לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

נחל כזיב

רקע

כמה שיותר עמוק יותר ירוק, הנחל הגדול ביותר בגליל עובר פה בדיוק עכשיו .זהו נחל כזיב היפהפה ושופע מים כל השנה.
מחפשים המלצה לטיול עם בית הספר באזור הצפון. לאחר החורף הסוער והאביב המפתיע בכמויות הגשם והשלג. זהו בהחלט הזמן לצאת לטבע. אחד האזורים היפים ביותר בצפון הארץ זה הגליל המערבי.

מדובר על אזור המשופע בחורש ים תיכוני .שבחלקו התחתון זורם למרחקים רבים נחל כזיב..

תיאור נחל כזיב

נוף הררי משולב יחד עם חוף ים הנשקף ממנו. עתיקות כגון מבצר צלבני (מונפור) וכמובן איך לא מי נחל הזורמים במהלך כל השנה.

השילוב המיוחד הזה יוצר חוויה מושלמת באזור טיולים שהיקפו אינו גדול יחסית..

זהו נחל ארוך מאוד אורכו  כ- 40 ק"מ. מתחיל בשמורת הר מירון ומסתיים בים באזור חוף אכזיב.  ומהווה חלק מאחת משמורות הטבע הגדולות בגליל המערבי הידועה גם בשם "פארק גורן".

שמורת הטבע

שמורת טבע נחל כזיב התברכה בחורש טבעי המכסה את מדרונות ההרים שלמרגלותיהם חולף הנחל כהרף עין ומתחמק בין הסלעים וחלוקי הנחל הלבנים.

ההליכה בנחל ובנופים הפראיים אשר סביבו הם בגדר חוויה בלתי נשכחת לא בכדי הפכו מסלוליו הרבים של נחל כזיב לטיולים פופולריים בקרב בתי ספר ותיכונים.

מסלולי טיול אפשריים בנחל כזיב :

מסלול 1- נחל כזיב – מעין זיו לעין טמיר 

מדובר על מסלול שאורכו מוערך בכ- 9 ק"מ ולוקח בין 4-5 שעות הליכה. זאת מפני שעושים אותו הלוך ושוב ואינו מעגלי. מתחילים ומסיימים את המסלול בעין זיו. הוראות הגעה לעין זיו -סעו בכביש מספר 89 מהעיר נהריה לכיוון מזרח. בערך בקילומטר ה -17 , אחרי מושב מעונה, פנו שמאלה ברחוב "שדרות הנשיא הרצוג".

עליכם לעבור בנסיעתכם  2 כיכרות  בכיכר השלישית הנקראת כיכר הזיתים-  חזרו  לאחור לכיוון צומת הכניסה. משם סעו כ-100 מטרים ואז פנו ימינה וסעו בדרך טובה וסלולה לאחר  כקילומטר לערך, עד אשר תגיעו למחסום לכלי רכב. חנו את הרכב שלכם ותתחילו ללכת בשביל עד  למעיין( בערך כ- 2 ק"מ הליכה).

מסלול 2 – נחל כזיב – מפארק גורן (חניון הזיתים) עד לעין טמיר 

אורך המסלול כשלושה קילומטרים וגם הוא הלוך ושוב,שימו לב, תוואי המסלול תלול מאוד, והמסלול אורך כשעתיים הליכה לערך. המסלול מתאים למטיבי לכת. מתחילים ומסיימים את המסלול בחניון הזיתים אשר בפארק גורן.

הוראות הגעה לתחילת המסלול: בוייז – "פארק גורן" ואם אין וויז אז ככה: מהיישוב שלומי – סעו לכיוון מזרח על כביש מספר 899 עד שתגיעו לכניסה לפארק גורן . בתוך שטח הפארק סעו כ- 6 קילומטרים לערך עד אשר תגיעו לחניון הזיתים.
שם שימו לב לסימון השבילים בצבע כחול ולכו על השביל הצר עד שתגיעו לבריכות של עין טמיר.

מסלול 3 – נחל כזיב- מעין זיו למבצר מונפורט – 

זהו מסלול הדורש שני כלי רכב אחד בתחילת המסלול ואחד בסוף המסלול, ארוך המסלול כ- 10 קילומטרים , משך הזמן – 6 שעות, המסלול מיועד למטיבי לכת, נקודת התחלה: עין זיו, נקודת סיום: חנייה מבצר מונפורט.

