לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

המגדל הלבן ברמלה

רקע

המגדל הלבן ברמלה הוא מונומנט ארכאולוגי. מיוחד ומרהיב המהווה נקודת תצפית לשפלת יהודה והאזור כולו.

מגדל זה הנמצא בעיר רמלה ונקרא גם המגדל המרובע. הוא עומד על טילו החל משנת 1318 (בחישוב מהיר – בן 701 שנים). הוא מתנשא לגובה של 30 מטרים , זה התחיל במסגד שנבנה ע”י הסולטאן הממלוכי – סלימאן אבן עבד אל מלך. שהוא גם זה שהקים את רמלה בתקופה הערבית. בנייתו של המגדל הלבן  נמשכה גם לאחר תקופתו של סלימאן. המגדל אמנם מכונה המגדל הלבן אך צבעו רחוק מלהיות לבן כפי שאתם רואים הוא בצבע חום.

אז בטח אתם שואלים את עצמכם מאיפה קיבל את הכינוי “לבן” ? ובכן משמעות המילה רמלה בערבית זה “ראמל” שזה בתרגום חופשי חול. רמלה הוקמה על חולות לבנים, ומכאן נתן סלימאן למסגד שהיה כאן(לפני שהפך למגדל בתקופה הממלוכית)  את השם המסגד הלבן. כדי להגיע לראשו של המגדל ולהנות מתצפית על האזור כולו תצטרכו לטפס 111 מדרגות אבן לולייניות.

המגדל חותך את השמים התכולים של רמלה. ומשאיר את הצופה בו נפעם מהארכיטקטורה עתיקה כל כך ומיוחדת במינה ומעלה תהיות רבות. כיצד בנו לפני זמן כה רב מבנה אסלאמי מאבן גבוה כל כך? איך הוא לא התמוטט ושרד זמן כה רב? העיטורים והכתובות אשר משורטטות עליו כמו על יריעת קנבס גדולה יפהפה ומיוח. הקשתות החרוטות באבן בכל צדדיו של המבנה מעוצבות ברוח התקופה המוסלמית. במגדל צריחים אשר מבוטאים בתוך אבני הגזית באופן בולט וברור.

בפתח המגדל מופיעה כתובת בערבית המעידה במפורש על כך שהמבנה נבנה בידי סלימאן אבן עבד אל מלך משושלת בית אומיה ושימש כמסגד. בכניסה ישנו שער ענק מאבן דרכו נכנסים לתוך המגדל. בכניסה מופיע כד חרס מעוצב המוסיף חן והוד למקום.

המגדל הלבן ברמלה

איך שמתחילים לטפס מעלה במדרגות האבן אשר מתפתלות סביב  עמוד גדול בתוך המגדל כמו נחש חנק, מגלים משהו מאוד מעניין שמטיל דופי או מערער על כך שמדובר במסגד כפי שמצוין בכתובת הרשומה בכניסה – חרכי ירי המאפשרים לקרני האור להיכנס פנימה ולהאיר את החושך בחדר המדרגות, ככל שמטפסים מעלה מגלים עוד ועוד חרכים שכאילו, מה שמעיד שכפי הנראה למגדל היה שימוש צבאי ולא רק דתי.

אחרי שטיפסתם את כל 111 המדרגות של המגדל ושרפתם כמה קלוריות טובות בדרך למעלה, מגלים את המרפסת המשקיפה על כל אזור רמלה והסביבה, מדובר בתצפית של 360 מעלות מרהיבה מעין כמוה ולדעתי הגבוהה ביותר בכל אזור שפלת יהודה המספקת פנורמה שכזו על אזור הרי יהודה במזרח ועל אזור מישור החוף במערב, שלא נדבר על כך שכל רמלה פרוסה כמו שמיכה גדולה לנגד עינייך.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
טיפוס למגדל הלבן ברמלה

הירידה מטה קלה הרבה יותר מהעלייה כפי שתיארתם לעצמכם, אין ספק שהמגדל הלבן רמלה הוא אחת האטרקציות השוות באזור רמלה והשפלה בכלל , מבנה גבוה קולח ומרשים, בעל חזות מיוחדת, המאפשר כניסה לתוכו וטיפוס. לדעתי מתאים מאוד למשפחות עם ילדים בתור טיול בשבת ניתן לשלב עם אטרקציות נוספות באזור כגון : מוזיאון המשאיות ברמלהבריכת הקשתות. גשר ג'ינדס

הכניסה למגדל הלבן ברמלה

הכניסה למגדל כרוכה בתשלום סמלי של : 14 ש”ח למבוגר ו 12 ש”ח לילד.
שעות פתיחה: א’-ה’ – 16:00-08:00     ימי ו’ וערבי חג – 14:00-8:00 ימי שבת וחג – 16:00-8:00.
כתובת: דני מס רמלה (כתבו בוויז המגדל הלבן רמלה). לתיאום ביקורים לקבוצות ושאלות : 08-9216873.

אהבתם? מוזמנים להצטרף לקבוצה שלנו : מטיילים מכייפים ומשתפים.

איפה לטייל עוד באזור

פארק שפך נחל לכיש ; הדיונה הגדולה באשדוד ; המגדל הלבן ברמלה

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגדל הלבן

מיקום במפה

דילוג לתוכן