לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

גן לאומי עמק צורים

גן לאומי עמק צורים הוא אטרקציה יוצאת דופן של סינון עפר מהר הבית. וחשיפת ממצאים חשובים ביותר מתקופות שונות (למשל התקופה הרומית) כגון : עצמות ,מטבעות, חרסים ועוד.

המקום נמצא במורדותיו של הר הזיתים. ומשמש כאתר להנצלת וחשיפת ממצאים ארכיאולוגיים מבית המקדש. הגן נמצא בליבו של מטע זיתים עתיק מאוד. פרויקט זה הוא חלק מהמפעל העשיר של שמירה על אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים בירושלים.

האטרקציה בעמק צורים בנויה מחוויה בת שעתיים שמתחילה בהסבר קצר על תהליך סינון העפר, רקע על המקום והממצאים הנדירים שנחשפו בו כגון : תכשיטים ,מטבעות מתכת, חיצים מאבן , חרסים , זכוכיות ועוד.

הפעילות מתאימה לכל בני המשפחה ,היא קלילה ברורה ומלווה בהשתתפות של המבקרים.

סינון עפר מהר הבית

לאחר ההסבר מתחילים בתהליך הסינון , לוקחים דליים מלאים בפסולת עפר ,שופכים חלק ממנה אל תוך מסננות גדולות מעץ , לאחר מכן משפריצים מים עם צינור על הרשת. כל העפר והלכלוך נשטפים מן הרשת . עד שנותרים בה רק אבנים קטנות  והשרידים אותם אנו מעוניינים לסנן. עליכם להוציא חרסים , זכוכיות וכל ממצא שאינו חול או אבנים. לאחר מכן יש למפות ולמיין את הממצאים ולשים אותם בדליים נפרדים. דלי לחרסים ,דלי למתכות וכו.

גן לאומי עמק צורים

לאחר מכן הארכיאולוג הראשי והצוות שלו לוקחים את הממצאים והאוצרות שאתם סיננתם מן העפר. מתארכים אותם לתקופות לפי כל מיני סימנים ומנסים לחבר שברים ואלמנטים בעלי מכנה משותף. בסוף הממצאים מונחים על שולחנות תצוגה פה עם הסבר לקהל הרחב או מועברים למוזיאונים השונים במידת הצורך ותלוי בהיקף התגלית. הפעילותית חוויתית שבסופה מקבלים תעודת השתתפות בפעילות החפירה והסינון בעמק צורים.

מומלץ להגיע בחגי ישראל כגון חג סוכות. עוד במקום , מערת קבורה קדומה, בורות מים עתיקים ומשחק ניווט. יש לתאם מראש ביקור באתר רשות הטבע והגנים

איך מגיעים

בוויז : גן לאומי עמק צורים. המקום נמצא לא הרחק מהאוניברסיטה המורמונית בירושלים.

החוויה הארכיאולוגית בעמק צורים

מהי חוות דעתך מהאטרקציה

אטרקציות נוספות באיזור

מסלולי טיול באזור האטרקציה

דילוג לתוכן