לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

אתר החרמון בגולן

טיול לצפון בדרך לחרמון

בחורף 2020 , החרמון לבש לבן בוהק וצח שפסגותיו דומות לעוגת שמנת משובחת המצופה בשכבת קצפת מתוקה.
כבר בעליה צפונה לאתר. כשעוברים את הנחלים השוצפים ומטפסים לעבר האתר. נכנסים לאווירה אלפינית של חופש ואוויר נקי עם נוף מסנוור 360 מעלות באחד המקומות היפים בישראל.

הדרך לצפון הייתה חלק בלתי נפרד מהטיול בצפון להר החרמון. מאזור כפר ויתקין נראו בשולי הדרך מרבדי חרציות צהובות. אשר זהרו מן האדמה כמו שדה של מחזירי אור רבים. בהגיענו לאזור זיכרון – יקנעם,.הנופים משתנים ממישורים להרים עטופים בצבעי ירוק בגוונים שונים. כן בעונה זו של השנה, מסתבר שהנסיעה היא חלק בלתי נפרד מהטיול נוכח הפריחה הרבה והמרשימה והצבעים החיים המלווים את הדרך. בשלב הבא לאחר שמגיעים לאזור אליפלט שוב הנופים משתנים והופכים לנופי מולדת של שיפולי הרים תמירים, טובלים בירוק עד. שברקע תמונה ברורה של הכנרת, ים הגליל, בפי התיירים.

כזו היא ישראל קטנה אבל צופנת בחובה את כל הנופים שרק תרצו; מדבריות; ערבות; מישורים;נחלים; הרים מושלגים; חופי ים; עמקים וגאיות; מפרצים; בקעות; נופים בזלתיים. וכל זאת בשטח של 22,000 קמ”ר, באורך של 550 ק”מ בלבד ממטולה עד אילת. תחשבו על זה לרגע שאתם מטיילים בחו”ל כמה אתם צריכים לנסוע כדי לראות שפע ומגוון של נופים כאילו. מסתבר שבמקרה שלנו יש יתרון להיות מדינה קטנה מאוד,אשר מגוונת בטבע ונופים רבים מאוד, בה אפשר לראות ולטייל הרבה, בלי לגמוע מרחקים מטורפים, נכון הדבר שבעתיים עם ילדים. שגולת הכותר היא אתר החרמון בייחוד בחורף.

נחזור לטיול בצפון, הגענו לאזור הבניאס. שוב הנופים משתנים נחלים זורמים בין גאיות והרים גבוהים אורה של השמש מוחזר מהם ונוצץ כמו יהלום. ישראל שלנו התחפשה בפורים, רק במקום דמויות לנופים. כל אזור תחפושת אחרת בצבע אחר בצורה אחרת ובמזג אוויר אחר, מעניין לא? המשכנו בנסיעה, האוטובוס מטפס ומטפס  באטיות את הרי הגולן.

מה מגלים שמגיעים לאתר החרמון?

במג’דל שאמס העליות הופכות לחדות יותר ותלולות יותר. וגם הצמחייה הופכת להיות דלילה יותר נוכח הקור הרב, למרות זאת ניתן לראות פרחים וורודים ומיוחדים שלמרות זאת הצליחו לשרוד בתנאים אילו. עת הגענו אל ההר לאחר פיתולים ונופים מדהימים התגלה לנגד עיננו מחזה מרהיב של כיפה לבנה וגדולה על רקע שמים תכולים ובהירים שהירח מבצבץ לצידם זהו אתר החרמון במלוא תפארתו.

חייב לציין שהופתעתי מאוד ממחזה כל כך ייחודי ולא טיפוסי לארץ חמה כמו שלנו. כמויות שלג רבות צובעות, כל פינה של אתר החרמון , בצבע לבן צחור, נקי וטהור עם מרקם קטיפתי כל כך יפה שקשה לתיאור. מזג האוויר מושלם כעת והנה קיבלנו בילוי מושלם לכל המשפחה. קשה מאוד לעמוד בפיתוי ולא לאסוף גושי שלג ולזרוק איש על רעהו, פה לפחות זה מותר, לגיטימי ואף מומלץ בחום (סליחה בקור)..

