לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

כלנית אדומה

רקע

נוריות – פרח מוגן -הפרח הזה קשה קצת למצוא בטבע והוא גדל בעיקר בצורה מתורבתת במשתלות או בשטחים חקלאיים ונמכר בתור זר פרחים לציבור הרחב .

רקפות – פריחה לבנה וגם ורודה מדהימה באזור יער חרובית יש פריחה רבה של סוג פרח זה וגם באזור מודיעין. אדמונית החורש – צומחת באזור הרי מירון, פרח אדום ודי נדיר בנוף הארצישראלי.

דרום אדום היא הזדמנות מופלאה לצפות ולשוטט בין פרחים בכל מיני צבעים בכל מיני צורות – אביב צבעוני ומרהיב. אבל לא רק הדרום נצבע ביופי הזה.

תיאור חווית הפריחה האביבית

כל ארץ ישראל צבועה בשלל צבעים ססגוניים, בפוסט זה אפרט על הפרחים הדומיננטיים אשר פורחים כעת בתקופת האביב. ואת האזורים בארץ ישראל, בהם ניתן לראות אותם. הכלנית, אחד האזורים בו היא דומיננטית מאוד הוא דרום הארץ, אזור בארי, בתקופות פברואר מרץ מרהיב באדמומיות נוכח כמות הכלניות המרובה.

שדות כלניות במרחבים אינסופיים המקנים למבקר השראה הלקוחה מתוך הסרט "בית קטן בערבה" – רק שם זה בצבע צהוב, יש כאן אפקט וירטואוזי מדהים. נתון שיעניין אתכם, ידעתם שיש כלנית כחולה וסגולה – אני פגשתי אותה בטיול באזור בית שמש המקום נקרא : חרבת מדרס ממש איך שנכנסים מכביש 1 לכיוון כביש -38 לבית שמש בדרך לפי השילוט, פונים ימינה, בצד שמאל בתחילת היער נבחין בהן.

לא בכדי טיולי פריחה הפכו לטרנד מאוד חזק בתחום הטיולים בישראל במיוחד- נוכח המגווון הכל כך רחב של פרחי בר וגיאופיטים שלאחר הגשמים מופיעים בשלל צבעים וגוונים ודומה כי הפכו את ישראל למשטח ציורים מגוון. ריכזתי עבורכם את מיטב הפרחים מהבוטניקה הארץ -ישראלית , אם יצאתם לטיול פריחה מדהים לראות שכל אזור מיוצג בסוגי פריחה אשר מתאימים לסוג האדמה , לאקלים ותוואי השטח באזור שלו.

טיולי פריחה הם מתוזמנים להפליא לפי שעון ביולוגי ובכל תקופה ומועד תפגשו בצאתכם לטבע בסוג אחר של פרח.לא פלא שהיום יש סיורים מודרכים מיוחדים של וטיולי פריחה  גם של רשות הטבע וגם של קק"ל מעת לעת .

אירוסים – פרחים ססגוניים, המזכירים גלימת מלך ופורחים לאחר סוף הגשמים עם בוא הימים עם השמש בישראל סוגים רבים : האירוס הנצרתי, אירוס הארגמן(צומח באזור גבעות נס ציונהובפולג). אירוס ארצישראלי, צהרון מצוי, אירוס החרמון, אירוס הביצות – נוב.

DSC01723

סביונים וחרציות -פרחים אילו הרבה יותר פופולריים וניתן למצוא אותם למעשה בכל מקום בארץ למרות שהם לא נדירים הצהוב שלהם מדהים וזורח כמו השמש .

תורמוסים -בצבע סגול מרהיב ומלהיב צובעים חלקות והופכים אותן לצבעוניות ומיוחדות במינן.

פרגים – גדלים לרוח בסוף עונת הפריחה , האחים התאומים של הכלניות יש עדיין הרבה אנשים שלא מצליחים למצוא את ההבדל בינם לבין הכלניות אבל אין ספק שכמו יין טוב אם השנים למדנו לאהוב ולהוקיר את הפרח הנפלא והקסום הזה.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
אירוס ארץ- ישראלי

דם המכבים – פרח מוגן ,בעל פריחה אדומה חזקה ודומיננטית שלא דוהה ,צמח עם פריחה ייחודית ובוהקת , בעל קרקפות אדומות פורח באפריל ניתן למצוא אותו באזור ירושלים ,שמורת נחל דולב או נחל ייטב.
אין ספק שישנם פרחים רבים אשר גדלים בארצנו – הצעתי לכם צאו לטבע בעונת האביב בהמוניכם ותהנו.

סחלבים -סחלב שלוש שיניים מיוחד ויפהפה בצבע סגול -ורוד.

צהרון מצוי

תופתעו לגלות שטיולי פריחה אינה רק סיסמא , יש אנשים שיוצאים לטייל במיוחד לתור ולחפש אחר הפרחים היפים הללו הכלניות השתלטו על  אזור הדרום בסביבת פברואר ויש הרבה מה להציע למטייל, בעיקר בסוף החורף תחילת האביב שהכל עוטה גוונים אדום – ורוד. אזור הגלבוע עשיר באירוסים כך גם אזור השרון -פולג , אזור השומרון עשיר בצמחים מיוחדים אשר ממשיך לפרוח מאוחר גם אחרי שאר הפרחים אחד מהם הוא אירוס בן צריפי. אזור ירושלים מיוחד בפריחת דם – המכבים באזור חודש אפריל – תחילת מאי.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יער שוקדה

מיקום במפה

דילוג לתוכן