לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

עין הנציב

רקע

.

עין הנציב הקרוי גם עין יהודה אחד המעיינות היפים ביותר בישראל. שעומד בכל הקריטריונים כדי לזכות בתואר הזה .

בימים אילו שוקדת רשות הטבע והגנים להכשיר את המעיין שאתר מפוקח ומסודר.

קיבוץ עין הנציב

אל העמק היפה והפורה ואל מרחבי האדמה הבוהקת בצבעי חום- אדמדם הגעתי. ולהפתעתי הרבה, גיליתי מקום יפהפה קסום פסטורלי שקט ושלו.

אם אתם מחפשים המלצה שווה למעיין מצוין? אחרי שתקראו את הפוסט הבא תבינו למה כדאי לכם להגיע לכאן.

עין הנציב הוא מעיין יפהפה הנמצא בתוך הקיבוץ עין הנצי”ב(קיבוץ בעל אופי דתי על שם הרב נפתלי צבי יהודה ברלין).

בהתרשמותי מדובר במעיין היפה והמרשים ביותר שקיים בישראל כיום; המעיין רחב ידיים; עמוק וצלול; מימיו בצבע טורקיז; רמת הניקיון גבוהה מאוד; יש בו עומקים שונים.

חשוב מאוד שימו לב שער הקיבוץ נסגר מכניסת השבת ועד צאתה וגם בחגים. קחו בחשבון שבזמנים אילו אין גישה וכניסה לעין הנציב.

תיאור המעיין

איך שמתקרבים למעיין של עין הנציב, אי אפשר שלא להתחבר ולהתאהב במעיין המתאים באופיו לכל סוגי המטיילים.
ילדים שסתם רוצים להשתכשך במים הרדודים; מסתלבטים שרוצים לשכב על מזרן ולנוח על המים; בני נוער המבקשים לעצמם אטרקציית רוויות אדרנלין – מקפצה וחבל שתלוי על עץ גבוה שנמצאים כאן.
מיועדים לקפיצות לתוך המים הצלולים והעמוקים כ -3 מטר עומקם בסביבת המקפצה. זהירות לא להיות בקרבת הקופצים! סביב הבריכה צומחים להם קנה סוף ועצי תמר. שניטעו פה לפני שנים רבות, על-מנת להעניק למקום צל מהשמש החזקה שבחודשי הקיץ ובראשית הסתיו.
עין הנציב בעמק המעיינות

רמת הצלילות של המים  במעיין של עין הנציב, מדהימה – איך שנכנסתי פנימה יכולתי לראות בבירור את כל רמ”ח איבריי, המים צוננים ומרעננים מאוד, גודלה של הבריכה מכובד מאוד, כ 50 מטרים על 10 מטרים, כך שגם בעיתות עומס הדבר כמעט ואינו מורגש. אחד הדברים שמאוד אהבתי במקום זה רמת הטיפוח והניקיון השוררים כאן, למרות כמות המטיילים הרבה שמגיעה לכאן. צבע הטורקיז של המים והקסם הבלתי נתפס של עין יהודה, מושך לכאן כל שנה כ- 10,000 מטיילים.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
מעיין עין הנציב

עוד יתרון של מעיין עין הנציב, זה ריבוי מקומות הישיבה לאורכו כך שניתן להגיע ולפתוח את הבילוי בארוחת בוקר/צהריים, קפה או סתם ניגון בגיטרה, לצפות במים ולספוג שלווה ואנרגיה מתחדשת. המקום מתאים למבקשי שלווה אך גם לחובבי אקשן. וגם למשפחות עם ילדים שנמצאים בדרכם לחופשה בצפון. הכניסה למעיין לא כרוכה בתשלום, כמו כן  לאחרונה הוכשרה בכניסה לקיבוץ אזור חנייה ייעודי. חשוב מאוד לשמור על הניקיון ולאסוף את האשפה אחריכם!!

עין הנציב מעיין

הוראות הגעה לעין הנציב:

בוויז הזינו :”עין הנציב” – שהגעתם לכניסה ליישוב, המשיכו ישר לאחר כ- 150 מטרים פנו שמאלה חנו שם – היכנסו לקיבוץ מהשער הראשי, פנו שמאלה ורדו מטה ובין העצים תבחינו בבריכת המעיין. שימו לב הקיבוץ הוא דתי כך שבשבתות יש בעיה להיכנס. אם לא הצלחתם להיכנס לקיבוץ עם הרכב גם באמצע השבוע, אז חנו את רכביכם לאורך הגדר מחוץ לקיבוץ, היכנסו פנימה רגלית והמשיכו לפי אותן הוראות שלעיל.למי שאין וויז : מכביש 90 (כביש הבקעה),פונים לכיוון עין הנציב-שדה אליהו לכביש 6678, אחרי 800 מטר פונים ימינה לעין הנצי”ב. עמק המעיינות הוא אחד האזורים החמים ביותר בישראל אבל כמויות המים אשר נמצאות פה הן כה רבות מה שמאפשר למבקרים ולמטיילים להנות משפע רב של אפשרויות רענון במהלך הטיול פה.

מה אפשר לעשות עוד באזור :

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

3 תגובות

    1. היי גלית ,
      אפשר בהחלט להגיע עם ילדים קטנים הבריכה מחולקת לשני חלקים בהתחלה רדוד ואפשרי לילדים וככל שנכנסים למרכז הבריכה ולכיוון המקפצ הופכים לעמוקים מאוד..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עין הנציב

מיקום במפה

דילוג לתוכן