אז מה הופך את אתר החרמון לבילוי כל כך שווה?. שעם הזמן רק הולך ומשתבח כמו יין מוצלח: מזחלות אקסטרים מהירות ; מתקן ה SKY -RIDER שיניף אתכם אל -על; שיעורי סקי למתחילים ומתקדמים; סקי לגולשים מתקדמים מראש הפסגה העליונה; השכרת ציוד סקי מלא(כולל סנובורד) ; מזחלות פלסטיק לקטנטנים; רכבל מבקרים; בובות שלג שתכינו בעצמכם (לא לשכוח גזר).אם כך לא פלא שמבקרים  וגולשים כה רבים פוקדים את המקום ללא הרף.המקום מנוהל בצורה כל כך טובה כך שגם לאור העובדה שהמקום הומה אדם, לא מחכים כמעט בתור בשום אטרקציה.

חשוב לעלות לפסגת החרמון העליונה זו חוויה ממעלה ראשונה לכל המשפחה. ברכבל מבקרים אנשים רבים שמגיעים לכאן איתןו תוכלו להעלו לפסגה העליונה של האתר.

מתי נפתח אתר החרמון ?

אתר החרמון נפתח כל יום בכל ימות השבוע מיום ראשון עד יום שבת בשעה 8:00 בבוקר ונסגר בשעה 16:00 אחר הצהריים.

אתר החרמון טלפון

1-599-550-560

אתר החרמון מזג אוויר

היכנסו לקישור הבא לצפייה במזג אוויר באתר החרמון : מזג אוויר. שימו לב האתר פתוח בהתאם לתנאי מזג האוויר.

אתר החרמון מחירים

למחירים ורכישת כרטיסים באתר היכנסו לקישור הבא : https://hermon.pres.global/vouchers . שימו לב  מרבית הפעילויות והאטרקציות אינם כלולים במחיר הכניסה . מה שכן ניתן לזרוק אחד על השני שלג ללא תשלום בלי מגבלה..

נוף מפסגת החרמון

חייב לספר לכם על חוויה יוצאת מהכלל שחוויתי לראשונה בגילי המופלג (48 -מודה באשמה), שיעור סקי. החוויה החלה בקבלת ציוד סקי הכולל : זוג מקלות; זוג נעליים אימתניות; וזוג מגלשיים. הגעתי עם בני, יחד עם שאר חברי הקבוצה לקבלת הדרכה קצרה שכללה בין השאר הוראות, איך לחבר את הנעליים למגלשיים, חבשנו קסדה ובזמן קצר מאוד, מצאתי את עצמי גולש במורדות החרמון, שבכל רגע נתון מלווה אותי מדריך עם הנחיות והסברים לגלישה נכונה.

חווית גלישת הסקי באתר החרמון, משלבת נוף בלתי רגיל של גולשים רבים, הנראים כמו גמדים צבעוניים על רקע ההר, הקרמי, הגדול, הלבן והנשגב. ותוך כדי הגלישה אני מוצא את עצמי כחלק בלתי נפרד מהחגיגה הלבנה הזו. גולש מעלה ומטה וחוזר חלילה, לומד לפנות שמאלה וימינה, איך לעצור ואיך להתקדם, איך להתכופף בגלישה ואיך להזדקף. נכון מודה, יש עוד הרבה מה ללמוד, אבל בתור התחלה היה מצוין.

יש לי סוד לספר לכם, כפי שציינתי בתחילת דבריי, הנהלת החרמון שבראשה עומד אלון פרידמן ויד ימינו מיקי, לא קפאו על השמרים. ובחורף של השנה הבאה, בהשקעה גדולה מאוד, יחנכו כאן רכבל חדש וחדיש מאוד מתוצרת איטליה. שיראה כך.

אתר החרמון בימים אילו צחור ולבן עתיר אטרקציות ופעילויות למכביר, בין אם תחליטו לבוא בתור גולשים ובין אם בתור מבקרים, לא ישעמם לכם כאן ולו לרגע קט. המחירים באתר החרמון שווים לכל נפש 39 ש”ח למבוגר ו 34 ש”ח לילד.  יש לקחת בחשבון שהם כוללים כניסה לאתר בלבד, כל מתקן כרוך בתשלום נוסף. אך האמינו לי החוויה הבלתי נשכחת לילדים, שווה כל שקל. בנוסף גם שתתעייפו ותהיו רעבים או צמאים עומדת לרשותכם קפיטריה מעולה עם אוכל מהיר כגון :נקניקיות; שניצלים; המבורגר ועם מקומות ישיבה לצידה .יש לציין כי גם בימי הקיץ, האתר פתוח עם כל המתקנים (למעט גלישה על השלג כמובן)

