לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

גן לאומי תל אפק

רקע

גן לאומי תל אפק היא אחת משמורות הטבע הייחודיות ביותר באזור המרכז. וזאת משום שהיא חלק מגן לאומי ירקון  הכוללת את גן לאומי מקורות הירקון הסמוך(נחל הירקון, הנחל הארוך והגדול ביותר באזור המרכז – אורכו כ-30 ק”מ ממעיינות ראש העין עד לים ).תל אפק היא אחת משמורות הטבע היחידות בארץ.  שיש בה גם שרידים ארכאולוגיים מרשימים. בדמות מבצר עתיק – אנטיפטריס שחולשים על האזור כולו כיאה למבצרים. בנוסף יש אגם מרשים, צמחייה עשירה. בעלי חיים ייחודיים כגון: שפמנוני ענק וברווזים, מתקני ספורט ושעשועים לילדים ובריכות שכשוך. כל אילו הופכים אותה ליעד בילוי מועדף בתור טיול משפחות.

אם אתם בעניין של פיקניק המשלב בתוכו, ספורט, אתרים ארכאולוגיים, נופים, מים והמון שלווה. אז כדאי מאוד שלא תפספסו את גן לאומי תל אפק וכדאי שתוסיפו אותו לרפרטואר הטיולים המשפחתיים שלכם. כי לדעתי מדובר באתר חובה. אחד היתרונות הגדולים של שמורת תל אפק, טמונה בכך שהיא מאפשרת לילדים לעסוק בפעילויות רבות מאוד כגון : מתקני ספורט, פיקניק, מנגל, טיול בשבילים סביב האגם והמבצר ועוד ומכאן האטרקטיביות של המקום.

במרחבי שמורת תל אפק יש מדשאות. וצל דבר המקל משמעותית על השהייה פה בחודשי הקיץ הלוהטים. ארחיב ואומר ששמורה זו היא האטרקטיבית ביותר באזור המרכז. זאת בגלל המגוון הרב שהיא מציעה למטיילים מכל חתכי הגיל . לא הרחק מכאן נמצאת בריכת הנופרים שמומלץ בחום לשלב אותה בטיול שלכם. יש להזכיר שגם היא חלק בלתי נפרד מגן לאומי ירקון.

מבצר אנטיפטריס בתל אפק

כפי שציינתי בתל אפק באמת לא משעמם ולא חסר מה לעשות, אם זה לשכשך את הרגליים בתוך הנביעות הקטנות שעוברות ברחבי השמורה ובפלגי המים, אם זה לנוח סביב האגם ולהביט בברווזים החוצים אותו לעיתים, אם זה לשחק ברחבי חורשת האקליפטוסים המקיפה אותו. אם זה לטפס במאמץ קטן למבצר שנקרא אנטיפטריס שקרוי על שמו של אביו של הורדוס אשר בנה אותו במאה ה-2 לספירה.

אנטיפטריס הייתה עיר מרכזית וחשובה בארץ ישראל הקדומה במשך 5000 שנים , מתקופת הברונזה ועד התקופה העותומנית .במקום ישנם שרידים רבים מתקופות שונות : תקופת הברונזה המאוחרת , התקופה העותומנית, התקופה הרומית ובעיקר שרידים מהתקופה העותומנית ניתן לסייר סביב המבצר ועמדות התצפית שנבנו בו על-מנת לסלק ולהילחם באויבים שאיימו להיכנס אליו או להשמידו .לדעתי גולת הכותרת של טיול זה היא האגם הקסום , השמורה נמצאת בחלק הנקי של נחל הירקון, מה שאומר שהמים כאן לא מזוהמים ומהולים במי שופכין כמו שאתם וודאי יודעים לאורכו של הנחל בתוך תל אביב. האזור מבחינת צומח מאוד מגוון : קנה מצוי, סוף מצוי, אקליפטוסים, שיחי פטל ניתן למצוא בכניסה לשמורה, ערבה, צמחי מים כגון נופר ונימפאה כחולה ועוד.

מבחינת בעלי חיים המקום מהווה גן עדן כי יש בו מקור מים, ניתן לראות ברכיות, בזים, שפמנונים, דורבנים, דגי לבנון ועוד. עוד במקום שבילי הליכה לאורך האגם ובפארק עצמו שבתקופה זו של השנה עשירים בפריחה רבה בעיקר צהובה. בקיצור יש הרבה מה לעשות בגן לאומי ירקון -תל אפק, לידיעתכם הכניסה כרוכה בתשלום ובתיאוןם מראש.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
תל אפק

הוראות הגעה למקום

בוויז : גן לאומי ירקון -תל אפק.

מה בסביבה

פארק אריאל שרוןטיול לאורך נחל הירקוןנמל יפו; בריכת הנופרים ; גן לאומי מגדל צדק

פיקניק בתל אפק

לסיכום :

תל אפק הוא גן לאומי המהווה חלק מהריאה הירוקה של גוש דן. שימו לב שזוהי שמורה בניהולה של רשות הטבע והגנים עם שעות פתיחה וסגירה מוגדרות ותשלום בכניסה. ובתקופת הקורנה יש לתאם מראש באתר ביקור.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גן לאומי תל אפק

מיקום במפה

דילוג לתוכן