לוגו אתר בא לי לטייל

טיולים לבני הגיל השלישי – טיולים למבוגרים

טיולי גיל שלישי

רפרטואר הטיולים לגיל השלישי הוא בעל מנעד רחב ועשיר מאוד – כיום בעידן שאנשים מאריכים חיים, כך הרצון של האוכלוסייה מהגיל השלישי להכיר יותר ויותר מקומות בארץ ישראל ומחוצה לה.

הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בכמות הטיולים המאורגנים עבור מבוגרים בגיל הזהב, זה יכול להתחיל בטיול נגיש וקל יחסית כמו נחל השופט ויכול להתפתח לטיולים קצת יותר מורכבים הדורשים יכולת הליכה בשמש ולהקשיב להסברים שוצפים ברחבי העיר העתיקה בירושלים. כתוצאה מכך, מורי דרך רבים הפנו את מרבית המשאבים שלהם כדי לבנות ולתכנן מסלולי טיול מותאמים לקהל יעד זה.

הטיול המובנה כולל אוטובוס שאוסף את המטיילים בנקודות מרכזיות כמו רחוב ארלוזורוב בתל אביב ובנקודות שונות ברחבי העיר תל אביב ונמשך בכך שהמדריך בעזרת מיקרופון נותן הסברים מפורטים במהלך הנסיעה באוטובוס על האתרים בהם הם יבקרו. כך מקבלים המשתתפים הדרכה במיזוג אוויר בישיבה ולא בשמש הקופחת בעמידה מה שקשה ולא קל לאנשים רבים בגיל זה. מעבר לכך המסלול מתוכנן כך שזמני ההליכה ברגל יהיו קצרים יותר – כפי שהנכם יודעים ישראל היא מדינה חמה מרבית ימי השנה, מה שמקשה על תנאי הטיול בה וזו אחת הסיבות העיקריות לפיה שטיולים רבים מתקיימים אחרי חגי תשרי שמזג האוויר פחות חם.

נישה חשובה נוספת שמעניקה ממד ייחודי לטיולים בגיל הזהב היא מועדוני הגמלאים השונים המציעים מגוון טיולים מאורגנים, נופשונים וכן טיולים בחו"ל לגיל השלישי, דבר ההופך מועדונים אלו למוקד המרכז את כל הפעילויות הרלוונטיות עבור הגמלאי כולל פעילויות ואירועים נלווים במהלך הטיול.
תוכן הוא המלך!

אחד הנושאים שמרתקים פלח מטיילים מקבוצת הגיל השלישי הוא התוכן – האוכלוסייה המבוגרת אוהבת יותר תוכן רב ומעמיק מהאוכלוסייה הצעירה שמעדיפה את המידע שלה לרוב בסיסי, מהיר, שטוח ורדוד. הדבר משול למסעדה בה מגישים סוגי אוכל שונים, אחד בעל העדפה לאוכל נא והשני אוהב את האוכל שלו קריספי יותר – ועל כן ההיערכות לסוג טיול שכזה צריכה להיות מבוססת על תוכן רב ופחות על הליכה, לעומת טיולי משפחות, אשר מצב זה יגרום שעמום לילדים שזקוקים להפעלות ופעילות פיזית מתמדת, לכן במקרה זה עדיף שיהיה יחס הפוך, כלומר יותר פעילות המבוססת על ההיבט הפיזי ופחות תוכן אינפורמטיבי.
איפה אוהב קהל זה לטייל?

אי אפשר להצביע על אתרים ספציפיים בהם אוכלוסיית גיל הזהב אוהבת יותר לטייל, אך עקרונות ניתן להצביע על אזור העיר ירושלים שם יש המון היסטוריה וארכיאולוגיה רבת שנים, אזור עכו המשלב ים והיסטוריה גם כן, טיולי מוזיאונים, סיורי שווקים המשלבים צבע, טעם וריח כן וטיולים באזור עמק המעיינות שם יש הרבה מקומות רחצה המבטיחים רעננות והנאה כמו למשל גן השלושה הידוע.

לסיכום הדברים, העובדה כי העולם משתנה לצד התארכות בתוחלת החיים והמכשור המודרני מנגישים את עולמות הטיול בארץ ובחו"ל לאנשי גיל הזהב והגיל השלישי ובכך משנים את פני התיירות באופן בולט ומשמעותי.
>> המאמר באדיבות צוות האתר "מילב" – פעילויות לגיל השלישי

רוצים לקבל עדכונים טריים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת הטיולים שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו גם לשתף בעצמכם.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשויות :Baliletayel

מסלולי טיול באזור המקום

No results found.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלנו ?  נשמח שתפרגנו לנו.

היכנסו לחנות בקישור זה  : חנות .  והזמינו פריט/ים  של "בא לי לטייל".   דמי המשלוח עלינו…

דילוג לתוכן