אתר החרמון הינו אתר נופש פעיל בכל ימות השנה, אתר הסקי והשלג היחיד בישראל, עוגן תיירות מרכזי בצפון שמושך אליו מאות אלפי מבקרים מידי שנה. האתר משתרע על כ- 2,432 דונם, בגובה 1,600 – 2,040 מטר מעל פני הים. בחודשי החורף, בדגש על ימי שלג, פעילות האתר מתרכזת בבילוי כולל בשלג לצד אתר סקי מקצועני, מסלולי גלישה, סקי, סנובורד ובית ספר ישראלי לגלישה.

מגלשת הרים בחרמון

במהלך החורף נעשו באתר עבודות מקיפות באתר החרמון , הפרויקט הגדול והמרכזי הוא אכן בניית הרכבל החדש, שנמשכה כ-9 חודשים. הרכבל מציב את אתר החרמון בראש רשימת הרכבלים בארץ, עם רכבל בן 42 קרוניות, בכל אחת עולים 8 מבקרים, הרכבל מונגש לבעלי מוגבלויות ומאפשר עליה למפלס העליון עם כיסאות גלגלים. מהירות הנסיעה כ-5 דק’ לעומת 15 דק’ ברכבל הישן, במהלך שעה אחת יעלו כ-2400 איש לעומת 700 ברכבל הקודם. מדובר במוצר מתקדם שיענה על צורכי האתר ויקצר תורים. בנוסף, הושקעה עבודה בבניית סנו פארק לגולשי הסקי המקצועיים, מתחם לגולשים שנבנה בהר עצמו ולא בשלג כפי שנבנה לראשונה בשנה שעברה. בקרוב, תתאפשר מכירה אינטרנטית של כרטיסים לאתר, דבר שיקל על המבקרים הרבים ועל הקופאים באתר החרמון.

סוף השבוע האחרון שהיה גשום וחורפי במיוחד, כיסה את אתר החרמון במעטה לבן מלא, במפלס התחתון נערם השלג בגובה של כ35 ס”מ ובמפלס העליון הגיע השלג לגובה 50 ס”מ לערך. לאחר פילוס צירי התנועה מהשלג, נפתח האתר למבקרים בשבת. אלפי מבקרים פקדו את האתר ונהנו מבילוי חנוכה ומחוויית שלג ראשונה ומהנה. גם בסופ”ש הקרוב צפויה מערכת נוספת שאולי תביא לפתיחת האתר לגולשים.

אז איזה ציוד להביא : כפפות; כובע גרב; צעיף; קרם הגנה; ציוד גלישה למי שיש. איך מגיעים : “אתר החרמון” בוויז – מגיעים לחניון התחתון ומשם יקחו אתכם אוטובוסים לאתר הגלישה. תהנו. שימו לב האתר נסגר בשעה 16:00.

מה בסביבה

החרמון בקיץנחל דן -תל דןהטנק הסורי בבניאס ; בריכת רם

למי מתאים: כל המשפחה. עונה בשנה :חורף וקיץ. משך זמן: 5-6 שעות. מפת הגעה: אתר החרמון.
שעות פעילות: 08:00- 16:00 (כניסת רכבים עד 15:00) הכניסה והמתקנים בתשלום.

לפרטים: 1599-550-560 https://www.skihermon.co.il/

שנת 2020, מתקבלת בברכה באתר החרמון שנצבע בלבן והחל בהפעלת רכבל הקרוניות החדש שנחנך ממש החודש, לרווחת המבקרים הרבים. סוף השבוע שעבר ייזכר כאחד מאירועי הגשם המשמעותיים שידעה המדינה, כך גם לגבי אתר החרמון שקיבל מנת שלג ראשונה החורף, מנה יפה ומכובדת שאיפשרה את פתיחת האתר למבקרים. גולשי הסקי נדרשים לעוד קצת סבלנות. יתכן בסופ”ש הקרוב כבר מגיעה מערכת נוספת שתשלים את המשימה. תאריך ביקור:19/3/2019.

מהי חוות דעתך מהאטרקציה

אטרקציות נוספות באיזור

מסלולי טיול באזור האטרקציה

No results found.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חשוב לדעת

דילוג לתוכן