לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

מאגר גלעד

רקע

מאגר גלעד הוא מאגר קסום על רקע מרבדי פריחה צהובה מרהיבה שברמות מנשה. חול המועד פסח קרב ומגיע אלינו.

לאחר שכולם צחצחו את הבית לקראת החג שמקדם את האביב באופן פורמלי. זה הזמן לתכנן את  הטיולים שלכם לקראתו. כפי הידוע חג הפסח הוא החג בו כל עם ישראל יוצא לטייל בכל שעל ושעל בארצנו הקטנטונת. הפעם בחרתי להמליץ לכם על מסלול טיול קל ולא עמוס במטיילים, באופן יחסי כמובן.

בין הגבעות אשר סביב מאגר גלעד תפגשו ריכוזי פריחה רבים בעונה זו של השנה. כמו כן תמצאו מאגר מים מופלא המוקף מרבדי פריחה צהובה מקסימים. הסביון בולט ומפליא בפריחתו העוטפת את האזור כולו ומשתלבת יפה עם הצבע הירוק השולט פה והכל על רקע הרי מנשה.

תיאור המסלול במאגר גלעד

עם תחילת מסלולינו אל מאגר גלעד נבחין בנחל תנינים (נחל זה מתחיל את דרכו מהאתר מי קדם -פארק אלונה. ומסיים אותה בים). נחל זה מתחתר לאורך כל המסלול וטובל בצמחייה סביבו ופריחה בשלל צבעים. זרזיפי מים זורמים להם לאורך הנחל שברקע נשמעים קולות ציוץ הציפורים. אין ספק שמדובר במסלול חלומי ועקלקל הלוקח אותנו לכיוון האגם הנשקף מרחוק. לאורך ההליכה- מלווה אותנו פריחה צבעונית יפה ומענגת המשתפלת על מרבדי עשב עונתי. מראות הצמחייה והפריחה העונתית הינם בלתי נתפסים. הצומח והחי מחזירים לאימא אדמה חיים וחיוניות.

לאחר הליכה לא רבה במיוחד נפגוש מעבר, החוצה את הנחל. נעבור בזהירות לצידו השני, מומלץ ללכת בצד ימין על-מנת לא להירטב. המסלול הוא קווי ולכן לאחר שהגעתם למאגר עליכם לשוב על עקבותיכם. משך המסלול למאגר וחזרה אורך כשעה לערך.
רמות מנשה

פריחה אביבית במאגר גלעד

אם הגעתם בסוף החורף או בתחילת האביב מצפה לכם כאמור חוויה מופלאה של חגיגית פריחה יוצאת דופן.  נדמה כאילו צייר עבר עם מכחול על  הבתרונות והשטחים הנרחבים סביב וצבע אותם. לא מדובר באחיזת עיניים, אלא בנופים שובי עין ובעלי חן אשר תוקפן יפוג מיד לאחר חג הפסח והגעת השרבים. מעבר לפרחים יש כאן סביבת חורש טבעי בצבעים חום -ירוק מה שיוצר תמונה סוריאליסטית המשלבת מדרונות הרים פרחוניים, חורשה מיוערת ומים בתוך מאגר גלעד.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
נחל תנינים זורם במאגר גלעד

מאגר המים

לאחר שהתענגתם על הפריחה היפה, הגבעות המוריקות והעצים אשר ברמת מנשה. זה הזמן להמשיך בהליכה מתונה לכיוון המאגר, ברגע שתבחינו בגדר התוחמת את המאגר עם שלט האוסר על הכניסה לתוכו, עליכם להמשיך בהליכה לצידה של הגדר. ומיד תבחינו בקבוצת ברווזים המשייטת להנאתה במאגר. וצבי מים אשר מתחממים בשמש הנעימה. הדבר שהרשים אותי יותר מכל בטיול הזה הוא בעלי החיים המעניינים ששוחים בסמוך  למאגר כגון: צבי מים וברווזים. אם תרימו את מבטכם ותסתכלו, תבחינו במאגר ענק עם עצים נטועים במרכזו ואשכול עצים גדול המקיף אותו – זהו הדובדבן שבקצפת מאגר גלעד.

אתנחתא ליד מאגר מים גלעד

לאחר שתגיעו לקצה המאגר תפנו ימינה ושם תמצאו עץ גדול, מומלץ לשבת תחת צילו לצפות בנחת על המים והנוף הנשקף סביבו. זוהי נקודה מומלצת לפיקניק קליל ואתנחתא. מאגר גלעד קיבל את שמו  על- ידי חברי קיבוץ גלעד. שם נוסף הוא “האגם הנעלם רמות מנשה” על שום העובדה שהוא חבוי מן העין בין גבעותיהן של רמות מנשה. לבחירתכם להמשיך לגדה השנייה של מאגר גלעד, משם תוכלו לצפות על המקום בו אתם עומדים כרגע. אפשרות שנייה  לחזור חזרה בדיוק מהיכן שהגעתם הנה אל החניון בו השארתם את כלי הרכב שלכם. בדרך לא לשכוח להנות מהכלניות, פריחת החרדל ומזרימת המים בנחל הקסום.

סביונים במאגר גלעד

איך מגיעים למאגר גלעד?

ממחלף אליקים פונים ימינה לכיוון רמת השופט, נוסעים מזרחה עד לקיבוץ גלעד (כ-20 דקות). לפני העלייה לקיבוץ גלעד, פונים ימינה בחניית עפר גדולה. שם נחנה את רכבנו ונצעד לכיוון המאגר ,אם יש לכם רכב שטח ניתן להמשיך בדרך העפר עד למאגר עצמו. בוויז “מאגר גלעד”. אגב שם נוסף של המקום הוא מאגר דליה או עין גלעד.

היכן מומלץ לטייל בסביבה

אחד המקומות השווים הסמוכים לכאן הם מפלי נחל רז , אם תרחיקו קצת צפונה,  ברצוני להמליץ לכם  על 2 מקומות שווים במיוחד, הנמצאים בסביבה : מפלי ריחניה ; מעיין האולמוסים

ואם קצת תרחיקו  אז אילו טיול מים שווים במיוחד : הראשונה צפונית לכאן : עין חרדלית (אזור נחל כזיב- גלילי מערבי) והשני דרומה מכאן הוא עין אביאל אשר נמצא לא הרחק מכאן באזור בנימינה.

מעוניינים לקבל טיפים והמלצות היכן לטייל בכל רגע נתון בשנה,  מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק הכי עדכנית ברשת  : מטיילים מכייפים ומשתפים . שם תוכלו לשאול שאלות על טיולים בארץ ולקבל טיפים מחברי הקהילה היכן כדאי לטייל.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

4 תגובות

  1. בכלל לא ברור איפה בדיוק המאגר ואיך מגיעים אליו רגלית. אני הייתי עשרות פעמים בגבעת הרקפות ובמפלי רז ולא מצאתי את המאגר.

    1. שלום אלי , מאגר גלעד אינו נמצא באופן שאפשר להגיע אליו רגלית ממפלי רז , מאגר גלעד נמצא לפני מפלי רז . יש לך הסבר מלא בפוסט שלעיל.

  2. היי, אם היית במפלי רז, אז היית במרחק נגיעה מהמאגר.
    הפעל את תוכנת ״עמוד ענן״ ושם תראה בדיוק היכן אתה נמצא והיכן נמצא המאגר.
    ובהחלט ניתן להגיע בקלות ממפל רז למאגר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאגר גלעד

מיקום במפה

דילוג לתוכן