לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

בריכת אניעם

רקע

בריכת אניעם, אשר ברמת הגולן, או בשמו עין תות. הוא מעיין פחות מוכר לציבור המטיילים אך קרבתו לכביש היא פיתוי שלא ניתן לעמוד בפניו. מחפשים מקום מתאים לטיול קצר בסביבת הגולן ? רוצים להתרענן ? הגולן שהוא כמו יין נושן. יספק לכם את הסחורה המבוקשת ואף יעמוד בה בצורה מצוינת. הגולן הוא חבל ארץ מדהים ביופיו.

פיסות הבזלת הפזורות בכל חלקה בו מוסיפות לו הרבה חן. תוסיפו לכך את המעיינות הרבים המסתתרים תחת עצי אקליפטוס עבי הכרס והתמירים שנשתלו בו לפני שנים רבות. זאת במטרה להגן על תושביו מפני הפצצות בלתי פוסקות של הסורים על הדרכים הראשיות. וקיבלתם טיול גורמה.

הדרכים השוממות כלואות בתוך מרחבים אינסופיים של הרים מפוסלים בבזלת. והופכות אותו ליעד אטרקטיבי של מטיילים רבים. אם בא לכם למעיין נוסף ולא שבעתם ממליץ שתגיעו לרחוץ בעין טורבינה שבאזור. אז אם אתם ברמת הגולן ומתחשק לכם להתרענן בלי ללכת מרחקים בחום הנורא מן הרכב עד מקור מים, הקשיבו היטב לקול פכפוך המים הנובעים מסכר-אניעם שהוא סכר בטון הלוכד את מי הנחל הזורמים כאן במהלך החורף והאביב ואוגר אותם בתוך בריכה יפהפיה.

בריכת אניעם או בשמו העממי עין-תות, זוהי בריכת מים שמזכירה בצורתה אגם מיניאטורי המוקף בעצי אקליפטוס עבותים, הנמצאים בתוך המים ומחוצה להם. הכניסה למים קלה וכך גם היציאה מהם, אם זאת הם קרים מאוד, כך שתקבלו מנה הגונה של רעננות אם אתם עייפים או מחוממים יתר על המידה.

 

בריכת אניעם

תיאור הבריכה

הבריכה מרווחת מאוד ועומקה המקסימלי כ-1.3 מטרים בלבד – כך שהיא אידיאלית למשפחות עם ילדים שבאפשרותם לעמוד ולהרגיש את הקרקע, מומלץ להיכנס עם סנדלים כי יש קצת ענפים במים. בסמוך לפתח המנקז את מי המעיין תמצאו שלוליות מים קטנות עם מים נקיים בהן משתכשכות להנאתן צפרדעים בכל הגדלים והצבעים, מומלץ להראות לילדים ולהקשיב לקולות הקרקור אשר שוברים את הדממה השוררת במקום.

לא הרחק מבריכת אניעם נמצאת תצפית מפל עיט שבחודשי החורף והאביב זורם נחל עיט אל תוך המפל.

 

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
בריכת אניעם

בריכת אניעם מוצלת ברובה וגם השטח הסובב אותה כך שאם אתם רוצים לעשות פיקניק, מומלץ להצטייד בשולחן מתקפל ולהתנייד איתו למקום, פגשנו, בסמוך למעיין, משפחה שהקימה מתחם אוהלים הצמוד למים והשתכנה שם למשך כמה ימים עם אבזור שורה ראשונה כך שלחובבי קמפינג המקום הוא בהחלט מטרה לשמה. באחד מגדותיה של הבריכה תלו כאן מטיילים, כמו במקורות מים רבים ומעיינות ברמת הגולן, חבל עם מוט למי שרוצה להתנדנד להנאתו בין שמים למים.

מומלץ לשלב ביקור במרכז מבקרים קסם הגולן הנמצא מרחק נסיעה קצר ברכב ממקום זה.

בריכת אניעם בגולן

הוראות הגעה לבריכת אניעם

המעיין נמצא בין הכבישים 87 ל- 98 על כביש פנימי 808, אם הגעתם מכיוון קצרין פנו שמאלה לכביש 87 ומיד בפנייה הראשונה לכביש 808 נחלוף על פני חוות סוסים ומיד אחריה נבחין בגדר תיל עם רחבה קטנה, נחנה את כלי הרכב שם, נרד במורד לכיוון המעיין ולאחר הליכה של 5 דקות לכל היותר נבחין בפלא.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עין אניעם

מיקום במפה

דילוג לתוכן