לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

בריכת המשושים

רקע

 

 

בריכת המשושים היא בריכה קרה ברמת הגולן הניזונה ממימיהם של נחל זוויתן תחתון ונחל קצרין. נחל זה  עובר בין השאר במפל האירוסים הנמצא בקטע העליון של הנחל. בריכת המשושים היא בריכת מים טבעית לחלוטין עם חיפויי אבן בצורות ייחודיות. בימי הקיץ החמים. שגופכם  נושק לטמפרטורות שלא יאמנו. והדבר היחידי שהייתם רוצים זה לקפוץ לאיזה בריכה קרירה.

אז כאן תקבלו זאת בענק רק בלי התוספת של הכלור.  וזאת מבלי שרואים את הרגלים של כל השוחים כמו שנהוג בבריכות השחייה הציבוריות. חלק מהמסלולים מתאימים כטיולי משפחות ועוברים לאורך נחל משושים ונחל זוויתן ובסופו מים שופעים צלולים וקרים במשך כל השנה.

בריכת המשושים ונחל זויתן תחתון הוא מסלול הוא בין הנפוצים והמוכרים ברמת הגולן. המסלול כולל הליכה בין נופים כוללים נוף בזלתי וצמחייה מרשימה של צמחים אוהבי מים. בריכת המשושים היא למעשה אחת הבריכות הגדולות והעמוקות ברמת הגולן. הבריכה  נהנית משפיעת מים במהלך כל השנה מנחל זוויתן תחתון שמגיע אלינו משמורת יהודיה.

ראשית לפני שנצלול לפרטי המסלול של נחל זוויתן – בריכת המשושים יש כמה דברים חשובים שיש לדעת על המסלול.  יש להצטייד בכובע ומי שתייה רבים בייחוד בקיץ (מישהי התייבשה מחוסר שתייה במהלך טיול שלנו שם). נעלי הליכה נוחות ושמן שיזוף. מומלץ להצטייד בסנדלים על-מנת להיכנס לבריכה הקרירה והצוננת.

שתי אפשריות המשלבות את נחל זוויתן  ובריכת המשושים :

המסלול הקצר – מומלץ יותר למשפחות ולמי שרוצה להגיע מהר לבריכה. יש להגיע ישירות ל"חניון המשושים" דרך הכביש שמוביל לחד-נס.  מי שמגיע דרך חניון יהודיה העליון ייסע דרך כביש 87 חזרה לכיוון צומת יהודיה. משם ימשיך ישר לכיוון צומת בית צידה שם יפנה ימינה יטפס עם הכביש יעבור את היישוב חד-נס. לאחר כ- 3 ק"מ יבחין בשילוט ימינה לדרך עפר שאח"כ נעשית טובה יותר. דרך זו מסומנת בסימון שחור ומובילה לחניון יהודיה.

מסלול למטיבי לכת  – מסלול ארוך בעל אופי קווי  שאורך בין 6- 7 שעות הליכה. מתחיל מחניון יהודיה העליון ומסתיים בבריכת המשושים . המסלול עובר דרך נחל משושים ונחל זויתן וכולל תוואי הליכה עם עליות וירידות תלולות מאוד.

מסלול בריכת המשושים

נחל זוויתן מסלול קצר למשפחות אותו אנו בחרנו, החנינו את הרכב בחניון  המשושים. העמסנו את התרמיל על הגב, נצטייד בכל מה שציינתי וללכת לפי שילוט ההכוונה לבריכה. זמן ההגעה לבריכה אורך כ -50 דקות, תלוי כמובן בקצב ההליכה. חשוב להזכיר ולציין כי יש להגיע לפני השעה 15:00 לשמורה. זאת בגלל שהשמורה נסגרת לנכנסים שעתיים לפני הסגירה הפורמאלית בשעה 17:00.סלעי הבריכה כפי שהנכם רואים, דומים למנסרה. הפאות של הבריכה עשויה תבליטי סלע מיוחדים בצורתם וכזו בריכה אינה קיימת בשום מקום בישראל. הבריכה גדולה עמוקה ורחבה כ-20X30 מטרים ומוקפת במעיין עמודי סלע בזלת בצורת משושה המעניקים לה מראה ייחודי.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
טיול לנחל זויתן תחתון

הדרך לבריכה היא דרך נופית האופיינית לרמת הגולן ומלווה בכפלי הרים ,וצמחייה עבותה. הדרך לבריכה היא בירידה ולכן היא קלה יותר, לעומתה החזרה היא קשה הרבה בגלל שהיא בעלייה. טיפ נוסף : תאכלו טוב לפני שאתם יורדים לבריכה כי אנשי רשות שמורות הטבע לא מאפשרים להוריד אוכל לשטח הבריכה. מקווה שטיפים אילו יעזרו לכם !!!שיהיה לכם קיץ רטוב ומהנה.

בריכת המשושים

השמורה מנוהלת ע"י רשות הטבע והגנים. הטיול מיועד למטייל מטיב הלכת הבנוי להליכה מאומצת בעליות וירידות. המקום הוא שמורת טבע יש לשמור על הניקיון , לא לקטוף פרחים ולא לפגוע בבעלי חיים.
למי מתאים: מטיבי לכת, זוגות ,משפחות עם ילדים(עדיף גדולים מספיק ללכת עצמאית). נחל זויתן הוא אחד מנחלי הגולן , חשוב מאוד לפני הגעה לנחל זה וגם אחרים לוודא באתר של רשות הטבע והגנים כי הנחל איננו מזוהם.

מסלולים בסביבת בריכת המשושים

שמורת טבע מג'רסה, עין איוב; השביל התלוי בבניאס. עין אורחה – הג'וחדר ; עין צנובר ; בריכת המשקפיים – נחל זויתן עליון

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חניון נחל זוויתן

מיקום במפה

דילוג לתוכן