הוראות הגעה: לנקודת ההתחלה עין זיו – אותן הוראות כמו במסלול 1.
לנקודת סיום: בכביש 89 – צומת כברי-מעלות היכנסו לתוך כפר מעיליא, המשיכו לפי השילוט עד למצפה הילה, אל תפנו לתוך היישוב הילה אלא המשיכו בנסיעה בדרך העפר (שימו לב לסימון אדום) לאחר כחצי קילומטר לערך תגיעו לחניון של מבצר המונפורט.

מסלול 4 נחל כזיב – ממצפה הילה למבצר מונפורט – 

המסלול הזה אורך כ- 8 קילומטרים ולוקח לעשותו כ -5 שעות .מתחילים ומסיימים אותו במצפה הילה הוראות הגעה : רשמו בוייז : מצפה הילה. מאזור החנייה צאו לתוך שביל מסומן בשחור היישר אל ערוצו של נחל כזיב.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.

המעיינות המזינות את הנחל

עין טמיר

בתוך תוואי ערוץ נחל כזיב נמצאת אחת האטרקציות בשמורת הטבע – עין טמיר, מדובר על ניקבת מים – צרה וארוכה .כיום חל איסור להיכנס לתוכה בגלל שניתן להיתקע בתוכה עקב צרותה וכן בגלל חשש להתמוטטותה. אחד הנושאים המרתקים והיפים בשמורה הוא השילוב המיוחד של צמחי ארץ ישראל, מאזורים שונים כגון : חורש ים תיכוני המאופיין במגוון גדול של צומח ,סבך רב, עצים צפופים בעלי גזעים עבים , צמחים בעלי עלים קשים המכונים סקלרופילים, יחד עם שיחים רבים. במקום ניתן למצוא עצי דולב אשר בסתיו ובתקופת השלכת עליהם מאדימים ומסמיקים ואילו בקיץ הם מלבלבים, עצי קטלב. במקום בריכות מים בצבע טורקיז עם דגים מרשימים בתוכן.

עין זיו 

בתוך נחל כזיב ישנם מעיינות רבים ומרובים אחד מהם המוכר הוא עין זיו – זהו מעיין השופע כל ימות השנה והוא אחד המעיינות אשר מזינים את נחל כזיב, הסלעים הלבנים הפזורים בכל האזור מעצבים את הנוף הגלילי והופכים אותו ליחידת טבע מבוקשת ויפהפייה במיוחד.

עין חרדלית

אחד משלושת המעיינות המזינים את נחל כזיב הוא עין חרדלית מדובר על מעיין שקל להגיע אליו ויש בו גם מסלול הליכה בתוך הנחל. בזמן קצר של כ 15 דקות מן הרכב אשר להגיע גם לנביעה עצמה ולהנות מרחצה בבריכה בצבע טורקיז.

תיאור הצמחייה ליד הנחל

צמחים מעניינים נוספים שקיימים בשמורת נחל כזיב ואופייניים לאזור נחלים הם : פטל והרדוף הנחלים .בתקופה זו של השנה(אביב) ניתן להרוויח גם פריחה מרהיבה של: חבלבל סגול, סביונים, רקפות ופרחים נוספים. מספר אפשרויות קיימות לעשות טיול זה, המסלול הארוך: כ- 9 קילומטר – המסלול המעגלי.

המסלול השני אותו עשינו בעל אופי קווי ,דורש כמובן השארת רכב בסוף המסלול ,תחילת מסלול פארק גורן, ירידה לנחל ואז חזרה לפארק גורן – רק בצידו האחר. אורכו של מסלול זה כ -7 קילומטר, הוא כולל ירידות תלולות ועליות לא קלות, אך לילדים ,נערים ומבוגרים בעלי כושר סביר זה בהחלט אפשרי מה גם שכן הנופים ואופי המסלול כל כך מעניינים ויפים שזה זניח. לאנשים המוגבלים בתנועה המסלול לא פשוט בכלל ולכן לדעתי אינו מומלץ. בהמשך יש הסבר מפורט של המסלולים שלעיל.

הוראות הגעה לפארק גורן

מצומת בצת, נפנה לכביש מספר 899 לאחר נסיעה של כ 15ק"מ , נמשיך עם השילוט לפארק גורן. נחל כזיב הוא אחד מהנחלים הגדולים בצפון ומומלץ לשילוב כחלק מרפטואר טיולים בצפון שלכם.

מה בסביבה

עינות הכרכרה ונחל בצת; ראש הנקרה; מערת קשת.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חניון נחל כזיב

מיקום במפה

דילוג לתוכן