות אחרים בארץ.

מעיינות חמים עין קדם מאפשרים בילוי משפחתי או זוגי בימות החורף הקרים שבחוץ קר ובפנים חם מאוד. אילו הם מעיינות חמים הקרובים לעין גדי. זהו מוקד בריכות חמות של ים המלח שזכה לביקורי מטיילים רבים.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
עין קדם מעיינות חמים

הוראות הגעה:

בוויז :“מעיינות חמים עין קדם ים המלח”(שימו לב לא להתבלבל עם עין קדם שליד הכרמל).למי שאין וויז – המקום נמצא כ- 6 ק”מ צפונית לעין גדי סמוך לשלט חום “קדם”- מחנים את הרכב בתוך שביל צמוד לכביש ומשם יורדים שמאלה חוצים את נחל קדם מלמעלה מבחינים בעץ יחיד ויורדים אט- אט לכיוון החוף במדרון תלול מאוד עשיר חלוקי נחל – ממש סמוך לחוף תראו בריכות קטנות.

מעיינות חמים עין קדם

דגשים ואזהרות:

יש להצטייד בבקבוק מים מתוקים לשטיפת הגוף לאחר הרחצה כי התחושה לאחר רחצה במעיינות החמים של עין קדם היא דביקה בגלל הגופרית והמינרלים העשירים שבמים.
החוף אינו מוכרז ואין שירותי הצלה.
לא להרטיב את העיניים עם המים.
לא להישאר במים זמן רב כי הם חמים מאוד.
הכניסה חופשית.
המקום איננו נגיש כלל וכלל.

מסלולים באזור:

נחל ערוגותנחל דודקאסר אל יהוד- דיר חיג’לה; עין פלוטית ;  עין בוקקנחל פרצים ומערת הקמח  ; הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי  ; לגונת המלח ; פטריות המלח ; נחל סלוודורה

וגם מקום שתפור על משפחות בניהולה המסור של רשות הטבע והגנים הלא היא עיינות צוקים המכונה גם עין פשחה.

אם אתם מעוניינים לקבל המלצות  וטיפים נוספים על היכן לטייל ובאיזה עונה הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו : מטיילים מכייפים ומשתפים.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעיינות חמים נחל קדם

מיקום במפה

דילוג לתוכן