לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

חווימה - שיט עצמי בכנרת

חווימה היא אטרקציה חדשה וחוויתית בכנרת. מדובר על שייט עצמי בסירת מנוע בכנרת. השייט בסירה מתאים מאוד להרכב משפחתי. הסירה מאובזרת בטאבלט עם ניווט לוייני. וכוללת הסברים קוליים לאורך כל השייט הכוללים גם שירי ארץ ישראל המתנגנים ברקע. מסלול השייט מופיע על גבי מסך הטאבלט בצבע סגול בכל קטע אותו תעברו. דבר המבטיח שתשארו צמודים למסלול ולא תסטו ממנו. לסירה הגה ומוט בו ניתן לשלוט במהירות.

ניתן ומומלץ לעצור ולהאט, במהלך השייט, ליד אטרקציות בהן יש הסבר. כך אפשר לראות ולהתרשם מהמקום המוסבר. המהירות המקסימלית של הסירה היא 13 קמ"ש. כך שהשייט מתנהל ברוגע והנאה. מסלול השייט עובר לאורך חופי הכנרת מחוף גינוסר לבקעת גינוסר לשם נשפכים נחל צלמון ונחל עמוד. משם לחוף הדקלים (חוף יפהפה המזכיר את תאילנד בגלל הדקלים הרבים בו).

ועוד דבר נחמד מאוד הוא אנפות ובעלי הכנף הניצבים כמו פסלים על ענפי השיחים והעצים שבתוך ימת הכנרת בקרב החוף. וכן דגים המנתרים מעת לעת מחוץ למים. אם תביטו לצד המזרחי במהלך השייט תראו את הכנרת ישרה מה שנקרא "פלטה" ומעליה את הרי הגולן.

השייט עובר בחופים הפופולריים והמרכזיים בצידה המערבי של הכנרת למשל : חוף כרי דשא, חוף חוקוק, החוף הקסום. בכל נקודה אליה תשוטו ישנו הסבר קולי ברור ואפשרות לשלוט על עוצמת השמע.הסבר מעניין הוא על מאגר אשכול מבנה אבן הנמצא מעל הכנרת. זהו למעשה מתקן של מקורות שמעביר מים למוביל הארצי שכידוע מספק מים לחלק לשתייה וחקלאות במדינת ישראל. הנקודה האחרונה היא המפל הנסתר (מפל איוב)

השייט הוא עצמי (צריך שלמשיט מבינכם יהיה רשיון נהיגה בלבד) והוא נמשך כשעה וחצי .האטרקציה קיימת כשנה ומומלצת מאוד למשפחה .מעבר לפן של הגיבוש המשפחתי ישנם הנופים הקסומים של חופי הכנרת הנראים כמו שטיח ירוק וצלול מתחת להר ניתאי והר ארבל הנישאים אל על. יש בשייט גם ממד חינוכי .

והוא כולל ההסברים על היסטוריה של המקום. למשל ידעתם שהיה כראן מחנה צבאי וגם התיישבות של חומה ומגדל בגינוסר . השייט רגוע כייפי נעים ונינוח במהלכו מתנגנת מוזיקה והוא עובר במקומות היפים ביותר לאורך חופי הכנרת. יש לציין שבגלל אופיה הרגוע של הכנרת , בניגוד לים שהוא גלי ויותר סוער. השייט עבר בצורה נוחה מאוד ומהנה ולא היו גלים בכלל במהלכו.

שייט עצמי חווימה

המילה חווימה נגזרת  משייט קייאקים מיתולוגי,  לאורך גדותיה וחופיה של הכנרת עוד בשנת 1945 , כאן בקיבוץ גינוסר. בסירה יכולים לעלות עד 7 אנשים בלבד.(מומלץ 6).יש בה מושבים אחד מרכזי לנהג ומשני הצדדים ספסלים לאורכה.אחד היתרונות הגדולים של שייט בחווימה הוא העובדה שאפשר להגיע לכל מיני מקומות נסתרים פראיים ומלאי טבע שוקק חיים שדרך החוף לא ניתן להגיע אליהם.

במהלך כל השייט יציידו אתכם בחליפות הצלה , תקבלו הדרכה מסודרת על השייט בסירה ועל הוראות הבטיחות.במקביל יש מכשיר קשר שנמצא בסירה בו  תוכלו לדבר עם יחידת הפיקוח ובכל בעיה שתצוץ כגון : תקלה או בעיה בתפעול הסירה הם מגיעים אליכם תוך דקות אחדות.

שייט בכנרת עם חווימה - סירת מנוע

לפרטים נוספים

בטלפון : 072-331-7825.
ניתן להזמין שייט בקישור זה : חווימה
סמוך לחווימה יש מלתחות שירותים מזנון חנות מזכרות במבנה של מוזיאון אדם וגליל.

הוראות הגעה

בוויז :מלון גינוסר . האטרקציה נמצאת מתחת למוזיאון יגאל אלון.

שעות וימי פעילות

ראשון עד חמישי משעה 8:00 עד השעה 19:00.ימי שישי מ 8:00 עד 16:00.שבת האטרקציה אינה פועלת.

שייט עצמי בסירת מנוע חווימה

מהי חוות דעתך מהאטרקציה

אטרקציות נוספות באיזור

מסלולי טיול באזור האטרקציה

דילוג לתוכן