לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

גן וואהל

רקע

 

 

מחפשים מקום חביב הטובל בצמחיה ירוקה ובריכות מים המתאים בעיקר לפיקניק משפחתי ? וואהל גן הוורדים בירושלים מתאים.

טיול קליל נוח ונגיש לכל המשפחה.  את הטיול במקום ניתן לשלב עם סיור במשכן הכנסת, רק חשוב להגיע באמצע שבוע. המקום מוצל ברובו רחב ידיים ומזמין. בעבר המקום שימש אך ורק לטקסים ממלכתיים וכיום הכניסה אליו מותרת לכל. אטרקציה נוספת היא התחנה לחקר ציפורי ירושלים. ייחודו של המקום הוא בכך שמהווה את המרכז הגדול ביותר בארץ למיני וורדים 400 זנים ו – 1500 שיחים. במרכז הפארק ישנו אגם מלאכותי בעל שני מפלסים. גן זה מהווה למעשה את הריאה הירוקה בירושלים. מאחר שיש בו את הרצף הגדול ביותר של טבע ללא אזורים בנויים בתוך ירושלים.

מקום מעניין נוסף בקרבת מקום הוא מרכז הצפרות. מדובר במרכז שעוקב אחר נדידת העופות בתקופות המעבר בסתיו מהצפון לדרום ובאביב : מהדרום לצפון. במקום ניתן לקבל הסברים על הצומח בסביבה ועל הציפורים שלכל ציפור מצמידים משדר מוניטור המאפשר מעקב אחר תנועתה ברחבי כדור הארץ .

וואהל גן הוורדים בירושלים נקרא גם "גן רוזיליום" , מיקומו המיוחד של גן הוורדים ממש בסמוך לכנסת ישראל ולבית המשפט העליון,
הוא מקום אשר יוצר ניגודיות, מצד אחד גן מטופח יפהפה, מוריק וצבעוני עם וורדים רבים, בריכות מים , מקום המשרה שלווה ושקט ומצד שני, סמוך אליו מתרחשות הפגנות רבות כנגד השלטון בנושאים רבים מול כנסת ישראל ובית המשפט. גן וואהל יכול להיות ביקור משלים של הגן הבוטני בירושלים

גן הורדים ירושלים

למרות ניגודיות זו לא ניתן להתעלם מיופיו של הגן ומפינות החמד הרבות שבו, ירושלמים רבים פוקדים את המקום בשבת וחג ומגיעים לעשות פיקניק או סתם להסתלבט על המדשאות של גן הוורדים או בשמו גן וואהל.גן זה ייחודי מאוד , לא רק בגלל מגוון הוורדים הרב בו אלא גם בגלל הפסלים הסביבתיים, האגמים והמפלים המלאכותיים שנבנו כאן , אהבתי במיוחד את הפינה האסייאתית בגן וואהל – זהו גן עם פסל של פגודה מסלעות ומים שזורמים בינהם.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
גן וואהל

מעבר לעובדה שבגן הוורדים בירושלים אפשר לעשות פיקניק משפחתי בשעות הערב ניתן לטייל כאן לאור ירח – בהחלט אווירה רומנטית בעיקר לזוגות צעירים המחפשים שלווה מהעיר הסואנת והגדולה.
הגן משולט כך שניתן להכיר וללמוד על כל סוגי הוורדים בו, גן זה הוקם בשנות ה -80.

הכניסה לגן הוורדים בירושלים אינה כרוכה בתשלום ומתאימה לכל מי שמחפש טיול קליל. הוראות הגעה לגן וואהל – גן הוורדים : לגן אפשר להגיע בשני צורות או להחנות ליד כנסת ישראל ומשם להיכנס לגן הוורדים או לחנות  ברחובות רוטשילד או אליעזר קפלן בירושלים.הגן נמצא מצידו השני של גן סאקר לכיוון בתי המשפט.

גן הוורדים

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גן ורדים וואהל

מיקום במפה

דילוג לתוכן